Permalänk
Medlem

Räcker 550W?

Tjena!

Ska göra ett första bygge och har kollat vad jag behöver för nätaggregat på: http://www.enermax.outervision.com/PSUEngine

Jag bör hamna på 472w enligt den sidan, är ett 550w nätaggregat i underkant eller tror ni det är lugnt?

Permalänk
Medlem

550 watt räcker men skaffa ett bra nätaggregat med 80+ guld eller bättre t.ex RM550x eller Evga G2 550w.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

550 watt räcker men skaffa ett bra nätaggregat med 80+ guld eller bättre t.ex RM550x eller Evga G2 550w.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Permalänk
Medlem

om den drar 472 skulle jag inte köpa under 650

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Ryzen datorn i min signatur kör jag på ett 500w nätaggregat. Och HTPC datorn kör jag på ett 450w nätaggregat. Båda är Bronsklassade aggregat. I princip alla datorer med ett grafikkort klarar sig utan problem på ett 550w nätaggergat så länge det inte är något aggregat du köpt på Lidl för 29kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av oakar:

Tjena!

Ska göra ett första bygge och har kollat vad jag behöver för nätaggregat på: http://www.enermax.outervision.com/PSUEngine

Jag bör hamna på 472w enligt den sidan, är ett 550w nätaggregat i underkant eller tror ni det är lugnt?

ja siffran 472 är mindre än 550.

om du har räknat ut på nån sida vad du bör göra av med så stämmer det oftast inte.
testa istället att skriva vad du har för delar i datorn.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ja siffran 472 är mindre än 550.

om du har räknat ut på nån sida vad du bör göra av med så stämmer det oftast inte.
testa istället att skriva vad du har för delar i datorn.

Åh fan är det de ;).
Sidan är ju väldigt specifik gällande komponenterna så den litar jag allt på!
Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com