Black Screen efter flashat moderkort. [LÖST]

Permalänk
Medlem

Black Screen efter flashat moderkort. [LÖST]

Hej, äger ett asus z170-a moderkort och har tänkt köpa en ny i7 processor, problemet är dock att med z170 series behöver man uppdatera bios för att stödja nya processorerna. Så jag laddade ned den senaste uppdateringen, utlagd igår, till ett usb minne och började uppdatera i bios med asus verktyget ez flash 3.
Medan den höll på att uppdatera gick jag på toan och när jag kom tillbaka så hade datorn startat om och ger bara blackscreen. Fläktarna snurrar med en konstant fart och varken tangentbordet eller musen svarar. Skärmen får heller ingen input.

Det är här jag är nu, har väntat runt 10 minuter nu och inget har hänt. Ska man våga stänga av datorn, och starta igen? Aldrig uppdaterat ett bios förut, så har ingen aning om det här är en del av det. Är bara rädd att moderkortet har så kallat "brickat".

EDIT: Eftersom inget har hänt på en timme nu testade jag att tvångs-starta om datorn, och då startade den om några gånger och fortsatte uppdatera som vanligt. Skönt att inget var fel. kanske lite dumt att starta den här tråden, men ville ta det säkra före det osäkra.