Analytiker: Playstation 5 släpps 2019

Permalänk
Melding Plague

Analytiker: Playstation 5 släpps 2019

Enligt branschanalytikern Michael Pachter kommer Sonys nästa spelkonsol släppas år 2019, en lansering som väntas vara tätt sammankopplad med att 4K-upplösta tv-apparater blir vanligare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu äger jag förvisso ingen ps4, but oboy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Nu äger jag förvisso ingen ps4, but oboy

Skickades från m.sweclockers.com

Får se om PS5 kan spöa en gammal 2700k @4,4Ghz 2x8Gb gammalt DDR3 och en 1070 år 2019 då
Jag tvivlar på att den kommer pusha 4k@60 i någon titel, då Sony pressat usel hårdvara samt 30fps bullshit så hårt de senaste generationerna

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Får se om PS5 kan spöa en gammal 2700k @4,4Ghz 2x8Gb gammalt DDR3 och en 1070 år 2019 då
Jag tvivlar på att den kommer pusha 4k@60 i någon titel, då Sony pressat usel hårdvara samt 30fps bullshit så hårt de senaste generationerna

Vore väl skam annars va

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Får se om PS5 kan spöa en gammal 2700k @4,4Ghz 2x8Gb gammalt DDR3 och en 1070 år 2019 då
Jag tvivlar på att den kommer pusha 4k@60 i någon titel, då Sony pressat usel hårdvara samt 30fps bullshit så hårt de senaste generationerna

Sony skrattar säkert hela vägen till banken när de läser kommentarer som denna:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Jag har lärt mig vad det betyder när analytiker nämns i tekniska sammanhang. Antingen är det fullkomligt uppenbart eller så är det felaktigt, då teknisk förståelse sällan är djup nog.

När jag läser artikeln ser jag ingen backning från analytikern varken i historik, hårdvaruutveckling eller konsumentbeteenden.

PS1 - Dec 94
PS2 - Mar 99 ~4.5 år senare
PS3 - Nov 06 ~7.5 år senare
PS4 - Nov 14 ~8 år senare
(PS4 pro - Sep 16 ~2 år senare)
Att släppa PS5 redan 2019 skulle innebära en lika kort cykel som mellan PS1 och PS2, fastän utvecklingstempo av CPU/GPU är mycket lägre nu till följd av att krympningar av tillverkningsprocessen inte ger lika mycket nu som då.

Det som talar för detta är att Sony har haft lång livstid på sina konsoler och har länge kört med två parallella konsoler. Väljer man att bortse från PS4 pro som en separat konsol skulle det kunna betyda att det är dags att ersätta PS3 med PS5. Men om något skulle det tala för ett släpp 2018, om man ser till driftstid och parallell försäljning.
PS1 11 år, 94-05
PS2 13 år, 00-13
PS3 11 år, 06-17 ett år glapp mellan nedstängning av PS1 och introduktion av PS3.
PS4 ?? år, 14-?? ett år glapp mellan nedstängning av PS2 och introduktion av PS4.

Så för att återkomma till det jag skrev överst. Fortsätter Sony med att köra två generationer samtidigt som tidigare (och räknar bort pro) är det stating the obvious. Ser man till tidigare lanseringstempo så talar det mot detta.

En annan möjlig förklaringsmodell skulle kunna vara att PS4 fasas ut redan 2019 och att endast PS4 pro och PS5 skulle vara stödda i framtida uppdateringar, på samma sätt som mobiler hanteras med OS-uppdateringar i dagsläget. Men att börja fasa ut PS4 redan efter 5 år när alla andra konsoler haft en livstid på över 10 år?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att konsoltillverkarna försöker blända/charma konsumenterna med ögongodis, 1080p, 4k etc.
Hur många människor kan skilja på 1080p och 2160p på två-tre meters avstånd?
Det finns annat man kan utveckla som attraherar konsumenterna minst lika mycket; tänker först och främst på 60FPS och HDR.

Hur många väljer en 1080p HDR @ 60FPS jämfört med 2160p @ 30 FPS utan HDR?

Vad jag vill komma med detta är att jag tror/tycker att konsoltillverkarna har börjat gå en väg som leder bort från oss konsumenter

Permalänk
Inaktiv

skulle kännas lite förjäkligt om den komde ut 2019 då de inte var ett tag sen då ps4 pro "släpptes nyss"

Permalänk
Avstängd

Skulle inte PS4'an räcka ett ''decade to come'' tror det var någon som sa detta när PS4'an lanserades.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

PS 4 släpptes 2013. 2016 kom slim och Pro-versionerna. Så 2019 känns ju inte dirket som en vågad gissning. Skulle inte förvåna mig om det släpps en slimmad version av PS 4 Pro då också. Sen kommer väl PS 5 Pro 2022.

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

Sony skrattar säkert hela vägen till banken när de läser kommentarer som denna:)

Gör de säkert, tillsammans med Comcast, Time Warner och företagsamma trafficking kretsar.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Ser gärna att dom släpper nya konsoler oftare, så vi på PC slipper bli lidande av efterhalkande grafik på multiplatformspel.

Sen om dom är smarta så stannar dom på x86 så PS4 spel kan fungera på 5:an.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

:S

Permalänk
Medlem

Tycker det låter tveksamt. Jag känner väldigt få som har 4K TV och det är nog inte kravet att kunna spela i 4K de flesta efterfrågar. De flesta vill nog kunna spela 1080 och 60 fps som varit trassel med konsoler ändra fram till PS4 Pro.

Nu kommer ju Xbox One X och klarar 4k och 60 fps, så Sony vill väl bara kontra och inte ligga efter Microsoft. PS4 Pro kan nog hålla glappet ett tag efter Xbox One X. Det har ju inte varit så enormt tryck på PS4 Pro vs vanliga PS4. Tror inte Xbox One X kommer sälja i extrema volymer heller eftersom de flesta redan har standard Xbox One.

Undrar dock hur det ska gå med Nintendo Switch som inte ens når upp till standard PS4 och XO. Men dom satsade på bärbart och tävlar inte i samma liga när det gäller spel som kräver mer hårdvara (tex 4k och 60 fps och VR).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur många människor kan skilja på 1080p och 2160p på två-tre meters avstånd?
Det finns annat man kan utveckla som attraherar konsumenterna minst lika mycket; tänker först och främst på 60FPS och HDR.

Hur många väljer en 1080p HDR @ 60FPS jämfört med 2160p @ 30 FPS utan HDR?

Vad jag vill komma med detta är att jag tror/tycker att konsoltillverkarna har börjat gå en väg som leder bort från oss konsumenter

Alltså, jag hoppas alla kan skilja på riktig 4k vs Hd, och HDR är knappast utbrett. Finns nog mer 8k material på YouTube än de finns HDR totalt. De är en niche-produkt som antagligen kommer försvinna som stereoskopisk 3D. problemet med konsoler idag är att de försöker utmana PC, och ser den som ett hot, och håller därmed hårdare på exklusivitet. Sen även att de verkar hålla hårt vid 30fps och lyckats sälja in de som "de optimala" till sina hjärntvättade fans. När många PC gamers börjar betala premium för att få slippa vara låsta vid 60Hz. Helt sjukt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ser gärna att dom släpper nya konsoler oftare, så vi på PC slipper bli lidande av efterhalkande grafik på multiplatformspel.

Sen om dom är smarta så stannar dom på x86 så PS4 spel kan fungera på 5:an.

Håller med CPU i PS4/PS4 Pro och Xbox One/Xbox X håller tillbaka spelutvecklingen ganska mycket men jag tvivlar på PS5 kommer 2019 2020 eller 2021 låter mer troligt.

AMD måste först få fram en APU med minimum GTX 1080 prestanda samt Ryzen CPU som inte drar mer än ca 200-250 watt.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Hoppas in i bövelen Sony smackar i sig en Ryzen CPU, denna generation ligger så efter i spelutveckling gentemot föregående generation.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Får se om PS5 kan spöa en gammal 2700k @4,4Ghz 2x8Gb gammalt DDR3 och en 1070 år 2019 då
Jag tvivlar på att den kommer pusha 4k@60 i någon titel, då Sony pressat usel hårdvara samt 30fps bullshit så hårt de senaste generationerna

Jag tror dom kommer kunna 4k30fps men inte 60, Sen får vi väl se om de är "True 4k" som dom kommer att köra eller bara en upp skalning ifrån 1080p till 4k för de verkar ju mer trorligt om du frågar mig.. Men man kan ju hoppas att teknologin går fort fram nu så jag slipper koppla upp datorn på min 4k tv bara för att spela lite bil spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hoppas in i bövelen Sony smackar i sig en Ryzen CPU, denna generation ligger så efter i spelutveckling gentemot föregående generation.

https://www.youtube.com/watch?v=LjjRdrVAHCQ&t=613s

I så fall ryzen 2, v2 eller vad dom nu kommer kalla nästa generation cpu:er

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur många människor kan skilja på 1080p och 2160p på två-tre meters avstånd?
Det finns annat man kan utveckla som attraherar konsumenterna minst lika mycket; tänker först och främst på 60FPS och HDR.

Hur många väljer en 1080p HDR @ 60FPS jämfört med 2160p @ 30 FPS utan HDR?

Vad jag vill komma med detta är att jag tror/tycker att konsoltillverkarna har börjat gå en väg som leder bort från oss konsumenter

Du har fel i så gott som allt du säger.
1) Ser man inte skillnad på äkta (eller uppskalad) 4k jämfört med 1080p så har man inte normal syn. Ställ en 4k bredvid en 1080p tv och alla kommer se stor skillnad. Och varför skulle man ens vilja hålla kvar vid nått så stenålders som 1080p? Då måste man ha extremt låga krav för sitt inköp av NY tv.

2) För att göra konsollen komplett så ska den stödja ALLA nya tekniker som HDR, 4k, 60-120hz osv. Annars blir det ju en riktigt dålig produkt om den bara stödjer vissa, potentialen ska finnas där.

3) Tillverkarna möter konsumenternas krav på förbättringar, tvärtom vad du säger.

Tror du verkligen man vill vara fast med 1080p år 2025 eller ännu senare när PS6 släpps? Vid den tiden är 4k mainstream och 8k är där 4k är idag, dvs det nya som allt ska stödja.

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Inaktiv

Here we go again. Alltid detta preburtala bråk om PC vs [insert console].

Permalänk
Skrivet av anon196996:

skulle kännas lite förjäkligt om den komde ut 2019 då de inte var ett tag sen då ps4 pro komde ut.

Sista versionen av ps3 "komde" ju hösten 2012 och ps4 "komde" hösten 2013. Alltså ca ett år emellan, Ps4 pro kom ju någon gång under 2016 så det blir ju flera år emellan om nu ps5 kommer 2019. Jag tycker det är bra om de sänker cyklerna mellan nya generationer vill inte att man ska hållas tillbaka av att det ska fungera även på första versionen av ps4 i 10 år även om de släpper lite trimmade versioner, vilket är bra för de som vill få bättre prestanda. Men kan tänka mig att spelen hade utvecklats mer om de slapp tänka på att det måste fungera även på den äldre versionen av konsolen, vilket de gör med en PS5.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

4k låter väl fint i marknadsföringen men diskussionen blir så snedvriden. Har man en kraftfull dator kan man alltid köra högsta grafiken i 4k, men på konsoler handlar allt om kompromisser.
Jag tror mycket väl att ett Xbox One X-spel optimerat för 1080p eller 1440p kan imponera mer på folk än om de förbrukar resurserna på 4k.

Typiskt för konsolerna är att de mest imponerande spelen körs i lägre upplösningar för att ha mer avancerade effekter.

Permalänk
Inaktiv

Så fort jag läste "analytiker" tänkte jag Michael Pachter. Riktig tomte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Får se om PS5 kan spöa en gammal 2700k @4,4Ghz 2x8Gb gammalt DDR3 och en 1070 år 2019 då
Jag tvivlar på att den kommer pusha 4k@60 i någon titel, då Sony pressat usel hårdvara samt 30fps bullshit så hårt de senaste generationerna

Med tanke på att ett 1070 kostar nära nog dubbelt så mycket som en PS4 idag så är jag tveksam. Om inte Vulkan/DX12 tar fart så kommer Windows ha problem som konsollerna inte har, så det kanske jämnar ut sig lite? Usel hårdvara skulle jag inte kalla PS4. För under 3000 kr klarar den av att prestera riktigt fint i många titlar som Uncharted, Horizon m.fl och flera titlar nästa år ser rätt imponerande ut. För 3000 kr får du inte mycket till speldator om du vill spela annat än e-sportspel. En Ryzen + Navi APU från AMD i PS5 skulle kunna prestera riktigt fint och samtidigt inte kosta skjortan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Får se om PS5 kan spöa en gammal 2700k @4,4Ghz 2x8Gb gammalt DDR3 och en 1070 år 2019 då
Jag tvivlar på att den kommer pusha 4k@60 i någon titel, då Sony pressat usel hårdvara samt 30fps bullshit så hårt de senaste generationerna

Jag lägger in en chansning på att de kommer vara en soc som kommer likna något i stil med ryzen 4c/8t@3ghz (eventuellt lägre klock) och ett amd 580. Detta ser jag även lite som best case, cpun lär oavsett vara miltals bättre en den boven som sitter i nuvarande.

Sen angående 2160p. Spelar själv alla spel på min tv (uhd oled) med handkontroll då mainriggen är kopplad till tvn senaste åren. Och ja man ser direkt skillnad när man ställer ner upplösningen till 1080p. Men prioriterar ändå: 60fps, ögongodis sen upplösning. Anledningen varför tillverkarna pushar för upplösningen är ju för att pro/x har samma klena CPU som inte kan knuffa runt så mycket frames, så är ju väldigt enkelt att bara ställa upp upplösningen ett snäpp när man bara får mer gpu-prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Jag har lärt mig vad det betyder när analytiker nämns i tekniska sammanhang. Antingen är det fullkomligt uppenbart eller så är det felaktigt, då teknisk förståelse sällan är djup nog.

När jag läser artikeln ser jag ingen backning från analytikern varken i historik, hårdvaruutveckling eller konsumentbeteenden.

PS1 - Dec 94
PS2 - Mar 99 ~4.5 år senare
PS3 - Nov 06 ~7.5 år senare
PS4 - Nov 14 ~8 år senare
(PS4 pro - Sep 16 ~2 år senare)
Att släppa PS5 redan 2019 skulle innebära en lika kort cykel som mellan PS1 och PS2, fastän utvecklingstempo av CPU/GPU är mycket lägre nu till följd av att krympningar av tillverkningsprocessen inte ger lika mycket nu som då.

Det som talar för detta är att Sony har haft lång livstid på sina konsoler och har länge kört med två parallella konsoler. Väljer man att bortse från PS4 pro som en separat konsol skulle det kunna betyda att det är dags att ersätta PS3 med PS5. Men om något skulle det tala för ett släpp 2018, om man ser till driftstid och parallell försäljning.
PS1 11 år, 94-05
PS2 13 år, 00-13
PS3 11 år, 06-17 ett år glapp mellan nedstängning av PS1 och introduktion av PS3.
PS4 ?? år, 14-?? ett år glapp mellan nedstängning av PS2 och introduktion av PS4.

Så för att återkomma till det jag skrev överst. Fortsätter Sony med att köra två generationer samtidigt som tidigare (och räknar bort pro) är det stating the obvious. Ser man till tidigare lanseringstempo så talar det mot detta.

En annan möjlig förklaringsmodell skulle kunna vara att PS4 fasas ut redan 2019 och att endast PS4 pro och PS5 skulle vara stödda i framtida uppdateringar, på samma sätt som mobiler hanteras med OS-uppdateringar i dagsläget. Men att börja fasa ut PS4 redan efter 5 år när alla andra konsoler haft en livstid på över 10 år?

Nu har ju inte Sony monopol på konsolmarknaden utan måste titta på sina konkurrenter. Det är väl nästan självklart att Sony skulle försvinna helt om dom skulle vänta til 2022?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ser gärna att dom släpper nya konsoler oftare, så vi på PC slipper bli lidande av efterhalkande grafik på multiplatformspel.

Sen om dom är smarta så stannar dom på x86 så PS4 spel kan fungera på 5:an.

Ja, tycker också det är bra att de kommer ut oftare och med mer alternativ.

Sedan så är du inne på något viktigt gällande bakåtkompatibilitet. Här är det dock en nackdel för konsolkunder om produktlivscyklerna blir allt kortare.

Har har ju Sony tyvärr (för just deras kunder) inte varit så bra den sista generationen (medans Microsoft har gjort klart bättre ifrån sig, även om inte helt perfekt då Xbox OG stöd kommer först så smått till hösten).

En fördel för Sony (men även Microsoft) är ju att man tack vare att man numera använder allt mer PC-lika komponenter, förmodligen inte alls har lika dyra utvecklingskostnader som på den tiden som när de (framförallt Sony) gjorde klart mer customprocessorer, arkitektur och operativsystem.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Om den släpps 2019 gissar jag på något med Ryzen(eller efterföljare) med Vega eller tidig Navi.
Skulle tippa på att den är bakåtkompabilitel med PS4+Pro

PS4 hade riktigt bra GPU när den kom. Klart den är rätt blek idag många år senare.

Om Sony inte har något att kontra MS nya Xbox med, kanske de är rädda att förlora spelare dit.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Tycker det låter tveksamt. Jag känner väldigt få som har 4K TV och det är nog inte kravet att kunna spela i 4K de flesta efterfrågar. De flesta vill nog kunna spela 1080 och 60 fps som varit trassel med konsoler ändra fram till PS4 Pro.

Nu kommer ju Xbox One X och klarar 4k och 60 fps, så Sony vill väl bara kontra och inte ligga efter Microsoft. PS4 Pro kan nog hålla glappet ett tag efter Xbox One X. Det har ju inte varit så enormt tryck på PS4 Pro vs vanliga PS4. Tror inte Xbox One X kommer sälja i extrema volymer heller eftersom de flesta redan har standard Xbox One.

Undrar dock hur det ska gå med Nintendo Switch som inte ens når upp till standard PS4 och XO. Men dom satsade på bärbart och tävlar inte i samma liga när det gäller spel som kräver mer hårdvara (tex 4k och 60 fps och VR).

Håller med att varken XB1X eller PS4P kommer att vara massmarknad, utan mer lite nischade entusiastkonsoler (men trevligt att de finns tycker jag, som främst spelar på PC).

Är inte så oroad för Nintendo. Tror att deras strategi att främst fokusera på bärbart/mobilt spelande har varit lysande, och det verkar även stödjas av deras försäljningsframgångar a Switch på marknaden.

Utmaningen de har är att få med lite fler tredjepartsutvecklare på tåget (där har det, än så länge, kanske inte gått lika bra för Switch som för XB och PS).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/