Har ingen anledning att tro resultatet man får i den videon på något sätt är felaktigt. Däremot är det uppenbart att personen i fråga har noll koll på hur man faktiskt bör gå tillväga för att optimera det fall han testar.
Har själv i det närmaste noll koll på streaming, eller i alla fall hade fram till idag då jag installerade OBS på min speldator (i7-5775C/GTX970).
Testade streama både CS:GO och GTA:V utan att göra något speciellt alls. CS:GO hade dippar ner mot 120 FPS och GTA:V hade dippar ner mot 40 FPS när man streamade. OBS tappar ibland någon bildruta, vilket orsakar hack.
Har man bara minimal koll på hur en OS-scheduler fungerar och framförallt hur den kommer hantera två program som båda potentiellt kan använda i alla fall 4 CPU-trådar samtidigt inser man att lägsta FPS kommer suga om man inte hjälper OSet på traven lite.
Om Windows råkar schemalägga spelet och OBS så att de är båda spridda över alla fysiska kärnor (d.v.s. de har en hypertråd var) kommer latensen vara helt oberäknelig, är precis i dessa fall FPS riktigt dyker. Detta fall är mer osannolikt ju fler kärnor man har, men vi ser i denna video att det ändå händer till och från.
Låser jag istället speltiteln till de första fyra CPU-trådarna (Windows numrerar kärna 1/tråd 1, kärna 1/tråd 2, kärna 2/tråd1 etc) och OBS till de fyra sista CPU-trådarna (verkar räcka att ge OBS 2C/4T) minskar faktiskt genomsnittlig FPS med någon enstaka bildruta (inte helt oväntat) men lägsta FPS hamnar väldigt nära genomsnittlig FPS och OBS tappar inte en enda bildruta.
Gör man motsvarande på en CPU med 6 eller fler kärnor, så spelet får 3C/6T eller mer kommer det rulla i det närmaste perfekt.
Sedan kan man undra: om man nu är intresserad av att streama, varför köper man inte ett capture-card för 1500-2000 spänn? De resultat jag sett från sådana är ju helt perfekta när det kommer till lägsta FPS. Edit: ett exempel, detta från ElGato Game Capture HD60 som kan drivas från t.ex. en laptop då det är USB-gränssnitt.