Någon som spelar Guild Wars 2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Någon som spelar Guild Wars 2?

Tjena,

Tänkte höra om det är några clockers som fortfarande lirar GW2? Var inaktiv i nästan ett år och började spela igen för 3-4 månader sedan men sitter utan guild för tillfället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007

Jag började själv lira för drygt en vecka sedan och tycker det är roligt igen, expansionen verkar riktigt trevlig också.

Var med i en svensk guild förut men den verkar ha lagts ner tyvärr.

[Ryzen 1700@3.8Ghz] [ASUS x370 prime pro] [AMD wraith cooler] [Corsair 16gb DDR4 3000MHz] [Asus GTX980TI Strix] [Samsung 850 PRO 256gb] [3TB hdd] [EVGA Supernova G2 650w] [Silverstone Fortress FT02] [Windows 10 pro 64-bit] [Asus Rog Swift PG278Q + 2x Dell 2715H]
Mobil: [Iphone 7 plus]<3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Feb 2012

Ville dra igång spelandet för inte så länge sen men spelet kraschar efter ett tag... Datorn fryser och fläktarna på grafikkortet rusar upp i varvtalet. Det händer aldrig annars. Har letat som fan efter en lösning men inget hjälper

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@h1ghv0ltage: Va tusan.. låter ju jäkligt skumt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@h1ghv0ltage: AMD eller Nvidia?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Feb 2012

Gtx 1080Ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017
Skrivet av h1ghv0ltage:

Gtx 1080Ti

Sänk grafikinställningarna? Hände samma för mig några år sedan när jag hade 2st 780Ti.
Endast GW2 som kraschade men det gick om jag sänkte grafiken.

Main kortet dog sedan så det var därför.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Rma that card bro haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2010

Spelade bara vid release på en Necromancer upp till lvl 80 men efter det blev jag tyvärr inaktiv då det var tråkigt att köra själv. Kan tänka mig att börja igen ifall ni får ihop ett gäng som gillar att sitta och snacka på Discord/TS medans man lirar och förstås att jag först får köpt en hårddisk då SSD:n inte har någon plats för mer än 2st spel för tillfället..

i7 3930K - Noctua NH-D14 - EVGA 1080 ACX 3.0 SC - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - BitFenix Whisper M 650W - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av h1ghv0ltage:

Ville dra igång spelandet för inte så länge sen men spelet kraschar efter ett tag... Datorn fryser och fläktarna på grafikkortet rusar upp i varvtalet. Det händer aldrig annars. Har letat som fan efter en lösning men inget hjälper

Har du Geforce experience på så prova stänga ner det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Feb 2012

@PWR-RST: Yes, har testat och sänka inställningarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Feb 2012

@ponben59: Jag vet inte om RMA är ett alternativ eftersom det fungerar klockrent annars... Ska prova stänga ner GeForce Experience, eller avinstallera helt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av h1ghv0ltage:

@ponben59: Jag vet inte om RMA är ett alternativ eftersom det fungerar klockrent annars... Ska prova stänga ner GeForce Experience, eller avinstallera helt

www.reddit.com/r/nvidia/comments/4yjdw3/gtx_1080_ftw_crashing...

Rma verkar vara rimligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Justin91:

Spelade bara vid release på en Necromancer upp till lvl 80 men efter det blev jag tyvärr inaktiv då det var tråkigt att köra själv. Kan tänka mig att börja igen ifall ni får ihop ett gäng som gillar att sitta och snacka på Discord/TS medans man lirar och förstås att jag först får köpt en hårddisk då SSD:n inte har någon plats för mer än 2st spel för tillfället..

Jag är inte omöjlig på att spema igenom season 2, HoT och season 3 på en ny alt med dig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@ponben59: Började lira igen för några dagar sen
Lirar på ring of fire

Cooler Master Stacker stc-t01 |Ryzen 1700 4.0ghz | Gigabyte Aorus AX370-Gaming 5| Zotac GTX 1080 AMP / Corsair 16gb | 250 gb ssd| BenQ XL2540|
|Phenom II 965 Black Edition|Zotac 560Ti 448 sli|16gb DDR3|Tagan BZ 800W|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Men nu gör vi en guild!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Nu har jag skapat en guild för oss!
Sweclockers Afilliates

Skriv till mig via in game mail: Merakk
Så får ni en invite direkt!

Let's play!

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Hässleholm
Registrerad
Mar 2010

Vi är några på Sweclockers/geeksgaming som spelar GuildWars 2 så bara att hoppa in och ta tag i mig. ^^

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|Gigabyte Z77X-UD3H ATX|Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)|Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Samsung SSD Kit 840-Series 250GB|2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s|DVD±RW Samsung 24X DL Svart OEM|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Spelat från och till men har tröttnat, funderar på att sälja mitt GW2 account faktiskt.