Gtx 980ti defekt, eller är jag trög?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CarlosBananos:

vad försöker du åstadkomma i tråden numera?

Försöker inte åstadkomma något speciellt, ville posta i tråden och kritisera OP då jag blev förundrar varför han inte tvättar sig helt enkelt. Med det menar jag, om man nu har bevis på ditten och datten, varför gör man det inte enkelt för sig och får tyst på kritiken? OP har svarat precis på samma sätt som alla dessa trådar slutar på. Inga bevis, orkar inte dra det vidare. Därför tror jag det är OP har fuffens för sig. Skulle han nu påstått sig ha blivit bedragen, varför anmäler han det inte, varför slänger han inte upp bevis, varför är säljaren fortfarande medlem etc.

Skrivet av CarlosBananos:

tänkte bara påpeka att det inte direkt är önskvärt när man argumenterar.

Att du finner mig irriterande är inget jag kan hjälpa och jag tänker inte sluta svara i trådar för det.

Skrivet av CarlosBananos:

Du verkar ju inte direkt ha övertygat någon om att just du, och säljaren, har rätt. Tvärtemot har de som argumenterat för att köparen som köpte begagnat ej gjort fel lyckats övertyga mig mer.

Detta är ingen tävling om vem som lyckas övertyga flest. Jag tänker fortfarande ge min åsikt oavsett om folk håller med eller inte. För man vill väl inte vara ett får, eller?

Skrivet av CarlosBananos:

Om vi aldrig ska köpa begagnat pga alla möjliga risker, vad ska vi då göra? Anledningen att det blir en sådan stor grej av problem som dessa är att vi vill ha en fungerande marknad där folk vågar lita på varandra.

Köpa nytt? Har inte sagt något om att köpa begagnat allmänt. Vill folk göra det får dom väl göra det. Jag har endast argumenterat för att det stod i annonsen att varan var defekt, då tog OP den risken.

Skrivet av CarlosBananos:

Angående att lita på köpare eller säljare, jag skulle i detta fall hellre lita på köparen, även om jag personligen inte har något att hålla emot säljaren. Misstänker att jag inte är ensam om det, men det spelar väl kanske mindre roll.

Ja, och jag tror på att det är säljaren som gjort rätt för sig här.

Permalänk
Avstängd

Köparen skulle begärt att se kortet igång innan han betala.
Det skulle iallafall jag gjort.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@pwr-rst jag har aldrig sagt att jag har bevis för något annat än att säljaren verkade skum. Om du läser min formulering lite noggrannare så borde du förstå vad "inte helt rent mjöl i påsen" innebär. Det betyder inte att jag har bevis för att jag har rätt och han har fel. Ja jag har lärt mig en läxa, om det är det du vill höra. Men detta "fuffens" du pratar om får du gärna utveckla.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkrik92:

@pwr-rst jag har aldrig sagt att jag har bevis för något annat än att säljaren verkade skum. Om du läser min formulering lite noggrannare så borde du förstå vad "inte helt rent mjöl i påsen" innebär. Det betyder inte att jag har bevis för att jag har rätt och han har fel. Ja jag har lärt mig en läxa, om det är det du vill höra. Men detta "fuffens" du pratar om får du gärna utveckla.

Jag syftade på "Finns nog med bevis för att han inte hade helt rent mjöl i påsen"
Med fuffens menar jag din inställning till att du inte orkar göra något åt detta.
Varför skulle du inte anmäla och göra vad du kan för att få rättvisa om du nu blivit bedragen.

Polisen kan inte hjälpa dig om du inte anmäler. Kanske har han lurat andra?
Det kanske är din anmälning som är sista droppen och får in honom.

Eftersom du inte har någon lust till något utan bara förväntar dig att alla ska tro dig så väljer jag säljaren sida.
Oskyldig tills motsatsen bevisas helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Jag syftade på "Finns nog med bevis för att han inte hade helt rent mjöl i påsen"
Med fuffens menar jag din inställning till att du inte orkar göra något åt detta.
Varför skulle du inte anmäla och göra vad du kan för att få rättvisa om du nu blivit bedragen.

Polisen kan inte hjälpa dig om du inte anmäler. Kanske har han lurat andra?
Det kanske är din anmälning som är sista droppen och får in honom.

Eftersom du inte har någon lust till något utan bara förväntar dig att alla ska tro dig så väljer jag säljaren sida.
Oskyldig tills motsatsen bevisas helt enkelt.

Folk får tro & tycka vad dem vill. Förväntar mig inget alls. Det är ju ingen som kan säga vem som är skyldig i detta fall vilket gör att alla får dra sina egna slutsatser av denna affärs slut. Om jag var helt säker på att jag blivit bedragen så skulle jag självklart fört det vidare, men när det är ord mot ord så är det ingen idé enligt mig. Och jag har heller aldrig sagt att jag är 100% säker på att jag blivit bedragen, vet inte var du fått det ifrån. Jag tolkar inte min mening som det iallafall. Däremot så pekar det mesta mot det för min del.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Jag syftade på "Finns nog med bevis för att han inte hade helt rent mjöl i påsen"
Med fuffens menar jag din inställning till att du inte orkar göra något åt detta.
Varför skulle du inte anmäla och göra vad du kan för att få rättvisa om du nu blivit bedragen.

Polisen kan inte hjälpa dig om du inte anmäler. Kanske har han lurat andra?
Det kanske är din anmälning som är sista droppen och får in honom.

Eftersom du inte har någon lust till något utan bara förväntar dig att alla ska tro dig så väljer jag säljaren sida.
Oskyldig tills motsatsen bevisas helt enkelt.

Skitsnack, varför får inte köparen vara "oskyldig tills motsatsen bevisats" då?

Det är lugnt om du är kompis till säljaren, vi hjälper alla våra vänner.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Skitsnack, varför får inte köparen vara "oskyldig tills motsatsen bevisats" då?

Det är lugnt om du är kompis till säljaren, vi hjälper alla våra vänner.

Det är säljaren som blir anklagad av att bedragit köparen här.
Jag är inte vän med säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Det är säljaren som blir anklagad av att bedragit köparen här.
Jag är inte vän med säljaren.

Och du anklagar köparen, var är dina bevis?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Slutkontentan måste vara att köparen är trög.
Han har blivit fett blåst.
Självklart vill inte säljaren betala tillbaka.
För han visste det var skrot från början.
Finns inte mer och säga i denna tråd.
Är bara att gratulera säljaren att han lyckats sälja något med noll värde.
Dock väldigt fult gjort.
Och ser det som en självklarhet att han blir bannad från HELA sweclockers

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Och du anklagar köparen, var är dina bevis?

Ingenstans? Jag har ingen aning om vems fel det är.
Jag är kritisk mot köparen istället för säljaren helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Hej. Fick hem ett 980ti idag jag köpt begagnat. Visste att kortet inte var i fullgott skick när jag fick det men att det iallafall skulle "funka". Hursomhelst så har jag kört på ett 780 fram tills nu utan problem och även tidigare ett vanligt 980.

Det nya 980ti:t vill inte ge mig någon bild. Känns som jag har försökt allt nu. Har en i7 2700k på en asus p8z77 bräda med senaste bios. Evga g2 750w. Datorn funkar prima med den integrerade grafiken. Det konstiga är att även när 980ti är inkopplat så använder datorn den integrerade grafiken iallafall. Alltså postar datorn varje gång även om jag har DP/DVI/HDMI i 980ti, kopplar jag in skärmen efter ett tag i moderkortet ligger windows snällt och väntar medans 980ti sedan start kört fläktarna på 100%.

Jag har testat att nollställa bios, ändra gen på PCI-E, ändra PCI-E till legacy boot och uefi boot. Har även försökt PCI-E som prefered display source. Kortet har 2 bios som jag testat utan framgång.

Är det helt enkelt ett defekt kort jag fått tag i? Eller är det något jag glömt? Ska testa kortet i en testbänk på jobbet imorgon och se om det funkar där. Annars har jag helt slut på förklaringar annat än att kortet är defekt.

hur fick du till en sån röstning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Ingenstans? Jag har ingen aning om vems fel det är.
Jag är kritisk mot köparen istället för säljaren helt enkelt.

Inte?

Skrivet av PWR-RST:

Därför tror jag det är OP har fuffens för sig.

Skrivet av PWR-RST:

Vem säger att köparen inte tagit sönder det? Om säljaren påstår att det fungerade det så är det ord mot ord.

Jag håller på säljaren då dessa gnälltrådar brukar alltid sluta med att OP har fuffens för sig.

Du har klart och tydligt visat att du tror att TS har "nåt fuffens för sig" trots att du inte har något belägg alls för att så skulle vara fallet mer än "det brukar vara så i gnälltrådar". TS har ju faktiskt varit väldigt saklig och snarare sökt lösa problemet än att gnälla så det blir en märklig ställning att ta.

Sen begär du att TS ska polisanmäla för att det annars är suspekt, vilket är konstigt, det här är en tvist, inte ett brottsmål, man polisanmäler inte det man drar det som ett civilrättsligt ärende. Du begär också att säljaren ska bli bannad för att du inte ska tro att TS har "nåt fuffens för sig", något som TS inte har någon som helst kontroll över. Så du begär omöjliga saker, annars menar du att TS myglar, det är märkligt.

Nåväl, du verkar ha grävt ned hälarna djupt, vi kommer inte längre.

Må väl.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

TS har ju faktiskt varit väldigt saklig och snarare sökt lösa problemet än att gnälla så det blir en märklig ställning att ta.

Nej? Han skrev själv att han inte orkar ta tag och gå vidare med det.

Skrivet av Yorg:

Sen begär du att TS ska polisanmäla

Nej, jag har inte begärt att han ska polisanmäla. Jag frågade varför han inte gjorde det om han nu blivit bedragen.

Skrivet av Yorg:

Du begär också att säljaren ska bli bannad

Nej, jag har inte begärt att han ska bli bannad. Jag frågade varför han inte var det om nu OP hade blivit bedragen.

Har aldrig rakt ut anklagat eller begärt något ö.h.t.
Att tro något är inte att anklaga. Man kan tro och tycka saker utan att anklaga någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Froxxyy:

hur fick du till en sån röstning?

Det fanns alternativ när jag skapade tråden, kommer inte ihåg exakt :).

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Avstängd

Jag sålde ett kort som defekt, men den fungerande. Jag la fram vad som var fel på kortet. Bilden var bara idioti av mig så det ska jag INTE försvara.

Däremot så har han nog bränt kortet/kortslutit det, vad ved jag?! Han har även hittat mig fram på Facebook, addat mina vänner och skriver till dem och nu smutskastar mig på forum. Försökte dessutom hitta en lösning men med tanke på hur köparen började "stalka" upp mig på det privata så kände jag att det var bäst att hålla kontakten kort och avsluta så fort som möjligt pga obehagligheter.

Har gjort många affärer här under många år och skulle jag blåsa någon så skulle jag göra det med ett nyreggat konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

Jag sålde ett kort som defekt, men den fungerande. Jag la fram vad som var fel på kortet. Bilden var bara idioti av mig så det ska jag INTE försvara.

Däremot så har han nog bränt kortet/kortslutit det, vad ved jag?! Han har även hittat mig fram på Facebook, addat mina vänner och skriver till dem och nu smutskastar mig på forum.

Har gjort många affärer här under många år och skulle jag blåsa någon så skulle jag göra det med ett nyreggat konto.

Skickades från m.sweclockers.com

När fungerade det sist och hur testade du det? Gjorde du något med kortet efter det?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

När fungerade det sist och hur testade du det? Gjorde du något med kortet efter det?

Det satt block på den, testade boot med vattenblock och testade med fläkt. Funkade fint.
3 dagar innan affären.

Skickades från m.sweclockers.com

När*
Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

Jag sålde ett kort som defekt, men den fungerande. Jag la fram vad som var fel på kortet. Bilden var bara idioti av mig så det ska jag INTE försvara.

Däremot så har han nog bränt kortet/kortslutit det, vad ved jag?! Han har även hittat mig fram på Facebook, addat mina vänner och skriver till dem och nu smutskastar mig på forum.

Har gjort många affärer här under många år och skulle jag blåsa någon så skulle jag göra det med ett nyreggat konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Skriver till dem? Vad i helsike pratar du om? Frågade den person som addat mig varför han addat mig och fick sedan inget svar så jag raderade honom. Du sade att du inte ens vet vem det är i vår sms-konversation. Och nu är han din vän? Många delade bud. Jag har inte smutskastat dig någonstans. Den biten har du dessvärre ordnat själv. Nu när du säger det så gnuggade jag ju faktiskt kortet mot min matta innan jag monterade det, glömde skriva det. Evga klockar ju jävligt bra ändå så det bör väl inte spela någon roll eller? Du får gärna posta mina konversationer med dina vänner. vore kul för mig och folk att se.... Hur försökte du hitta en lösning? Måste varit något jag missat?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Vill bara dela min uppfattning av kortet då jag fått möjlighet att kika på det.

Kortet är ju som beskrivits med fläkten och led. När kortet väl är isär så finns där ett ganska djupt hack i själva gpun samt safe mode knappen ser ut att ha smält. Svårt att säga vad som faktiskt är fel på kortet men där är en del skavanker på pcbn så man har inte direkt varit varsam med kortet.

Det är mina 5 cent.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga. urspårning samt på begäran.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...