Logga ut från alla konton i en webbläsare

Permalänk
Medlem

Logga ut från alla konton i en webbläsare

Hejsan,

Ska snart lämna min arbetsplats och datorn jag haft senaste året. Finns det något snabbt sätt att logga ut från alla konton man kan tänkas vara inloggad på i en webbläsare (allt från mail till shutterstock mm), utan att vara så radikal att man återställer hela operativsystemet (macOS Sierra)? Har sparat inloggningsuppgifter till en hel del sidor som varit arbetsrelaterade för att slippa leta lösenord varje gång jag behöver logga in.

För Safari: Räcker det med att gå in under inställningar > Lösenord - och sen bara radera hela listan?
För Chrome: Räcker det att rensa webbinformation och bocka i "lösenord" (under "inställningar" > "avancerat")?

Något annat att tänka på?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Normalt så brukar ju företagsdatorer installeras om innan en ny medarbetare får den, men jag vet ju inte om n har den policyn på er arbetsplats.

Permalänk

Radera din profil och skapa en ny?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 89annik:

För Chrome: Räcker det att rensa webbinformation och bocka i "lösenord" (under "inställningar" > "avancerat")?

Jag använder varken Chrome eller Safari, men i Firefox så är det i princip den inställningen. Personligen så hade jag rensat all form av historik, kakor, cache etc.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."