EagleTree Capital i förhandlingar om att köpa Corsair Components

Permalänk
Melding Plague

EagleTree Capital i förhandlingar om att köpa Corsair Components

Anonyma källor till Reuters gör gällande att investeringsbolaget EagleTree Capital befinner sig i förhandlingar om att köpa amerikanska Corsair Components.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det bara har gått utför för corsair sedan "tramp stamp gate". Kanske bra om de köps upp så att någon kan få dem på rätt köl igen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas namnet Corsair kommer finnas kvar länge har alltid haft och kommer alltid ha ram som det står Corsair på.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Inte bra med riskkapitalbolag. Finns risk för kortsiktiga mål och vinster sim kan resultera i skräp produkter..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikegnorp:

Inte bra med riskkapitalbolag. Finns risk för kortsiktiga mål och vinster sim kan resultera i skräp produkter..

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, Hasselblad hade massa konstiga bling varianter när dom ägdes av riskkapital bolag.
Nu verkar dom ha skärpt till sig, men tror dom bytt ägare

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Just Hasselblad missade hela digitala tåget och höll på att gå omkull.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta, extra kapital är alltid bra om det är vad detta resulterar i?

Men sen har vi ju faktorn med nya ägare som kanske inte har full förståelse för det corsair gör och hur dess marknad funkar.

Den som lever får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker det bara har gått utför för corsair sedan "tramp stamp gate". Kanske bra om de köps upp så att någon kan få dem på rätt köl igen.

Corsair har inte släppt något bra sedan 900D.

Permalänk
Medlem

4,35 miljarder svenska kronor... inge småpotatis direkt. Nu kan jag inget om hur det fungerar med dessa riskkapitalbolag, men om Corsair är välmående och går med bra vinst får vi hoppas att de är så pass kloka att de låter de styra vidare i samma inriktning som de har nu och att de bara allokerar mer resurser till företaget.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingtner:

Corsair har inte släppt något bra sedan 900D.

Jag tyckte länge att deras minnen var bra men idag är de verkligen totalt junk. Man brukade kunna kräma ut minst 50% mer hastighet ur dem men idag är de hårt binnade så de klarar bara vad de är specade för, inget mer. Nästa par minne jag köper blir G-skill, helt klart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tyckte länge att deras minnen var bra men idag är de verkligen totalt junk. Man brukade kunna kräma ut minst 50% mer hastighet ur dem men idag är de hårt binnade så de klarar bara vad de är specade för, inget mer. Nästa par minne jag köper blir G-skill, helt klart.

G.Skill har varit kung i minnesvärlden en stund nu, med Team Group på andra plat, så det är ett bra val! Har själv minnen som körs i 4266MHz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vingtner:

Corsair har inte släppt något bra sedan 900D.

Håller med, alltid sett Corsair saker som leksaker ut kellogspaketet..samma med Cooler master.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Testpilot

Vet inte vad för erfarenheter folk har haft med Corsair, men personligen tycker jag allt jag ägt av dem varit byggt som stridsvagnar, allt från möss till tangentbord, chassin till hörlurar mm.

Sambons H75 tuffar fortfarande på bra i datorn, samma sak med 6x2Gb kitet (Vengeance LP) som köptes runt samma tid som 1366-kitet i den datorn.

Kör själv ett par H2100, ägt 2st H60, en M65 och ett K70 - Kalas nöjd med allt utom vattenkylningen egentligen (överprisat för prestandan, men det är alla AIO imo). Med det sagt är jag orolig att detta kommer leda till sämre kvalité från Corsair's sida, i och med att en ny(riskkapital) ägare kommer göra allt för att öka lönsamheten - Oavsett vad.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag har handlat allt från minnen till headsets från Corsair och upplever generellt att det är produkter av mycket hög kvalité. Förhoppningsvis fortsätter detta även om den här potentiella affären blir verklighet.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag tyckte länge att deras minnen var bra men idag är de verkligen totalt junk.

Meanwhile så har det varit omöjligt för mig att få g.skill stickor att lira på högre än 2133 när specs var 3600 och detta med senaste bios plus att ha spenderat ett par dagar med att gå igenom alla möjliga kombinationer av inställningar utan resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker att namet EagleTree Capital låter som ett familjeföretag från Hong Kong som tillverkar leksaker i rosa plast.
Ser stora risker i att ett investeringsbolag inte tänker långsiktigt utan enbart på hr de skall maximera egen vinst på kortast möjliga tid. Tror att detta kan skada Corsair Components.

Permalänk
Medlem

Gillar Corsair, deras minnen, kylare och nätagg tuffar på sedan 2012 i burken.
Blir intressant att se hur ett uppköp påverkar deras produkter...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

inb4 riskkapitalbolag pajar allt som vanligt.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker det bara har gått utför för corsair sedan "tramp stamp gate". Kanske bra om de köps upp så att någon kan få dem på rätt köl igen.

Håller med, mitt förtroende för Corsair har sjunkit rejält senaste åren. Förut tyckte jag att man kunde vara hyfsat säker på att man köpte ordentligt byggda grejer från dem, men nu deras chassin, tillbehör och framförallt mjukvara behöver definitivt en del nytänk.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker det bara har gått utför för corsair sedan "tramp stamp gate". Kanske bra om de köps upp så att någon kan få dem på rätt köl igen.

Håller med. Jag gillar fortfarande deras tangentbord och.. vissa av deras möss. Har ett headset med dom men är ganska missnöjd där, och vad de gäller komponenter är väl deras AIO kylare dyra men fungerar, dock inte alls prisvärda enligt min åsikt. Deras minnen är fortfarande bra kvalité och mellan G.Skill, HyperX och Corsair så finns de inte mycket annat jag kan rekommendera.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Vingtner:

Corsair har inte släppt något bra sedan 900D.

De har gjort bra minnesmoduler och enligt mig, riktigt bra "budget" chassin.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Vingtner:

G.Skill har varit kung i minnesvärlden en stund nu, med Team Group på andra plat, så det är ett bra val! Har själv minnen som körs i 4266MHz.

Jo men faktum är att Wintel system behöver oftast inte snabba minnen, och då är nästan alltid Corsair's LP/LPX minnen bra för både CPU kylar-clearance samt att de fungerar och är inte alls dyra.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Mitt största problem med Corsair är att de saknar mittensegment i nästan allt de gör. De är antingen 800kr chassin eller 2000kr de gör bra. Vart är 1300kr chassin? Vad hände med Vengeance Pro minnena? Förtjänar DDR4 bara RGB belysning? DDR3 Vengeance Pro minnen såg bra mycket snyggare ut än både LP samt DDR4 Vengeance Pro. Och satsa mer på guld 80+ 500W nätagg! Folk behöver inte 700W idag.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Jo men faktum är att Wintel system behöver oftast inte snabba minnen, och då är nästan alltid Corsair's LP/LPX minnen bra för både CPU kylar-clearance samt att de fungerar och är inte alls dyra.

"wintel"? Tycker ryzen gjort så ram är kul igen, förut bar det bara att köpa 1600mhz så var du klar för spel. Nu är det mycker med OC på ram och massa annat som är kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Daark:

"wintel"? Tycker ryzen gjort så ram är kul igen, förut bar det bara att köpa 1600mhz så var du klar för spel. Nu är det mycker med OC på ram och massa annat som är kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis, därför jag skrev "Wintel" Windows + intel. En 6700k med 2133MHz vs 3400Mhz kommer inte göra stor skillnad, medans Ryzen gör det verkligen skillnad i prestanda.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X