Blizzard upphör med stöd för Windows XP och Windows Vista

Permalänk

Xp går inte att registrera hos Microsoft längre, inte ens med nya licenser! Det blir väl lika med Vista med snart!

Visa signatur

Min burk:Asus Z170 pro gaming, 7700K@4,6, Hyper 212 Evo, 2x8GB Crucial Ballistix Sport ,Asus GTX 1060 Strix 3GB, SSD Intel 180GB, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Visst Windows 7 är nytt, men det börjar faktiskt nu mogna och bli riktigt stabilt och folk som ännu inte har uppgraderat till Windows 7 ännu bör fundera på det,

Det är 2017 och Windows 7 släpptes för snart åtta år sedan!

De som sitter kvar med Windows 7 sitter på ett föråldrat operativsystem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Det är 2017 och Windows 7 släpptes för snart åtta år sedan!

De som sitter kvar med Windows 7 sitter på ett föråldrat operativsystem.

8 år är ingenting, vissa byter kallingar mindre ofta än så.
Angående föråldrad så är frågan till vad? Pratar man om nya multiplattformspel så bör man överväga windows 10 på en ny burk, inte minst när både Intel och AMD ej supportrar Windows 7 längre.
Däremot helt överge Windows 7/Windows server 2012 och helt köra Windows 10/Windows server 2016 idag, ja då är man troligen en person som inte sysslar med så många olika system.

Jag köpte nyligen en ny mjukvara till en kund licenskostnad gick på 2 mille, gissa om all funktionalitet stöddes i Windows server 2016 idag? Nepp så det blev på en sprillans ny server välja Windows server 2012 som är lika föråldrad som Windows 7..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

8 år är ingenting, vissa byter kallingar mindre ofta än så.
Angående föråldrad så är frågan till vad? Pratar man om nya multiplattformspel så bör man överväga windows 10 på en ny burk, inte minst när både Intel och AMD ej supportrar Windows 7 längre.
Däremot helt överge Windows 7/Windows server 2012 och helt köra Windows 10/Windows server 2016 idag, ja då är man troligen en person som inte sysslar med så många olika system.

Jag köpte nyligen en ny mjukvara till en kund licenskostnad gick på 2 mille, gissa om all funktionalitet stöddes i Windows server 2016 idag? Nepp så det blev på en sprillans ny server välja Windows server 2012 som är lika föråldrad som Windows 7..

Tråden handlar om en spelutvecklare som släpper stödet för gamla uråldriga operativsystem(även Win7 kommer att hamna där iom Dx12) och du......vill du ha en klapp på ryggen eller??

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Inte konstigt att de ej vill supporta multiplayer spel på för många operativsystem för det blir för kostsamt ännu. Deras målgrupp är dessutom folk som installerar en massa skit på datorn som spel och i princip alla av dessa som spelar multiplayer har/bör skaffa sig en Windows 7 dator idag.

Visst Windows 7 är nytt, men det börjar faktiskt nu mogna och bli riktigt stabilt och folk som ännu inte har uppgraderat till Windows 7 ännu bör fundera på det, visst windows införde en massa nytt som högre säkerhet, vilket låter bra tills man får fakturan. Sedan i.o.m. Windows 7 började många köra 64 bitars operativsystem och det ställer till ett kaos.

-Jag tror Blizzard tänker med plånboken och säger, de som idag ej har råd med en Windows 7 dator, ja de har ändå inte råd att betala mycket för att lira deras spel.

Windows 7 har ju varit stabilt hur länge som helst, kan inte direkt hålla ned om att det är först nu det blommar ut.
Det är ett idag föråldrat os, eller åtminstone last gammalt.
Funktionellt dock, absolut. Men tråden handlar om spelutvecklare och där hamnar det på efterkälken med bla DX12.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Hell, it's about time

Permalänk
Medlem

Dom borde nästan hellre sluta stödja Windows 10 mer än nånting annat. Med tanke på alla skandaler och att man mer eller mindre tvingar användare till att byta operativsystem mot sin vilja tycker jag säger sin sak.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Dom borde nästan hellre sluta stödja Windows 10 mer än nånting annat. Med tanke på alla skandaler och att man mer eller mindre tvingar användare till att byta operativsystem mot sin vilja tycker jag säger sin sak.

Skandaler är väl att ta i och nej ingen tvingade dig att installera Windows 10..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Det här är ju internet, någon kommer garanterat bli upprörd...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Skandaler är väl att ta i och nej ingen tvingade dig att installera Windows 10..

Mer eller mindre. Det är ständigt tjat om du sitter på ett äldre operativsystem, på exempelvis Windows 8 får man hela tiden en varningsruta om att windows saknar stöd för processorn och att viktiga säkerhetsfuntioner saknas, gör en uppdatering till Windows 10. Jag har fortfarande val, men oj så störande. Detta var inget som MS behövde göra förr i tiden då dom kunde göra nånting bättre istället för att förstöra det gamla.
Sedan har det varit en del nyheter om dom som fått Windows 10 installerat automatiskt. Så jag vet inte jag tycker det är skandal i alla fall.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Mer eller mindre. Det är ständigt tjat om du sitter på ett äldre operativsystem, på exempelvis Windows 8 får man hela tiden en varningsruta om att windows saknar stöd för processorn och att viktiga säkerhetsfuntioner saknas, gör en uppdatering till Windows 10. Jag har fortfarande val, men oj så störande. Detta var inget som MS behövde göra förr i tiden då dom kunde göra nånting bättre istället för att förstöra det gamla.
Sedan har det varit en del nyheter om dom som fått Windows 10 installerat automatiskt. Så jag vet inte jag tycker det är skandal i alla fall.

Eller så håller man sitt Windows uppdaterad och slipper tjatet..Varför välja Windows 8 eller Windows 7 när Windows 10 har överlägset bäst säkerhet och prestanda med ny hårdvara ja då får man nog vara beredd på lite "tjat"Eller köra någon Linux dist

Vore mer skandal om inte microsoft "tjatade" om att du faktiskt saknar viktiga säkerhets funktioner pga föråldrat operativsystem installerat.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Eller så håller man sitt Windows uppdaterad och slipper tjatet..Varför välja Windows 8 eller Windows 7 när Windows 10 har överlägset bäst säkerhet och prestanda med ny hårdvara ja då får man nog vara beredd på lite "tjat"Eller köra någon Linux dist

Vore mer skandal om inte microsoft "tjatade" om att du faktiskt saknar viktiga säkerhets funktioner pga föråldrat operativsystem installerat.

Självjkart bra med information, dock tycker jag att man enkelt kunnat göra en ruta man kryssade i "visa inte detta meddelande igen". Jag tycker bara man ska få välja operativsystem utifrån sitt egna behov och intresse och inte av andras, oavsett nytt eller gammalt. Windows 10 lockar mig inget heller dessvärre. Skulle vara DX12 men jag är inte så intresserad av nya spel.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd