Windows vill uppdatera OneDrive, misslyckas!

Permalänk
Medlem

Windows vill uppdatera OneDrive, misslyckas!

Windows 10 vill titt som tätt uppdatera OneDrive men det misslyckas hela tiden. Irriterande med samma återkommande procedur.

Använder inte OneDrive alls och mappen för OneDrive är tom. OneDrive ingår i win 10?

Hur slipper jag denna uppdateringskavalkad för OneDrive?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Avinstallera OneDrive?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Avinstallera OneDrive?

Testar det men inget händer.

Det syns som installerat iaf, och det är på 84.8 MB. Mappen är dock tom.

Permalänk
Medlem

@Hillzing: Har du testat att göra det som står i den här artikeln?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

@Hillzing: Har du testat att göra det som står i den här artikeln?

Tack, testade detta och steg två funkade, men steg tre verkade den inte finna mappen eller innehållet. Men steg två stängde iaf av processen va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillzing:

Tack, testade detta och steg två funkade, men steg tre verkade den inte finna mappen eller innehållet. Men steg två stängde iaf av processen va?

Ja. Steg två stänger ner själva processen. Fick du några felmeddelanden när du testade de kommandon som listades? Startade du kommandoprompten (CMD) med administrativa rättigheter?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ja. Steg två stänger ner själva processen. Fick du några felmeddelanden när du testade de kommandon som listades? Startade du kommandoprompten (CMD) med administrativa rättigheter?

Ja jag fick en massa röd text "could not be loaded", "object not found" osv. Jag använde power shell med administrativa rättigheter. Men det funkar lika bra som kommandoprompten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillzing:

Ja jag fick en massa röd text "could not be loaded", "object not found" osv. Jag använde power shell med administrativa rättigheter. Men det funkar lika bra som kommandoprompten?

Nej, powershell duger inte lika bra till den guiden eftersom den bygger på cmds variabelkonstruktion (%SystemRoot%).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ja. Steg två stänger ner själva processen. Fick du några felmeddelanden när du testade de kommandon som listades? Startade du kommandoprompten (CMD) med administrativa rättigheter?

Jag fick upp kommandoprompten (CMD) men hur får jag upp den med administrativa rättigheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillzing:

Jag fick upp kommandoprompten (CMD) men hur får jag upp den med administrativa rättigheter?

Tyck på Windows tangenten, sktiv cmd högerklicka på den och välj kör som administratör. Klart

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tyck på Windows tangenten, sktiv cmd högerklicka på den och välj kör som administratör. Klart

Tackar! Första steget gick bra. Andra steget så händer ingenting alls.