bytt till comhem,men står fortfarande telia?

Permalänk

bytt till comhem,men står fortfarande telia?

jobbar på en förening och vi har nyss bytt från telia till comhem, men står fortfarande telia när man kollar bredbandskollen,
har haft 24mbit och skulle byta till 100mbit. och fortfarande samla gamla usla hastighet
kör på asus n66u modemrouter som suttit i.

kan man på nåt sätt "växla" till comhem eller hur ska man göra?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Är inte detta en fråga som du borde ställa till comhem?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Du nämner att du hade 24Mbps förut och 100Mbps nu, är det från koppar till fiber du bytt då?

Eftersom du inte nämnde detta själv måste jag ändå fråga, har du kopplat routern till fibern?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Du nämner att du hade 24Mbps förut och 100Mbps nu, är det från koppar till fiber du bytt då?

Eftersom du inte nämnde detta själv måste jag ändå fråga, har du kopplat routern till fibern?

Com Hem brukar dessutom använda koax AFAIK vilket Telia inte gör så det borde krävas ett bytte av uttag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darknessviking:

jobbar på en förening och vi har nyss bytt från telia till comhem, men står fortfarande telia när man kollar bredbandskollen,
har haft 24mbit och skulle byta till 100mbit. och fortfarande samla gamla usla hastighet
kör på asus n66u modemrouter som suttit i.

kan man på nåt sätt "växla" till comhem eller hur ska man göra?

Testa att rensa din webbläsarhistorik.

Permalänk
Medlem

Koppla in dig på Comhems modem du har fått hem?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

24Mbit låter som ADSL och 100 som fiber/coax.
Så tidigare har ni kopplat upp er via telefonjacket och nu måste ni sätta i router/modem (som ev. medföljde när ni tecknade det nya abb) i fiberuttaget eller 3 hål i väggen.

Detta är ComHem Coax:

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

aaah okej, vi bytte ingenting utan hade bara i allting som det var,ska kolla upp detta imorgon,tack

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Glöm inte att säga upp anslutningen hos Telia om det inte redan är gjort och den inte ska användas när du fått ordning på det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Koppla ner telias adsl-grejor och koppla in comhems prylar på antingen coax eller fiber. Så ska det lösa sig