15 år på Swec, ett litet tack

Permalänk
Medlem

15 år på Swec, ett litet tack

Ojojoj vad tiden går....

Jag tänkte inte skriva en krönika utan snarare konstatera att jag, 31år "gammal", har varit medlem på Sweclockers nästan halva mitt liv. Jag vet inte hur det började men jag vet att det inte kommer ha ett slut. För även om man inte är lika aktiv i forumen (well, inte aktiv alls) så finns man här i bakgrunden. Jag tror det finns fler gamla rävar där bakom skärmarna som precis som jag tagit steget från att sura på sena spelsläpp, och Intel, och Nvidia på forumen och istället njuter varje gång det kommer en hajpad nyhet i RSS flödet.

Femton f*cking år. Det är helt sjukt. Jag minns de heta diskussionerna när folk fortfarande ville använda tabeller för layout istället för css. Jag minns Bamse som nu verkar vara rumsren att skriva om igen.

Jag har faktiskt fortfarande vänner kvar som jag träffade på Swec-träffarna i Malmö i början av 00-talet. Händer dessa fortfarande?

Well. Tack Sweclockers för att du fortfarande är lika j*vla bra! Tack till alla ni som lägger ner ett fantastiskt jobb. Tack till alla ni som skriver i forumet och håller den goda stämningen uppe.

Stort tack!
/Dunken

Ps. Lite sentimental, har druckit whisky!

Edit: PPs. Jag har stulit bilderna från internet, tack till upphovsmännen på dem med.

Lade till en fotnot
Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Jag har varit med sen den blåa tiden, när det nu var (före 2001) Har inte åldrats en dag.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

12 år för min del känns väl rätt så lagom tiden går fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Ni är snart anekdoter

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

15 år 7m

Läser nyheter och forum dagligen på siten. Datanörd to the bone

Permalänk
Medlem

Hoppas på 15 år till

Permalänk
Medlem

Tack, nu känner jag mig genast yngre

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

@Dunken: Nämen titta! Registrerade mig nästan samtidigt

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunken:

Ojojoj vad tiden går....

Jag tänkte inte skriva en krönika utan snarare konstatera att jag, 31år "gammal", har varit medlem på Sweclockers nästan halva mitt liv. Jag vet inte hur det började men jag vet att det inte kommer ha ett slut. För även om man inte är lika aktiv i forumen (well, inte aktiv alls) så finns man här i bakgrunden. Jag tror det finns fler gamla rävar där bakom skärmarna som precis som jag tagit steget från att sura på sena spelsläpp, och Intel, och Nvidia på forumen och istället njuter varje gång det kommer en hajpad nyhet i RSS flödet.

Femton f*cking år. Det är helt sjukt. Jag minns de heta diskussionerna när folk fortfarande ville använda tabeller för layout istället för css. Jag minns Bamse som nu verkar vara rumsren att skriva om igen.
https://pbs.twimg.com/media/DCOMxbaUQAIuqGj.jpg

Jag har faktiskt fortfarande vänner kvar som jag träffade på Swec-träffarna i Malmö i början av 00-talet. Händer dessa fortfarande?

http://2.bp.blogspot.com/-IvRwkekTjv0/Vg6XxXrqn0I/AAAAAAAAAcM/2wEuuLXa0fc/s1600/15years.png

Well. Tack Sweclockers för att du fortfarande är lika j*vla bra! Tack till alla ni som lägger ner ett fantastiskt jobb. Tack till alla ni som skriver i forumet och håller den goda stämningen uppe.

Stort tack!
/Dunken

Ps. Lite sentimental, har druckit whisky!

Edit: PPs. Jag har stulit bilderna från internet, tack till upphovsmännen på dem med.

Hehe, vi är nog ganska många nu som suttit här runt just halva livet. 15 år är i det närmaste en evighet, speciellt när utvecklingen inom IT rusat framåt (förutom de senaste åren möjligen...). Själv har jag även sett "andra sidan" också under dessa år, är gammal moderator. Och även där har saker skett under åren, även om det kanske inte är lika uppenbart som vanlig medlem. Men nog har man fastnat allt.

Sweclockersträffarna sker fortfarande vad jag vet. Brukar dyka upp en tråd någonstans i forumet, samt att det även verkar förekomma på Dreamhack Summer vad jag förstått. Nu brukar jag inte snegla så mycket på just dessa artiklar men brukar iallafall förekomma.

Är vi kvar 15 år framåt? Det är nog den stora frågan.

Permalänk
Medlem

Skön tråd!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Avstängd

Har varit här 15 år jag med och är sjukt vad snabbt tiden går men ändå känner man sig som samma person som första gången man loggade in på swec första gången och kommer säkert hänga kvar om 15 år och stava lika dåligt då

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

gammal man kände sig nu då

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem

Tiden går. Inte blir man yngre.

Hemska tanke när man tittar tillbaka på sina första trådar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tycker mina 7 år var mycket men alla ni som suttit här sen början, ni är ju legender.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Tiden går fort snart också där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Jag får strax reda på hur länge jag varit med. Men gissar 2003

Permalänk
Medlem

Ifall jag inte räknat fel så har jag varit medlem i 12 år och 8 månader

Lite intressant statistik
5 005 inlägg
398 skapade trådar
1 album

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Registrerad 2001-07-22. Har ju födelsedag snart! Måste fira med en whiskey 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har med varit med här länge, ni får inte titta mina första inlägg här

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kega:

Registrerad 2001-07-22. Har ju födelsedag snart! Måste fira med en whiskey 😁

Skickades från m.sweclockers.com

...per år? Ska det firas så kan det ju gott firas rejält.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrusE:

Skön tråd!

Eller hur.

Permalänk
Medlem

Samma här... Länge sedan man hittade hit. Ett fantastiskt forum med mycket kunskap och framförallt intressanta tester och nyheter! Tack till er alla!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Samma här... Länge sedan man hittade hit. Ett fantastiskt forum med mycket kunskap och framförallt intressanta tester och nyheter! Tack till er alla!!!

+1

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Också varit reggad sedan dess, ja tiden går alldeles för snabbt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Samma här
Minns att en klasskompis fick mig att regga mig här på gymnasiet.

Bamse! Det var en härlig tråd (kolla avataren)

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Skäggig legend

11 och ett halvt (höhö) år här som registrerad. Hängde här en bra bit innan. Många har hjälpt mig med en hel del - jag har hjälpt andra lika mycket. Visst har det varit stunder där saker spårar ur etc, men det gör ju livet utanför skärmen också.

Hatten av!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Tänk att så många hänger kvar så länge, det säger något om den här sajten..

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

12 år av mitt 35 åriga liv har man hängt här.. inte varit en aktiv skribent i forumet, men dom timmarna man lagt ner på och läsa fantastiska trådar om allt och lite till är väldigt svårräknade

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V| Intel® Core i7-3770K Processor |EVGA GTX 970 ACX 2.0 |Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |Silver Power SP-S650M 650W |

Permalänk

snubblade över forumet utav en slump. jag var mer än grön på datorer på den tiden så jag sökte på någon sökmotor "ny dator" eller nått i den stilen och hittade denna sidan. jag var en gäst här som läste runt ett bra tag innan jag tillslut reggade mig 2002.
dock känns det som förra veckan, kan knappt fatta att det gått så lång tid.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Välkommen in i 15-årsklubben!

Här har man spenderat många timmar på att bara läsa onödig fakta om saker man trodde man aldrig skulle ha råd att köpa och lärt sig mycket angående nätverk och annat skoj.

Sen alla roligheter som hände i gamla ÖÄ var ju helt fantastiskt!

Men inte för att verka dryg, det finns en liknande tråd som är ganska stor på forumet med ungefär samma sentimentala topic, http://www.sweclockers.com/forum/trad/1050355-veteraner-pa-sw...

Men som andra säger, hoppas man kan spendera 15 år till på en sån här fantastisk sida!

Edit: Sen är det lite extra ära att tillhöra de heliga "tresiffriga" medlemmarna

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |