Bing tar marknadsandelar världen över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Källa på det

Skype

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Det håller jag med om. Det jag motsätter mig är det hur Google upphöjs till skyarna och allt annat är skit. Bing (US) och duckduckgo är inte mycket sämre. Och med duckduckgo kan man lägga till ett !g efter söktermen för att få krypterade google resultat. Bra att du litar på Google, men det gör inte jag. Tycket det finns en rejäl conflict of interest mellan mig och Google vars intäkter 90% kommer från den data dem genererar från sina anvöndare. Det ska bli intressant och se vad som händer när Google börjar gå lite knackigare, och hur deras policy kommer att förändras.

Det handlar inte om att jag "litar" på Google, men mellan Apple, Microsoft, Warner Bros, Telecom, Verizon, Facebook, så litar jag mycket mer på Google. Dom har inte min tillit, men de är inte heller på min top 100 lista av dåliga företag i väst

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Feeku:

Vet inte hos hur många äldre jag varit hos, där Chrome har installerats utan att ägarna faktiskt velat ha Chrome.

Vilket leder till frågan: vad ville ha? Det blir helt enkelt ofta som det blir, och valet, eller bristen på val, gör ingen direkt skillnad.

Permalänk
Medlem

Microsoft-klient-OS där ingen lagt in tredjepartsbrowser / konfigurerat om sökmotor är stort i USA.
I övrigt 5-10% i världen.

Detta betyder att Bing är fantastiskt bra och tar marknadsandelar.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orber:

Skype via Windows Store gör inget sådant, och mig veterligen gör ingen annan UWP app så heller, vilket var hans påstående.

Skrivet av KimTjik:

Vilket leder till frågan: vad ville ha? Det blir helt enkelt ofta som det blir, och valet, eller bristen på val, gör ingen direkt skillnad.

Precis som att om man inte aktivt väljer bort Windows, så får man en Windows PC. Jag tycker det är problematisk när en aktör får en sådan position på marknanden.

Permalänk
Medlem

Bing nej tack

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Googles startsida är tråkig. Enbart vit. Bing ger fin bakgrund.

Du vet tydligen inte att du kan byta bakgrund

I Chrome
Inställningar->Utseende->Teman

Permalänk

Blev lite sur när jag kom hem från Seattle och testade bing här, sådan sjuk skillnad.
Sedan är det ju lite hönan och ägget, använder man inte sökmotorn blir den inte bättre, statistiken vad folk väljer att gå in på behövs ju för att presentera rätt resultat i längden.
https://privacy.microsoft.com/en-us/privacystatement Där kan ni klicka på bing och kolla vad som säger.
Under data we collect hittar vi
"Content. We collect content of your files and communications when necessary to provide you with the products you use. For example, if you receive an email using Outlook.com or Exchange Online, we need to collect the content of that email to deliver it to your inbox, display it to you, enable you to reply to it, and store it for you until you choose to delete it. Examples of this data include: the content of your documents, photos, music, or videos you upload to a Microsoft service such as OneDrive, as well as the content of your communications sent or received using Microsoft products such Outlook.com or Skype, including the:
subject line and body of an email,
text or other content of an instant message,
audio and video recording of a video message, and
audio recording and transcript of a voice message you receive or a text message you dictate."
https://www.google.com/policies/privacy/
"Våra automatiserade system analyserar ditt innehåll (inklusive e-post) i syfte att förse dig med produktfunktioner som är relevanta för dig, till exempel anpassade sökresultat, anpassad reklam och identifiering av spam och skadlig programvara. "

Intressant är att google spårar muspekaren och kan använda typ av sökningar, hur man rör musen och vad man klickar på för att identifiera en ej inloggad användare
Ska hitta videon, men vet att det var någon säljande video mot företag där google sade att ungefär 8 sekunder behövs för att identifiera användaren med hög säkerhet och därav kan ge "rätt" reklam oavsett var personen är eller om den är inloggad eller inte.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag jobbade i telefonsupport förut och i princip alla äldre människor kom fram till bing när de försökte mata in en adress i Internet explorer. Dom förstod inte själva att dom kom till Bing, dom trodde att Internet Explorer bara fungerade så att man kom in på Bing när man skrev in en webbsida.

Permalänk
Avstängd

Jag använder inte Bing men är glad att den finns så att det finns alternativ till Google.

Annars är jag glad att DuckDuckGo finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wereaz:

Tror du på det själv?

Bing har i vissa fall mer relevanta svar än ankan. I de flesta fall till och med.
Att man inte skulle spåra dig, hur vet du det? Sitter du med SSH in i deras huvudserver? I annat fall fantiserar du bara något du hört någon säga och tagit det för sanning. Tomten och Elvis lever.

Bing har inte hittat mycket vettigt åt mig de senaste gångerna jag råkat använda den iaf.

Sen vet jag inget mer än att Bing spårar mig och påstår inget annat. DDGs hela existens bygger på att de inte spårar och sparar dina sökningar. Om de gjort det så hade ju de försvunnit väldigt fort då varför använda det istället för tex Google i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

För att konkurrens är dåligt och Google monopolet behöver gödas än mer.

Jag håller med ditt sarkastiska tal... förutom en sak.
Vill du verkligen ersätta Google med Microsoft?

Båda spårar dig i sina OS. Båda säljer sig på nätet. Båda är kort sagt samma skit... förutom att MS verkligen gör allt för att du inte ska kunna byta sökmotor och webbläsare.

Så monopol eller inte, det är precis lika illa att ersätta ett monopol med Internet Exploder med Chrome, som att ersätta Google sökmotor med Bing.

Om du nu verkligen tror på det du säger, och inte vill om 2 år säga samma sak om Bing... borde du då inte inte vilja framföra något som inte desperat måste vara monopol och tjäna pengar på dig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infigo:

Bing var standard på jobbet och det tog 5 min innan jag ändrade. Tänkte testa det först men efter att mina sökningar såg ut så här:
*Reklam
*Reklam
*Reklam
*inte vad jag söker
*inte vad jag söker
*typ vad jag söker
m.m
Men den hittade inte det jag ville medans google:
*Det jag sökte
*Väldigt nära det jag ville ha
Bing var helt värdelöst i jämförelse och anledningen jag tror att den får större spridning är cortana och annat som kommer som standard, sedan kan det vara så att jag var tvungen att söka 3-4 gånger för att få fram något relevant med bing som gör att det ökar. Så för alla?

Fast med Google är det mer

Det Google tror jag söker
Det andra söker när de söker saker som har likartade namn/termer men som betyder något helt annat
Det andra steget upprepar sig i oändlighet

Likadant om du minns exakta fraser från en artikel t ex du läst för flera år sedan, även om du använder den så kallade detaljerade sökningen är det brukligt att Google helt enkelt plockar bort hälften av orden som ingår i sökningen. Och det blir bara värre och värre upplever jag det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Jag håller med ditt sarkastiska tal... förutom en sak.
Vill du verkligen ersätta Google med Microsoft?

Båda spårar dig i sina OS. Båda säljer sig på nätet. Båda är kort sagt samma skit... förutom att MS verkligen gör allt för att du inte ska kunna byta sökmotor och webbläsare.

Så monopol eller inte, det är precis lika illa att ersätta ett monopol med Internet Exploder med Chrome, som att ersätta Google sökmotor med Bing.

Om du nu verkligen tror på det du säger, och inte vill om 2 år säga samma sak om Bing... borde du då inte inte vilja framföra något som inte desperat måste vara monopol och tjäna pengar på dig?

Ersätta? Vem har sagt om att något ska ersättas?

När man hoppas på att AMD tar marknadsandelar från Intel vill väl ingen att Intel ska ersättas? Man vill ha jämnare marknadsandelar och mer konkurrens.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag håller med ditt sarkastiska tal... förutom en sak.
Vill du verkligen ersätta Google med Microsoft?

Båda spårar dig i sina OS. Båda säljer sig på nätet. Båda är kort sagt samma skit... förutom att MS verkligen gör allt för att du inte ska kunna byta sökmotor och webbläsare.

Så monopol eller inte, det är precis lika illa att ersätta ett monopol med Internet Exploder med Chrome, som att ersätta Google sökmotor med Bing.

Om du nu verkligen tror på det du säger, och inte vill om 2 år säga samma sak om Bing... borde du då inte inte vilja framföra något som inte desperat måste vara monopol och tjäna pengar på dig?

Varför måste det handla om att ersätta? Det är fanboy retorik. Köper jag en AMD betyder det inte att jag vill att AMD ska ersätta Intel utan att jag vill se en mer varierad marknad. Sedan så tycker jag att Google utövar större påtryckningar med sina produkter än vad MS gör. Ger man en dator till någon som inte kan något om datorer, så lär datorn efter ett år med största sannolikhet ha google chrome och google som default, även om den inte var så från början.

Sedan var det Google som startade med OS där webläsaren inte kan bytas ut (Chrome OS). På Android-sidan håller Google alla appar som gisslan, har man inte Google som default blir det ingen Play Store för OEMS, vilket är ett krav om man vill få några kunder överallt förutom Kina. Men folk verkade ha mer överseende med Google, det verkar vara okej att använda vilka metoder som helst bara produkten är bra och gratis.

EDIT: Haha någon han före och använde samma exempel

Permalänk

Provade Yandex ett tag, funkar väl hyffsat. Dock annorlunda med en europeisk sökmotor, allt annat är ju ändå från USA så kan vara befriande att lägga åtminstone ett ägg i annan korg.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ska man använda något annat än google så är det väl DDG och inte bing? LOL.

DDG använder sig av Bing bland annat för sina källor, så en sökning där ger en sökning på Bing.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Sötast

Inte konstigt att de har så många sökningar ju... man får ju söka 5 gånger för att hitta liknande resultat som google plockar fram på direkten x)

Permalänk
Medlem

Jag trodde bing var ett virus :s

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Bing går ju fan inte använda.. får ju aldrig de svar man söker efter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Källa på det

Källa på det?? Fånig kommentar på det påståendet, det krävs ingen källa på det, man behöver bara installera skype tex ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Googles startsida är tråkig. Enbart vit. Bing ger fin bakgrund.

Den viktigaste funktionen en sökmotor kan ha

Permalänk
Medlem

Google är bäst och har svar på allt...

- Hello! Gordon's pizza?
- No sir it's Google's pizza.
- So it's a wrong number?
- No sir, Google bought it.
- OK. Take my order please ..
- Well sir, you want the usual?
- The usual? You know me?
- According to our caller ID, in the last 12 times, you ordered pizza with cheeses, sausage, thick crust
- OK! This is it
- May I suggest to you this time ricotta, arugula with dry tomato?
- No, I hate vegetables
- But your cholesterol is not good
- How do you know?
- Through the subscribers guide. We have the result of your blood tests for the last 7 years
- Okay, but I do not want this pizza, I already take medicine
- You have not taken the medicine regularly, 4 months ago, you only purchased a box with 30 tablets at Drugsale Network
- I bought more from another drugstore
- It's not showing on your credit card
- I paid in cash
- But you did not withdraw that much cash according to your bank statement
- I have other source of cash
- This is not showing as per you last Tax form unless you got it from undeclared income source
-WHAT THE HELL? Enough! I'm sick of Google, Facebook, twitter, WhatsApp. I'm going to an Island without internet,where there is no cell phone line and no one to spy on me
- I understand sir, but you need to renew your passport as it has expired 5 weeks ago.."

Att Bing ökar är väl inte så konstigt med tanke på alla nya W10 installationer. Edge och Bing är ju förvalt och att byta sökmotor kräver examen i Microsoftiska.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Bing usch vill ens ej använda det, troligtvis beror de framgångar på dvs smart tv mm där bing är hårdkodad startsida/söksida vill ha google på min tv med

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Bing? Chandler Bing i "Vänner"?

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Hur skiljer det sig från Google/Android? Och för att inte tala om Google Chrome som bundlar sig med mängder av program och använder alla möjliga knep för att någon stackare ska installera den. Vet inte hos hur många äldre jag varit hos, där Chrome har installerats utan att ägarna faktiskt velat ha Chrome.

Källa på det

För att konkurrens är dåligt och Google monopolet behöver gödas än mer.

Testa installera lite appar ifrån Market får du se, sen säger inte jag att Google är bättre.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Hur skiljer det sig från Google/Android? Och för att inte tala om Google Chrome som bundlar sig med mängder av program och använder alla möjliga knep för att någon stackare ska installera den. Vet inte hos hur många äldre jag varit hos, där Chrome har installerats utan att ägarna faktiskt velat ha Chrome.

Källa på det

För att konkurrens är dåligt och Google monopolet behöver gödas än mer.

Det är inget konstigt. Microsoft har hållit på med sådant som du beskriver sen 1980-talet. Jag var med när Lotus 1-2-3 och Wordperfect var standard på kalkyl och ordbehandling. Microsoft tog över marknaden på 90-talet för att de andra sov och trodde deras dominans var ohotad. Genom att göra ett operativ och sen anpassa sina office-program så att de var enkla att använda med operativsystemet. När man kunde använda samma interface och kortkommandon i Word så började Wordperfect plötsligt att verka bakvänt och jobbigt att använda.

När internet kom och Microsoft inte ens had TCP/IP-stöd i sitt operativ och man var tvungen att använda en tredjeparts programvara som Trumpet Winsock var Netscape webbläsaren som dominerade i tidig internetålder. Men senare började Microsoft att bundla IE med nyare versioner av Windows 95 och plötsligt så började saker svänga över och IE blev den dominerande webbläsaren under en lång tid.

Detta är bara ett par exempel från deras affärsverksamhet. Döda konkurrensen och skaffa totalt monopol.

Google tog en marknad som inte Microsoft ens var speciellt intresserad av från början (det finns väl inga pengar i sökmotorer?). När det gäller mobiler så var det samma sak med Apple och pekskärmar som Microsoft dissade helt (leta upp Ballmers kommentarer om Iphone). Sover man så förlorar man. Varför ska man hjälpa ett bolag som blivit stela och icke-innovativa att komma tillbaks på en marknad de förlorat? Speciellt inte när Microsoft betett sig så uselt själva tidigare.

Det finns inget heller som säger att Google är säkra. Det behövs bara innovation, kapital och en tro på sin egna produkt så kan det ändras på bara några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Ersätta? Vem har sagt om att något ska ersättas?

När man hoppas på att AMD tar marknadsandelar från Intel vill väl ingen att Intel ska ersättas? Man vill ha jämnare marknadsandelar och mer konkurrens.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Feeku:

Varför måste det handla om att ersätta? Det är fanboy retorik. Köper jag en AMD betyder det inte att jag vill att AMD ska ersätta Intel utan att jag vill se en mer varierad marknad. Sedan så tycker jag att Google utövar större påtryckningar med sina produkter än vad MS gör. Ger man en dator till någon som inte kan något om datorer, så lär datorn efter ett år med största sannolikhet ha google chrome och google som default, även om den inte var så från början.

Sedan var det Google som startade med OS där webläsaren inte kan bytas ut (Chrome OS). På Android-sidan håller Google alla appar som gisslan, har man inte Google som default blir det ingen Play Store för OEMS, vilket är ett krav om man vill få några kunder överallt förutom Kina. Men folk verkade ha mer överseende med Google, det verkar vara okej att använda vilka metoder som helst bara produkten är bra och gratis.

EDIT: Haha någon han före och använde samma exempel

Och jag kan svara er båda på att ni verkar helt ha missat vf marknadsandelar är... eller varierande marknad.

Om du köper AMD, ersätter du Intel köpet, inte mer komplicerat än så. Du ersätter ena med andra... ena får mer, andra mindre. Finns liksom inget annat sätt att tolka det.

Och med tanke på att MS gör allt för att ersätta alla sina tjänster (OneDrive, Skype, Bing, IE/Edge, Office) från alla andra, så lovar jag er att det blir just... ersätta. Men istället blir det MS som blir monopolägaren, vilket är precis samma skit som att google har den.

Ni båda vill se en mer varierad marknad, men ändå så vill ni ersätta Google som är en massinsamlare av information, med en annan som gör samma sak. Slutresultatet blir då precis som Nvidia och AMD, eller Intel och AMD... det blir bara två stora aktörer och en kommer få monopol mer eller mindre. Och sen är den varierande marknaden borta för alltid.

Vill ni verkligen ha en mer varierar marknad så måste 5+ aktörer in i bilden. Få in Yahoo, DDG, Dogpile och en hel del andra. Här, titta på en liten lista på olika sökmotorer, och använd de mindre sökmotorerna, så får ni det ni påstår att ni vill... fler aktörer.

Bing finns redan intryckt i hela Windows, och Windows är trots allt en monopol tjänst. Så den har redan monopol status i grunden... och är nog en av de få tjänster som MS "inte" styr... varför komma då med sådant trams att man vill plötsligt ge dem det också?

Samma sak skedde med IE... den ägde hela marknaden och surfandet. Alla alternativ som Netscape eller liknade tynade bort eller förblev små. Så MS har redan visat gång på gång vf de kan göra när de låser in en tjänst i OSet. (Och ja.. Google gör exakt samma skit i Android).

båda behövs ersättas med något som inte är låst i ett OS...

Permalänk
Medlem

Fy bubblan vad jag saknar Netscape... Men tråden fick mig i alla fall att byta till DDG i adressfältet hos min IE11.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Vilka personer använder Bing?