Playstation 4-spel nu tillgängliga på PC via Playstation Now

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

Jag förstår inte. Varför kommer det inte till Sverige nån gång? Hade lätt köpt lite ps4 spel om de gått att lira på pc. Hade varit grymt. Men Sony är dumma i huvudet. De är tydligen allergiska mot pengar.

Vad tog det. Typ 8år för Sony att släppa deras filmtjänst i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Hmm, Jag tror det här kommer skada Sony i längden, jag köpte Mitt PS4PRO just för FFXV och Persona 5, JRPG spel helt enkelt och jag vet inte om jag hade gjort det eller Biffat upp min PC istället, jag tror till exempel detta skadat Xbox One väldigt myclet

Tror inte att Sony och Microsoft gör alla spel tillgängliga till PC. Utan mera de titlar som säljer mindre bra och de som är exklusiva som säljer bra kommer endast finnas till deras konsoler.
Xbox game pass och Playstation Now är tjänster för få in mer pengar på titlar som inte säljer bra eller slutat att säljas.

Så dumma är dom inte och skjuter sig i foten.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Streamade spel?
Urk.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av sniglom:

Personligen tror jag inte exklusiva titlar är huvudanledningen till försäljning alls, det är nog en minoritet av spelnördar. De flesta vill nog bara ha en enkel maskin att spela spel på.
Samt att om dina vänner spelar online på konsol, kanske det inte är så kul att sitta själv på PC, även om man har högre fps.
(såg att du skrev "inte den enda")

En rättelse kring varför man köper en konsol för exklusiva titlar vore nog detta;
Alla som äger en gaming PC köper en PS4 för sina exklusiva titlar. Det är i alla fall vad jag har gjort sedan X360/PS3, skulle aldrig köpt en PS4/Switch om det inte vore för dem exklusiva titlarna som faktiskt är riktigt roliga många utav dem - Dock emulerar jag det jag kan idag (så mer eller mindre allt upp t.o.m. Wii/PSP/PS2).

Ärligt talat så känner jag ingen som köpt en PS4/XOne för att lira CrossPlatform-spel i huvudtaget, men det kan nog ha att göra mycket med att samtliga som köpt en konsol av de jag känner även spelar på PC på ett eller annat vis.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

PS4 är nog lättare att emulera än PS3an, dock så finns inte tillräckligt stort intresse för att emulations-scenen ska lägga focus bort från Nintendo.

https://rpcs3.net/
https://pcsx4.com/ [Fejk]

Det finns ett intresse.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Jo, det går lätt att köra eller emulera dom flesta konsolerna med en bra PC. Jag kommer ihåg alla mame rom man hade på 1990 talet!

Visa signatur

Min burk:Asus Z170 pro gaming, 7700K@4,6, Hyper 212 Evo, 2x8GB Crucial Ballistix Sport ,Asus GTX 1060 Strix 3GB, SSD Intel 180GB, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Det är genom den här tjänsten som man ska spela Red Dead Redemption på PC. Kan man använda tjänsten I Sverige genom VPN?

Köp en beg 360 och spelet så får du i alla fall 1280x720 och stabilare fps jämfört med ps3 versionen av spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skicka inte ovetande folk till fejksajter.

Permalänk
Medlem

Hoppades artikeln skulle ha någon information om när det äntligen skulle komma till Sverige...

Finns en handfull PS3/4-spel jag gärna vill testa, men inte tillräckligt för att orka skaffa separat hårdvara, speciellt inte för 30fps.

Permalänk
Skrivet av Tomas1966:

Jo, det går lätt att köra eller emulera dom flesta konsolerna med en bra PC. Jag kommer ihåg alla mame rom man hade på 1990 talet!

fast de här spelen emuleras inte, de streamas. Dvs en dator nånstans i Frankfurt kör spelet i emulator, och skickar en video ström till din dator, som skickar tillbaka dina knapptryckningar/joystickrörelser. Kommer lagga ganska bra.

Permalänk

@Awakeruad: fast de laggar inte så illa har sett ps now på olika tester de funkar ganska bra ändå.. dock så emuleras inte spelen alls utan sony har special bygda maskiner med ps3 cpuer fast mycket kraftfullare en ps3 lika så för ps4 spel.... jag vill ha ps now till sverige för ps3 spel på ps4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

Skicka inte ovetande folk till fejksajter.

Jag redigerade mitt inlägg. Borde ha kollat upp det ordentligt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tror inte att Sony och Microsoft gör alla spel tillgängliga till PC. Utan mera de titlar som säljer mindre bra och de som är exklusiva som säljer bra kommer endast finnas till deras konsoler.
Xbox game pass och Playstation Now är tjänster för få in mer pengar på titlar som inte säljer bra eller slutat att säljas.

Så dumma är dom inte och skjuter sig i foten.

Microsoft släpper allt mer titlar för både konsol och PC samtidigt.

De skjuter sig verkligen inte i foten då de tjänar mer på spel och mjukvaran, än på hårdvara (hårdvara för Microsoft är mer till för att kunna sälja och visa upp sin mjukvara, sina system och tjänster).

Det finns även bra logiska förklaringar rent marknadsmässigt då de flesta kunder ofta under livstid lägger mer pengar på att köpa spel, än vad de lägger på inköp av själva konsolhårdvaran.

Ett sålt spel eller såld prenumeration för en tjänst är pengar för Microsoft, oavsett vilket system det är för (men de blir självklart extra glada om det är för något av deras egna Windowssystem).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

En rättelse kring varför man köper en konsol för exklusiva titlar vore nog detta;
Alla som äger en gaming PC köper en PS4 för sina exklusiva titlar. Det är i alla fall vad jag har gjort sedan X360/PS3, skulle aldrig köpt en PS4/Switch om det inte vore för dem exklusiva titlarna som faktiskt är riktigt roliga många utav dem - Dock emulerar jag det jag kan idag (så mer eller mindre allt upp t.o.m. Wii/PSP/PS2).

Ärligt talat så känner jag ingen som köpt en PS4/XOne för att lira CrossPlatform-spel i huvudtaget, men det kan nog ha att göra mycket med att samtliga som köpt en konsol av de jag känner även spelar på PC på ett eller annat vis.

Sådan där "hemmagjord" statistik litar jag inte det minsta på. Sorry.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Hoppades artikeln skulle ha någon information om när det äntligen skulle komma till Sverige...

Finns en handfull PS3/4-spel jag gärna vill testa, men inte tillräckligt för att orka skaffa separat hårdvara, speciellt inte för 30fps.

Exakt!

Själv orkar jag inte köpa in ny hårdvara, och investera i ett ytterligare ekosystem, för att bara kunna köra några enstaka spel. Då skiter jag i det (orkar inte).

Så kan ju vara bra att Sony kommer med lite alternativ (även om jag är lite försiktigt skeptisk till just streaming för många speltyper).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duckface21:

@Awakeruad: fast de laggar inte så illa har sett ps now på olika tester de funkar ganska bra ändå.. dock så emuleras inte spelen alls utan sony har special bygda maskiner med ps3 cpuer fast mycket kraftfullare en ps3 lika så för ps4 spel.... jag vill ha ps now till sverige för ps3 spel på ps4

Japp.

Skulle ivf. vara intressant att testa (även om jag nog troligare köpt spelen/tjänsten från Sony om de kört lokalt på PC).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

En bättre lösning:

PS4 Pro Helgerbjudande!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

De verkar ha kommit långt med Wii U-emulering nu:
https://www.nordichardware.se/speltuben/legend-zelda-breath-w...

Skall bli kul att se hur lång tid det tar i innan man kan emulera PS3 eller X360.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Nästan 4000kr för att spela tre spel med låg/instabil framerate, njae... Skulle samla alldeles för mycket damm.

Synd att de inte inkluderade UHD BD-spelare, då skulle jag nog köpt en redan vid release. Istället finns Xbox One S med noll spel men UHD BD, och PS4 Pro med några spel men inte UHD BD, så ingen av dem är värd att köpa för min del.

Permalänk
Medlem

Nästan 100 spel bara de närmaste tre månaderna och snart över 1000 totalt.

Om man bara spelar 9/10 spel, så är det ändå nästan hundra stycken att välja på.

Vill man ha 1080p med 60 bilder per sekund finns dessa att välja på:

Exclusive 1080p/60fps PS4 Games

Blacklight: Retribution
FlOw
Flower
King of Fighters 14
MLB 14: The Show
Nights of Azure***
Primal carnage:Extinction
Resogun
Senran Kagura Estival Versus
Star Ocean: Integrity and Faithlessness
Sword art online lost song
Tearaway Unfolded
The Witch and the Hundred Knight: Revival Edition
Wipeout : Omega Collection
Yakuza Kiwami - NYR

Remastered PS4 Games

Call of duty modern warfare: Remastered
Dead or Alive 5 Last Round:Remastered
Dead Rising : Remastered
God of War III Remastered
Gravity Rush : Remastered
Journey
Resident Evil 6
Resident Evil 5
Resident Evil 4
The Last of Us: Remastered (Can choose 30fps or 60 fps)
Uncharted : The Nathan Drake Collection
Valkyria Chronicles Remastered

Cross-platform 1080p/60fps PS4 games

Battleborn
Borderlands: The Handsome Collection
Borderlands 2
Call of Duty: Advanced warfare
Call of Duty: Black ops 3
Call of Duty: Ghosts
Call of Duty: Infinite Warfare
Child of light
Dark Souls 2
Devil May Cry 4: Special Edition
Devil May Cry: Definitive Edition
Diablo III: Reaper of Souls
Dirt Rally
Doom
Dragonball Xenoverse 2
Dragon Quest Heroes
Dragon Quest Heroes II
F1 2015
F1 2016
FIFA 14
FIFA 15
FIFA 16
FIFA 17
Guilty gear Xrd -Revelator
Guilty gear Xrd -sign
Marvel vs Capcom Infinite
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metro Redux
Mighty No.9
Minecraft
Mortal Combat X
Murdered: Soul Suspect
NBA 2K 14
NieR: Automata
Outlast
Outlast 2
Overwatch
Paladins (open beta)
Plants vs Zombies: Garden Warfare
Pro Evolution Soccer 15
Pro Evolution Soccer 16
Pro Evolution Soccer 17
Project cars
Rainbow 6 Siege
Rayman Legends
Resident Evil : Revelations 2
Resident Evil 7
Rocket League
Shadow Warrior
Skylanders: Swap Force
Sniper Elite 3
Street Fighter 5
Tales of berseria
Titanfall 2*** ( most of the time game runs at 1080P 60fps but in some parts falls to 900P)
The Talos Principle
The Vanishing of Ethan Carter
The Witness
Tomb Raider: Definitive Edition
Tranformers Devastation
Trials fusion
Trine 2
Trine 3: Artifacts of Power
Victor Vran
Warframe
Wolfenstein: The New Order
Wolfenstein: The Old Blood
WWE 2K15

1080p/60fps Indie games

Binding of Isaac: Rebirth
Inside
Rogue Legacy
Spelunky

Sen har vi 4K i 60 bilder per sekund, i de flesta fallen:

- Assassin's Creed: The Ezio Collection (Native 4K@30FPS)
- Battleborn (Native 4K@30FPS)
- Bound (Native 4K@60FPS + MSAA x2 upscaled from MSAAx8 in normal gameplay / in VR mode: rendering to 4K internal screen which is then supersampled to 1080P display in PSVR + new effects like volumetric lights + sharper shadows)
- Bulletstorm: Full Clip Edition (Native 4K)
- Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition (Native 4K (dynamic resolution: 2160p in normal scenes, 1080p in heavy scenes)@60FPS / improved ambient occlusion + enhanced bloom)
- Farming Simulator 17 (Native 4K)
- FIFA 17 (Native 4K@60FPS + Higher resolution depth of field buffer)
- forma.8 (Native 4K@60FPS + 8xMSAA )
- Futuridium EP Deluxe (Native 4K@60FPS)
- Hatsune Miku - Project DIVA - X HD (Native 4K@60FPS / Video quality of 3D drawing is enhanced)
- Homefront: The Revolution: playable secret game (TimeSplitters 2) (Native 4K@30FPS +HDR)
- Hustle Kings (Native 4K@60FPS + HDR)
- Kingdom Hearts HD: Dream Drop Distance (Native 4K@60FPS)
- Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 HD Remix (Native 4K@60FPS)
- Locoroco (Native 4K + HDR)
- Mantis Burn Racing (Native 4K@60FPS / Native 4K@30FPS for 4 player split-screen / + HDR)
- Middle-earth: Shadow of Mordor (Native 4k (most of the times but scales down to 80% of it which is 3072 x 1728 in heavy scenes) @30FPS)
- MLB The Show 17 (Native 4K + HDR)
- NBA 2K17 (Native 4K@60FPS + HDR)
- Neon Chrome (Native 4K@60FPS)
- Ni-Oh (Native 4K@30FPS + slightly higher resolution shadow maps)
- Paladins (Native 4K (dynamic resolution: lowest recorded res: 3264x1836) @60FPS)
- Parappa The Rapper (Native 4K + HDR)
- Patapon (Native 4K + HDR)
- Pro Evolution Soccer 2017 (Native 4K@60FPS)
- Rez Infinite (Native 4K@60FPS)
- Smite (Native 4K(dynamic resolution)@60FPS)
- Tethered (Native 4K@60FPS)
- The Division (Native 4K@30FPS + improved shadows, reflections, AA and Temporal AA)
- The Elder Scrolls Online (Native 4K@30FPS + HDR)
- The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition Edition (Native 4K@30FPS)
- The Last Of Us Remastered (Native 4K@30FPS with the best shadows + HDR)
- The Witness (Native 4K@30FPS + 2xMSAA + HDR)
- Thumper (Native 4K@60FPS)
- Viking Squad (Native 4K@60FPS + 2xMSAA)
- Wheels of Aurelia (Native 4K@60FPS)
- WipEout Omega Collection (Native 4K@60FPS + 4x8 EQAA if motion blur is disabled)

Så att säga att det bara finns tre spel som dessutom har låg/instabil framerate är väl inte hela sanningen kanske?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Nästan 100 spel bara de närmaste tre månaderna och snart över 1000 totalt.

Är det där hur de körs på en PS4, eller hur de streamas? Inte nödvändigtvis samma sak. Frågan är också hur hårt videoströmmen komprimeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Så att säga att det bara finns tre spel som dessutom har låg/instabil framerate är väl inte hela sanningen kanske?

Eftersom detta är Sweclockers pratade jag naturligtvis ur synvinkeln av en PC-entusiast, då är det mesta där rätt ointressant. Mer en åsikt också, ber om ursäkt om formuleringen uppfattades som definitiv fakta.

För egen del är det huvudsakligen storspelen som Bloodborne, The Last of Us och Uncharted som lockar, där de båda senare PS3-spelen väl får räknas halft. Inte så mycket mer efter det, kanske Yakuza eller Horizon, men är tämligen trött på genren såvida spelen inte har RPG eller story-element i klass med The Witcher 3.

Hur vanligt är det att man får välja grafikinställning? Tack vare 4K-marketing lär väl de flesta titlar sikta på det (i 30fps) istället för typ 1440p i 60 vilket är rätt synd, speciellt som jag misstänker att de flesta inte sitter tillräckligt nära TV:n för att skillnaden i upplösning ska vara speciellt påtaglig.

Permalänk
Medlem

@Fredag: Mjooo men samtidigt är det fint att skriva en lista med spelens target resolution och framerate. Skulle gärna se bevis på att spelen håller 60 också om de lovar det.