Permalänk

Flertal problem, felkod 43

Hej, har problem med att det står felkod 43 på ett av grafikkorten och fläkten går inte heller på det... Tror att det är något problem med strömmen men kom med tips. När jag kör trådlöst internet för jag Max 20mbps medan jag för 100mbps med Ethernet och mobilen i samma rum. Köpt datorn begagnad men det är en webhallen config från början. Kör följande delar :
Processor: Intel Core i7 4770K
Processorkylare: Corsair H60
Moderkort: ASUS Z-87A
Minne: 2x 8 1600mhz DDR3
Grafikkort: 2x Gigabyte Gtx 970, ett en finare täckt modell.
Hårddisk: 120gb SAS för Windows,Samsung Evo 850 500Gb Ssd för spel.
Nätaggregat:Corsair 750W
Övrig kylning: 2 140mm fläktar i fronten, en där bak.
Övriga komponenter: Dvd brännare och USB ac600 wifikort från Kjell och Company.
Temperaturer: Länge sen jag mätte men dem är relativt låga.
Windows 10 senaste

Permalänk
Medlem

@PCEnthusiast69:
Prova koppla ur ett grafikkort (för att se om det har något med strömmen att göra). Står det felkod vid uppstart av datorn eller inne i Windows någonstans? Vilken wifi-standard kör ni hemma? 20 mbit är inte konstigt med äldre prylar. Är det ditt internet som är 100 mbit? För annars borde du får gigabithastigheter med kabel.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av fragwolf:

@daylight1989:
Prova koppla ur ett grafikkort (för att se om det har något med strömmen att göra). Står det felkod vid uppstart av datorn eller inne i Windows någonstans? Vilken wifi-standard kör ni hemma? 20 mbit är inte konstigt med äldre prylar. Är det ditt internet som är 100 mbit? För annars borde du får gigabithastigheter med kabel.

Har testat att starta med det trasiga kortet bara och det fungerar inte, första gången jag märkte det var när jag hade dvi inkopplad i det kortet istället. Kör med en router från comhem och tv kabel. Internet betalar vi för 100mbps och jag får ut ca 90 med mobilen i rummet där datorn står och har förut fått ut över 60 med datorn, helt plötsligt blev min ping ca 300 på Cs:Go och det blev ospelbart. Bytte då nätverkskort och fick ner pingen normalt men hastigheten gick ner. Tror det sitter i programvaran så får väl kanske göra en ominstallation av Windows...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PCEnthusiast69:
I regel när man installerar ett nätverkskort så installera bara drivrutinerna inte ev programvara som medföljer.

Visa signatur

.