Asus 1080ti Rog Strix coilwhine, vanligt eller bör jag reklamera?

Permalänk
Medlem

@scj:

Fick inte igång Heaven..

3DMark Fire strike stress test: 75*, fläkten på ca 50% (1800rpm) efter 30min.
Battlefield 1: 70* och fläktarna på ca 46-48% efter ca 30 min.
PUBG: Nästan exakt som BF1, kanske 1-2* varmare.

Default automatisk fläktkurva, ej överklockat något, normal rumstemp.
Chassifläktarna (3st 140mm är på väldigt låga rpm, runt 30%), så det kanske går att få ner graderna ytterligare om jag drar på dem högre. Men jag är nöjd med ljudnivå och temps, allt verkar normalt.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Ok låter som mina temps i liknande scenarion! Tack för att du delar med dig

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Severin87:

Hur låter det när man har coilwhine?

Kan variera hur högt spoltjutet låter, men detta spoltjut låter som elektrisk störning Sök på Youtube ''coil whine

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scj:

Hör coilwhine när jag inte har lurar på mig genom mitt fractal design r4, när sidan är av låter det så klart lite mer. Är detta något man kan räkna med på dessa kort eller bör jag reklamera till asus?

mvh

Har ingen Coilwhine på mitt 1080ti, men har en Gigabyte. Eftersom 14 dagar har gått så ligger hoppet på att Asus accepterar en RMA.

Permalänk
Medlem

@Klanders: Läser du i början av tråden så har jag redan fått mitt utbytt, dock har det nya också lite coilwhine men mest i menyer på spel annars hörs det inte. Har dessutom inte ett ljudisolerat chassi längre så nu hör man ALLT

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Fet urspårning av tråden. Ett tips i fortsättningen kan vara att söka efter liknande trådar. Jag vet inte hur många ggr detta ämnet varit på tapeten och varje gång det skapas en ny tråd så verkar det nästan som om det är ett nytt fenomen. Vet man inte vad coil whine är så antingen Googla eller kolla Youtube. Och som någon skrev, de flesta kort har det mer eller mindre och det är knappast något man kan reklamera sitt kort för. Någon nämnde i tråden att han/hon testat 5 ex av GTX1080 och första hand minst ljud. Så tro inte att skicka tillbaka alltid är en bra lösning såvida det inte låter väldigt mycket.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Om det stör tycker jag man ska reklamera. Jag köpte en och tur nog har jag nästintill ingen coilwhine