Permalänk
Medlem

Tor + VPN = inte så lyckat...

Att använda Tor Browser och VPN (Mullvad) är inte så lyckat... VPN-klienten kopplar ner sig när jag kör Tor Browser. (använder Tor till facebook endast)

Är det nån mer som har samma problem?

Plus att min dator blir jätteseg när Tor är igång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Att använda Tor Browser och VPN (Mullvad) är inte så lyckat... VPN-klienten kopplar ner sig när jag kör Tor Browser. (använder Tor till facebook endast)

Är det nån mer som har samma problem?

Plus att min dator blir jätteseg när Tor är igång...

Varför ha Tor och VPN till Facebook?
Räcker ju med att köra endast VPN och ha valfri webbläsare på privat läge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som kaka på kaka och som att ett av alternativen borde räcka mot Facebook, de lär ju ändå kartlägga dig på andra sätt som typ vad du gör när du är inloggad på FB och inte bara genom att kolla på ditt ipnummer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Låter som kaka på kaka och som att ett av alternativen borde räcka mot Facebook, de lär ju ändå kartlägga dig på andra sätt som typ vad du gör när du är inloggad på FB och inte bara genom att kolla på ditt ipnummer.

Ja, varför ha Tor på facebook? Såvida du inte har någon fejkprofil?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.