Permalänk

Bästa vpn tjänsten

Hej
Dax för vpn
Vilken rekomenderar ni
Och varför

Permalänk
Medlem

OVPN. Bra fart, stabilitet och riktigt branschledande support.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

OVPN. Bra fart, stabilitet och riktigt branschledande support.

Aha okej

Kan man stänga av det när man spelar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smörgubben:

Aha okej

Kan man stänga av det när man spelar?

Dom har en klient där du kan starta och stoppa VPN när du vill.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldric T:

OVPN. Bra fart, stabilitet och riktigt branschledande support.

Håller med, finns ingen anledning att titta på andra tjänster då dom ligger bra både prismässigt och vad dom erbjuder

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera både Mullvad och OVPN. Just nu kör jag Mullvad, bra hastighet, smidig klient många länder.

Permalänk
Medlem

Purevpn är en stensäker VPN att köra på i mitt tycke. Dock realtivt dyr.

Här hittar du ett gäng mindre etablerade VPN leverantörer men väldigt billiga sådana. Köpte själv en livstidsprenumeration av Ivacy vpn för 266 kr. Finns inte kvar som deal på sidan dock.

edit Purevpn har dealen 2 års prenumeration för dryga 589kr
PureVPN

Permalänk

Skulle testa ovpn på min mac men fick ej igång trots deras vägledning på hemsidam

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

köpte humble bundle med ett års windscribe vpn föe 110kr, änsålänge funkar det bra och ger fina hastigheter i p2p

https://www.humblebundle.com/software-bundle

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Jag gick från ipred datorn till Vpn secure, kostar 39 dollar för livstid licens, du kan köra flera enheter samtidigt och håller bra hastigheter, med tanke på att jag inte märker när jag glömt den på när jag spelar får man väl säga att även deras latency är helt ok

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

CyberGhost. Det finns många servrar runtom i världen att välja bland, har bra användargränssnitt och fungerar helt enkelt. Blir aldrig nedkopplad och får alltid bra hastigheter.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag måste säga Avast secureline efter att ha provat 10-12st.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Många som bara slänger ur sig namn här.

Man ska fundera på vad man ska använda VPN till.

Själv så är jag trött på att efter ha testat en handfull av tjänster att knappt kunna googla för att den frågar hela tiden efter "captcha, verify you are a human". "This ip have been used for xxx pisting".

Så för min del vill jag ha en vpn, utöver höga hastigheter, också en statisk ip adress. Så man inte delar nätverk med resten av världen. Då slipper man dessa verify hoooman var 5:e minut. Kostar extra, men värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Många som bara slänger ur sig namn här.

Man ska fundera på vad man ska använda VPN till.

Själv så är jag trött på att efter ha testat en handfull av tjänster att knappt kunna googla för att den frågar hela tiden efter "captcha, verify you are a human". "This ip have been used for xxx pisting".

Så för min del vill jag ha en vpn, utöver höga hastigheter, också en statisk ip adress. Så man inte delar nätverk med resten av världen. Då slipper man dessa verify hoooman var 5:e minut. Kostar extra, men värt det.

+1

Jag håller med. Detta händer ju bland annat i TOR och andra gratis VPN tjänster som finns där ute. Hur bra är OVPN? Ser bra ut på hemsidan men hur är det i praktiken?

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Finns det nån vpn med statisk ip lär väl va svin dyr?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

+1

Jag håller med. Detta händer ju bland annat i TOR och andra gratis VPN tjänster som finns där ute. Hur bra är OVPN? Ser bra ut på hemsidan men hur är det i praktiken?

Jag har kört OVPN ett par år och känner inte igen det du beskriver alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

OVPN har statisk IP som tillägg, 20kr extra i månaden.

Permalänk
Medlem

Jag använder Private Internet Access, vilket fungerar bra.
Nackdelar: ingen statisk IP samt att stöd för IPv6 saknas.
Fördelar: väldigt snabbt, märker ingen hastighetsförändring. Bra latenser, går att spela utan problem. Enkel klient.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

+1 på ovpn. Terminerar direkt i pfsense.

Permalänk
Medlem

Mullvad funkar klockrent för mig på Linux Ubuntu. Kostar 50 kronor i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smörgubben:

Aha okej

Kan man stänga av det när man spelar?

Skickades från m.sweclockers.com

Folk krånglar till det, jag gissar att du ska använda torrents vilket är vanligast.
I ditt fall skulle en Proxy fungera bättre och BARA trafiken ifrån ditt utorrent (eller vad du har) går via någon annan ut på nätet.

Man behöver inte slå på och av tunnlar och man får betydligt bättre hastigheter.
Torguard är ett exempel på företag som säljer proxy.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag använder privateVPN får 94Mbit på mitt wifi, betalade 350sek för 14månader. De brukar ha detta erbjudandet då och då.

Permalänk

Om det gäller p2p (torrents) så skulle jag vilja slå ett slag för seedbox.
- Dina torrents igång 24/7 med en 1-10G lina (bra för private trackers)
- Du kan lätt dela med kompisar/familj
- Du kan lägga in prenumerationer via rss (ex ladda ner senaste X så fort det är tillgängligt)
- Ofta ingår möjlighet till vpn också

jag använder feralhosting men det finns många andra

Permalänk
Medlem

Har fastnat helt för vpn.ht. Väldigt bra tjänst med suveränt bra support! Får (om jag inte minns helt fel) 192 MB/s upp och 104 MB/s ned (eller tvärtom) med VPN-tjänsten igång i bakgrunden. Har annars 250/100 Mbit/s. Väldigt acceptabelt, skulle jag säga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har inte använt VPN på ett tag men när jag gjorde det så valde jag AirVPN som använder sig av OVPN som nämnts tidigare:

https://airvpn.org/

Själv tycker inte jag att tjänster som erbjuder livstidstjänster känns riktigt seriösa; hur ska dom överleva när de inte får in några fler användare och engångssumman som prenumeranter betalat tagit slut?
Det tycker jag luktar som att tjänsten inte mår så bra (t.ex. att de inte växer eller tjänar så mycket pengar som de vill) så då vill dom få in lite extra klirr i kassan som hjälper dom kortsiktigt.

Jag tycker att man ska välja VPN-tjänster som har en rimlig månadskostnad eller årsprenumeration och som inte lockar med livstidskampanjer; det anser jag vara ett bra tecken på en seriös och stabil VPN.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-6700K @stock GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING RAM: 16 GB (2x8 GB) 3200 MHz Corsair Vengeance LPX MB: ASUS Z170 Pro Gaming HDD: WD Black SN750 SSD 1TB CPU-Kylare: Thermalright Ultra 120 Extreme PSU: Corsair RM850X 2021 850W Chassi: Fractal Design Define S Black Skärm: MSI 27" 165Hz 1440p Optix MAG274QRF-QD DAC/AMP: JDS Labs Element III MK2 Boosted Power Hörlurar: Hifiman HE-400i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag har kört OVPN ett par år och känner inte igen det du beskriver alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör också OVPN sedan någon vecka tillbaka, körde tidigare HMA (Hide My Ass) men OVPN funkar mycket bättre det vill säga snabbare. Stryper inte min 100/10 lina något alls, dessutom har de snabb och vänlig support.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Freedome har jag använt förut, smidig enkel och hållbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqweytr:

Jag har inte använt VPN på ett tag men när jag gjorde det så valde jag AirVPN som använder sig av OVPN som nämnts tidigare:

https://airvpn.org/

Själv tycker inte jag att tjänster som erbjuder livstidstjänster känns riktigt seriösa; hur ska dom överleva när de inte får in några fler användare och engångssumman som prenumeranter betalat tagit slut?
Det tycker jag luktar som att tjänsten inte mår så bra (t.ex. att de inte växer eller tjänar så mycket pengar som de vill) så då vill dom få in lite extra klirr i kassan som hjälper dom kortsiktigt.

Jag tycker att man ska välja VPN-tjänster som har en rimlig månadskostnad eller årsprenumeration och som inte lockar med livstidskampanjer; det anser jag vara ett bra tecken på en seriös och stabil VPN.

Det där var som att jämföra hur överlever spelföretag när dem har engångs summor på deras spel istället för månadskostnad. Dem måste skapa nytt material och erbjuda exempelvis tjänster som statistik ip adress eller extra snabb up/down Hastighet och dylikt.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ziggy_:

Det där var som att jämföra hur överlever spelföretag när dem har engångs summor på deras spel istället för månadskostnad. Dem måste skapa nytt material och erbjuda exempelvis tjänster som statistik ip adress eller extra snabb up/down Hastighet och dylikt.

Det är ganska stor skillnad på ett spel och en VPN-tjänst. Ett spel byggs och sedan så kostar det inte företaget som sålde spelet något när man väl spelar. Jag kan fortfarande spela Wolfenstein 3D (från 1992) som ett exempel utan att det har något som helst beroende av företaget som en gång tillverkade spelet.

En VPN-tjänst kräver kontinuerlig drift och underhåll. VPN-tjänsten kräver servrar som blir gamla och går sönder och behöver bytas ut, drar el, behöver kylas, och personal som sköter om alltihopa, för att inte tala om själva anslutningen mot Internet. Det finns väldigt mycket rörliga kostnader i allt.

Men, invänder någon, det finns ju löpande kostnader för att driva ett multiplayerspel också? Någon måste driva servrarna etc? Jo, det är just därför att när ett spel blir för gammalt så stänger företaget ner servrarna. Förr eller senare blir det som någon med en original-Xbox som vill spela Halo i multiplayer. Det går inte, servrarna är nere, för det går inte att hålla det i liv hur länge som helst. Finns inga pengar i det.

På exakt samma sätt bör det bli som VPN-tjänster som annonserar "livstid", det är helt enkelt inte seriöst.