AMD visar förpackning för mångkärniga Ryzen Threadripper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

En processor är dessutom ca 4x4 centimeter stor så om det nu inte följer med någon vattenkylare som vissa tror så undrar man hur de tänker. Allt som skickas ska vara så litet som möjligt då mycket av frakterna räknas i kubik.

Skulle kunna vara någon Noctua luftkylare eller något, dom brukar ta endel plats.
En så stor låda borde ha en kylare med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag läste någonstans att det är en 120mm AIO vattenkylare i.

Blir kanske ingen kylare alls nu enligt en video på youtube

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så har nu AMD skickat ut moderkort, CPU och minnen till olika sidor (hoppas Sweclockers har fått ett ex) där av så kommer det bilder på Moderkort och på CPUn. Det man nu undrar över är vilken hastighet som AMD rekommenderar på minerna när de ska köra systemet. Kan det bli 3200 MHz???

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Bra att dom vet att det är värt att ha snygg presentation av deras high-end produkter. Stärker varumärket.

Däremot tycker jag det är dags att få se några fler kylare som faktiskt funkar med Threadripper.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan köpa en threadripper utan medföljande kylare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bernd_P1:

@Stefflo: det sticka ut bland alla andra förpackningar med vanligt Ryzen samt Intel's standard låda. Om man nu tycker att det är snyggt eller fult är en annan femma. men det sticka i alla fall ut och få kanske en och annan kund i butiken att tar en närmare titt på det.

Jag köper tanken men senaste tre datorerna jag byggt har jag inte ens varit in i en butik för att välja ut prylarna i den. Skulle inte välja ny processor för att lådan är snygg.
Har inget glas på lådan heller så bryr mig inte om det är led eller snygga färger på fläktarna heller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kakburk till buldozer och nu det här? Jag är visserligen helt för att man lägger extra tid, ansträngning och pengar på en produkt. Men fick jag välja hade jag sett att AMD la mindre energi på emballage till sina CPUer och lite mer på referenskylare till sina grafikkort.

/Rant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle "kunna" bygga en komplett PC med med bara förpackningen 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Någon som vet om man kan köpa en threadripper utan medföljande kylare?

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer väl säljas i tray och då ska det inte ingå nån kylare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig hur förpackningen ser ut?

Permalänk
Medlem

AMD måste ha sett hur Postnord behandlar paketen i Sverige så dom drog till med extra tjock förpackning. Den ser ut att skydda bra i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare