Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar

Tja!
Jag har köpt mig ett Geforce GTX 1060 och kopplat in allt. Men det fanns bara en dvi port och 4 hdmi porta. Men jag satte min sekundära skärm i hdmi och min Benq xl 2411 (144hz) i dvi porten. Men jag får inte sätta min benq (den som jag vill ha som primära skärmen) som primär skärm utan när man trycker "Sätt som primär skärm" så tuggar datorn lite och allt är som de va innan. Jag har även testat genom nvidia kontrollpanel men funkar inte där igenom heller.
Någon annan som har detta problemet?
Finns det en lösning?
Trevlig torsdag! <3
-------------------
Specs
Motherboard: Asus z97-a
CPU: Intel 4790k
GPU: Geforce GTX 1060
SSD: Samsung 250GB
CPU cooler: Corsair Hydro H80

Permalänk
Medlem

använder du rätt slags kabel? dvs en dual link?

har du testat att bara har BenQ'n inkopplat så att den är per default den primära när du starta upp datorn, och först efter det koppla in den andra skärmen?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Dendy: Vad jag kan se så har grafikkortet 2 HDMI och 2 Displayportar. Inte 4 HDMI.

Börja med att bara ha Huvud skärmen kopplad. Ta bort alla andra kablar/adaptrar FRÅN grafikkortet. Sitter dom kvar kan dator ibland ändå skicka signalen ditt trots andra änden inte har någon skärm/TV kopplad.

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Jag har fått min benq skärm som primär nu men när jag startar csgo så är det 60hz i spelet men tabbar jag ut till skrivbordet så är det 144hz. Så har ett nytt problem nu -_-. Den primära skärmen typ byter hz lite hip som happ när jag spelar.

Permalänk
Medlem

@panpo98: Jag har fått min benq skärm som primär nu men när jag startar csgo så är det 60hz i spelet men tabbar jag ut till skrivbordet så är det 144hz. Så har ett nytt problem nu -_-. Den primära skärmen typ byter hz lite hip som happ när jag spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendy:

@Bernd_P1: Jag har fått min benq skärm som primär nu men när jag startar csgo så är det 60hz i spelet men tabbar jag ut till skrivbordet så är det 144hz. Så har ett nytt problem nu -_-. Den primära skärmen typ byter hz lite hip som happ när jag spelar.

kållat at v-sync är avslagen? både i spelet och i nvidia inspector/settings? låter klart så att spelet begränsa refreshen till 60Hz.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Det ä inte spelet som begränsar men när jag spelar cs så byter den från 144hz till 60 hz medans jag spelar även om jag inte trycker på något. Men om jag inte har den andra skärmen i så är det helt normalt. Ligger på 144hz hela tiden. Bara när jag har 2 st i som den byter lite som den känner för.