Thermaltake Core 3 Snow edition rätt upp på väggen :) (mitt nya hemmabygge)

Permalänk
Medlem

Thermaltake Core 3 Snow edition rätt upp på väggen :) (mitt nya hemmabygge)

OBS! Rösta gärna, skriv gärna motivering till er röst. I fall det är något ni skulle gjort annarlunda. Eller vad ni inte gillar eller gillar.

Här ett bildgalleri på min behind the scene bygge av min senaste rig
Thermaltake core p3 Snow Edition med upgradekit tempered glass
Asus Tuf Mark 1 x299 modekort
Nzxt Kraken x62 kylare
Corsair minnen
mm...

Håll till godo...

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Riktigt cleant resultat!

Bra jobbat

Permalänk
Medlem

@The Calm: tack
Är i tankarna om jag skall ha corsairs vita PSY Rm850x och spraya graffen vit (ej fläktarna) men det kanske blir för mkt... :/ "man blir aldrig nöjd"

Permalänk
Frida 🥐

Väldigt snyggt och cleant! Jag gillar det
Det enda jag hade gjort för att snygga till det ännu mer skulle vara att ta bort klistermärket på PSU:n, men det är bara en smaksak. Skulle även döpt galleriet till något fräsigt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Zoyadog: Tack, var i de tankarna med... En vit PSU är på väg också... Så inte riktigt orkar testa hur det blir. Lådan är lite dum så måste montera ner den från väggen, skruva bort upphägnsskenorna bak för öppna lådan... för att där efter kunna skruva loss PSUn... så det får justeras när jag får testa om den vita kommer passa

Permalänk
Medlem

Löjligt snygg. Håller med Frida annars i övrigt men skulle fortfarande ge högsta betyg. Gillar verkligen idéen med att hänga upp datorn på väggen eller bygga in i skrivbordet. Måste göra något av dem snart känner jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd

Varför valde du X299 när Threadripper ligger runt hörnet?

Fint bygge annars!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Cleant och snyggt, men inget utöver det vanliga som gav mig en wow känsla därför en 3,a

Permalänk
Medlem

Fy fan vad snyggt. Blev rikligt läckert.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

En riktigt bra ide och utförande. 5 plus!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Varför valde du X299 när Threadripper ligger runt hörnet?

Fint bygge annars!

Varför valde du Threadripper när x ligger runt hörnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blofeld:

Varför valde du Threadripper när x ligger runt hörnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Fast, nu i dessa workstations så finns det väl inget nyare på det senare året? Man köper väl inte X299 eller X399 för spel direkt ..

Runt hörnet är väl slutet på denna månad?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Snice! men hur mår luft intagning? Hur nära vägen är chassin monterat till väggen? Eller är luften "på" radiatorn från den öppna sida? Fundera att köpa likadant

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Är absolut inget stort fan av dessa Core chassin, tycker dom är opraktiska och fula men du har fått till en härlig mysig liten hörna i alla fall! Snikkt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Nzt: Hej tack. Gjorde en update senare som jag inte publicerade förrän nu... mer svart vita detaljer över allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Varför valde du X299 när Threadripper ligger runt hörnet?

Fint bygge annars!

Av många skäl. 1... Threadripper må vara bra men några roliga kylare och överdrivana HURRA ger ej den cpun.
Prislappen för x299 med 7820x var tom lägre än köra onödiga 12-16 cores som ändå inte nyttjas så antal kärnor gör inte så mkt under normalt utnyttjade av dator då vill jag ha mes / core och lägre strömförbrukning. Jag är inget INEL vs AMD fanboy heller.
Så hype är inget för mig före nyttjade och behov... Så svaret var rätt enkelt behov före hype...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Varför valde du Threadripper när x ligger runt hörnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Av många skäl. Threadripper må vara bra men några roliga kylare och överdrivana HURRA ger ej den cpun.
Prislappen för x299 med 7820x var tom lägre än köra onödiga 12-16 cores som ändå inte nyttjas så antal kärnor gör inte så mkt under normalt utnyttjade av dator då vill jag ha mes / core och lägre strömförbrukning. Jag är inget INEL vs AMD fanboy heller.
Så hype är inget för mig före nyttjade och behov... Så svaret var rätt enkelt behov före hype...

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Snice! men hur mår luft intagning? Hur nära vägen är chassin monterat till väggen? Eller är luften "på" radiatorn från den öppna sida? Fundera att köpa likadant

Tack
Det är inga problem all med luften. jag har bättre temp än min tidigare slutna låda ... en öppen låda ger ca 2-3c mer än en sluten med bra luftflöde, vilket även ger mer ljud. Eftersom jag inte är en överdriven överklockare har jag bara satt dem i 4.2 och vrm, minne, cpu, modekort ligger på riktigt fina låga temp under 65c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Är absolut inget stort fan av dessa Core chassin, tycker dom är opraktiska och fula men du har fått till en härlig mysig liten hörna i alla fall! Snikkt!

Tack Var lite osäker med om jag skulle lämna min gamla bygge mot denna. men efter massa moddning tycker jag att jag fick till den helhet jag ville med skrivbord, vägg, kylla m.m. men det var flera tveksamma moments.. kommer det bli bra IRL är mkt bättre än på bild to m...

Permalänk
Medlem

@johan32: Väldigt sugen.. nästan övertygande nu! jag har en hel vattenlösning..
http://i.imgur.com/aO1o0WG.jpg

mest orolig för damm
Jag hör av mig om (när) jag behöver mer tips

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Varför blåser radiatorn inte ur luften åt höger istället för rakt in i väggen ? annars var det riktigt snyggt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Varför blåser radiatorn inte ur luften åt höger istället för rakt in i väggen ? annars var det riktigt snyggt

Höger?
Det är typ 5-6cm mellan låda och vägg så lätt att damma av + dammfilter som följer med.
Jag skulle kunna ta luften från väggen men då blir inte fläktarna snygga.

Det kommer så klart bli lite pill att damma av den då och då... Fördel är att så högt upp i luften är det sällan damm jämfört med om den stod på golvet så efter 2v ser det ändå helt ok ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan32:

Höger?
Det är typ 5-6cm mellan låda och vägg så lätt att damma av + dammfilter som följer med.
Jag skulle kunna ta luften från väggen men då blir inte fläktarna snygga.

Det kommer så klart bli lite pill att damma av den då och då... Fördel är att så högt upp i luften är det sällan damm jämfört med om den stod på golvet så efter 2v ser det ändå helt ok ut.

Vad jag menade var att du tar luften "ifrån" moderkortet och komponenterna och blåser ut längs med väggen och inte emot den.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

@johan32: Väldigt sugen.. nästan övertygande nu! jag har en hel vattenlösning..
http://i.imgur.com/aO1o0WG.jpg

mest orolig för damm
Jag hör av mig om (när) jag behöver mer tips

Jag sågade till en skiva som jag har lagt ovanpå, tror det är med på någon av bilderna. Denna skyddar mot fallande dam. Enda dam som annars sugs in är via fläktarna. Då den sitter högt upp är det rätt skyddad från den större del av damm som oftast rör sig runt golc och knähöjd. Jag har även luftblåsare som jag dammar av den vid behov. ej behövt än då inget damtäcke lagt sig hittils.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Avstängd

Coolt!!
En annorlunda ide.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Grymt. Jag hade nog själv spridit ut komponenterna på en lite större yta för att få ner tjockleken så mycket som möjligt. Alltså satt GPU på sidan med kabel och sedan vikt ner PSU så mycket som möjligt. Tycker man borde kunna få ner tjockleken till 1 decimeter eller så om man jobbar på det. Men det är bara så som jag hade gjort då.

5/5 i vilket fall som helst

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Det enda jag ogillar är Tuf märket på glaset. Onödig reklam som solkar ner renheten i bygget imo!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Stort fan av din Festool sag, de ar underbara att jobba med!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Har ingenting negativt att säga. Det här måste vara det finaste bygget jag sett, någonsin. 5/5 från mig.