Vilken av dessa datorer bör man ha till skolan

Permalänk

Vilken av dessa datorer bör man ha till skolan

Hej! Ska börja skola nu till hösten och studera webbprogrammerare, gjorde ett inlägg hör häromdagen men har nu kollat runt massor själv och hittat några intressanta.

HP Spectre X360 13'
Dell xps 13' 2 i ett 1 eller vad det nu heter
Surface pro 4

Vilken av dessa är bäst för mitt ändamål?

Ska programmera och allt man gör inom skolan, kolla film när jag är hemma samt kanske spela LoL och cs1,6 (inte alls ofta, kanske aldrig men vill ändå att det ska funka).

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MonsterG:

Hej! Ska börja skola nu till hösten och studera webbprogrammerare, gjorde ett inlägg hör häromdagen men har nu kollat runt massor själv och hittat några intressanta.

HP Spectre X360 13'
Dell xps 13' 2 i ett 1 eller vad det nu heter
Surface pro 4

Vilken av dessa är bäst för mitt ändamål?

Ska programmera och allt man gör inom skolan, kolla film när jag är hemma samt kanske spela LoL och cs1,6 (inte alls ofta, kanske aldrig men vill ändå att det ska funka).

Tycker att för programmering är det bättre att inte ha pekskärm. Varför inte en Dell XPS 13, den vanliga modellen utan pekskärm? Vill du ha pekskärmen så är HP och Dell bättre eftersom tangentbordet är bättre hos dem, vilket är mycket viktigt för programmering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonsterG:

Hej! Ska börja skola nu till hösten och studera webbprogrammerare, gjorde ett inlägg hör häromdagen men har nu kollat runt massor själv och hittat några intressanta.

HP Spectre X360 13'
Dell xps 13' 2 i ett 1 eller vad det nu heter
Surface pro 4

Vilken av dessa är bäst för mitt ändamål?

Ska programmera och allt man gör inom skolan, kolla film när jag är hemma samt kanske spela LoL och cs1,6 (inte alls ofta, kanske aldrig men vill ändå att det ska funka).

Hp spectre x360 finns bara med amerikansk tangentbordslayout, bara så du vet.

Sen, precis som kazen_90 i föregående post, undrar jag om touch verkligen är så användbart för programmeringsstudier. Är såklart alltid trevligt att ha, men begränsar utbudet en del.

Om du klarar dig utan touch och med en vikt på 1,6 kg , tycker jag att du kan spana in lenovo ideapad 720s (yoga varianten har jobbiga fläktar). Vet inte hur fläktarna är på denna, men annars verkar den bra:

1)14" är lagom stor skärm tycker jag
2)Thunderbolt 3 gör det jättesmidigt att ansluta externa skärmar (video, data och laddning i ett). Tror iaf den stödjer laddning.
3)Lenovo gör nästan alltid jättebra tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com