Playstation 4 Internet slutar fungera när jag laddar mobilen.

Permalänk
Medlem

Playstation 4 Internet slutar fungera när jag laddar mobilen.

Hej, jag har ett problem just nu, mitt internet slutar att fungera på mitt PS4 när jag eller någon I huset ladder sin mobil, jag har testat bade med kable samt wifi men samma problem uppstår. Dock så blir det inget problem ifall man ladder mobile I garaget eller I källaren.

Är det någon som har någon idé om vad som kan vara problemet? x)
Jag har Internet från Telia via koppar kabel.

Permalänk
Medlem

går all nät ner för alla enheter eller är det bara ps4 som tappar?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Bara PS4 som tapar

Skrivet av Toivo83:

går all nät ner för alla enheter eller är det bara ps4 som tappar?

Permalänk
Skrivet av ChrisA:

Hej, jag har ett problem just nu, mitt internet slutar att fungera på mitt PS4 när jag eller någon I huset ladder sin mobil, jag har testat bade med kable samt wifi men samma problem uppstår. Dock så blir det inget problem ifall man ladder mobile I garaget eller I källaren.

Är det någon som har någon idé om vad som kan vara problemet? x)
Jag har Internet från Telia via koppar kabel.

Hade liknande problem, kom fram till att det berodde på att när jag kopplade in mobilen var den konfigurerad att börja göra backup vilket tog upp all bandbred och annat i huset började lagga och tappa anslutning.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Okej lät lite udda det där x) dock I hans problem så är det bara ps4 som tappar internet när man laddar vilken telefon som helst :/ dock så är det min vän som har problemet så mer än det jag skrev där uppe vet jag inte :/

Skrivet av Kosh of Vorlon:

Hade liknande problem, kom fram till att det berodde på att när jag kopplade in mobilen var den konfigurerad att börja göra backup vilket tog upp all bandbred och annat i huset började lagga och tappa anslutning.