Permalänk
Melding Plague

Corsair Glaive RGB

Corsair besöker SweClockers testlabb återigen, denna gång i form av två spelmöss. Glaive RGB är bolagets senaste skapelse med möjlighet att byta sidopaneler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken ambitiös recension, Kenneth recenserar!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en fin mus, dock tror jag nog inte att jag kan gå tillbaka till en icke-trådlös mus sedan jag köpte min Logitech G900.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur fasiken man kalibrerar en musmatta....
Musmattan är inte kopplad till min dator via usb-kabel eller så.

Permalänk
Medlem

Jag hade denna mus en stund. Det jag tyckte va sämst var sidoknapparna och den utbytbara tum-modulerna. Dom sitter lite löst så man kan vicka på dom fram o tillbaka när man använder musen. Sedan så är sidoknapparna jättemjuka så det blir ett långt klick vilket är ganska konstigt och frustrerande.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Bra recension, men jag stannar nog kvar vid min G900 ( <3 )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Jag undrar hur fasiken man kalibrerar en musmatta....
Musmattan är inte kopplad till min dator via usb-kabel eller så.

Snarare att man kalibrerar musens sensor emot underlaget mattan.

Permalänk

Suck. Fel placering av sidoknapparna som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag köpte denna för att den verkade intressant och jag tänkte genomföra lite tester. Glaiven jag köpte var en demo-mus så kanske berodde de pinsamt svampiga sidoknapparna på det, men det gick bara inte att använda den.
Förutom att knapparna sitter galet konstigt till fortsätter de att flexa in i muskroppen efter ett kortslagit klick och kändes väldigt sladdriga. Lämnade tillbaka den till Webhallen och undrade om det var fel på den men killen där provade den och sa att det var precis så de kändes.

Så de köpte tillbaka den.

Man undrar lite hur Corsair tänkte när de formgav och testade ut den.