Billigast möjliga dator (CSGO)

Permalänk
Medlem

Billigast möjliga dator (CSGO)

Tjena!!

Börjar bara med att säga att skriver denna tråden åt min broder, som vill ge sig in i "spel-världen" igen efter 10 år.
Då måste han såklart köpa sig en dator som ska flyta på "laggfritt" i CSGO, detta är det enda spelet som kommer att spelas.

Eftersom jag aldrig riktigt lämnat datorn helt så frågade han mig om jag kunde sätta ihop en dator åt honom, men jag är totalt inkompetent när det kommer till olika komponenter som ska passa varandra etc.

Därav meningen med denna tråd, jag(han) behöver hjälp att sätta ihop en dator.

Som sagt, datorn ska flyta på bra, utan problem i CS:GO. Han har inte satt någon exakt budget, dock ska det vara billigast möjliga för ändamålet, bör tilläggas att han vill även ha en skärm med i paketet.

Så finns det folk som är villiga att knåpa ihop den billigaste speldatorn för CS:GO, är vi väldigt tacksamma!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addel:

buda 5 papp för denna o hoppas den har en intel i5 iaf.
https://www.blocket.se/lund/Kraftig_gaming_dator_Med_144hz_be...

ev. denna för 5-6 papp: https://www.blocket.se/sodermanland/Grym_speldator___skarm_74...

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av addel:

Tjena!!

Börjar bara med att säga att skriver denna tråden åt min broder, som vill ge sig in i "spel-världen" igen efter 10 år.
Då måste han såklart köpa sig en dator som ska flyta på "laggfritt" i CSGO, detta är det enda spelet som kommer att spelas.

Eftersom jag aldrig riktigt lämnat datorn helt så frågade han mig om jag kunde sätta ihop en dator åt honom, men jag är totalt inkompetent när det kommer till olika komponenter som ska passa varandra etc.

Därav meningen med denna tråd, jag(han) behöver hjälp att sätta ihop en dator.

Som sagt, datorn ska flyta på bra, utan problem i CS:GO. Han har inte satt någon exakt budget, dock ska det vara billigast möjliga för ändamålet, bör tilläggas att han vill även ha en skärm med i paketet.

Så finns det folk som är villiga att knåpa ihop den billigaste speldatorn för CS:GO, är vi väldigt tacksamma!

Tack på förhand!

Skulle rekommendera att kolla i marknaden om det inte är krav på att datorn måste vara helt ny. Du kommer att få betydligt mycket bättre prestanda per krona om du vill få ner priset men samtidigt få en bra maskin.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360