Köpråd inför en "gamingdator" med en budget på ~9k

Permalänk
Medlem

Köpråd inför en "gamingdator" med en budget på ~9k

Hej alla! Dags för mig att köpa en ny speldator då min gamla Fujitsu (?) har gått och lagt sig. Hört att många av er här på forumet är duktiga på detta så jag vänder mig till er!

Jag är absolut inte ute efter en hardcore dator som klarar allt och alla spel med högsta möjliga grafikinställningar. Jag söker en dator som kostar runt 9 000 kr, mid-range kvalité som klarar dagens spel och spelen framöver någorlunda bra! Jag spelar flera olika spel men normalt sett spelar jag spel som CS:GO, WoW, League osv.

Skapade en kundvagn på inet.se eftersom det är tanken att köpet ska ske hos just dom. Klickade runt och hittade en del komponenter som verkade intressanta. Jag vet inte särskilt mycket om datorbyggen och om man skulle kunna prispressa kundvagnen så vore det naiz!

https://www.inet.se/kundvagn/bild/10569047/

Mvh,
Simus2

Permalänk
Medlem

I din prisklass så skulle jag reka en Ryzen CPU.
AMD äger mellansegmentet just nu.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Okej, är det några fler komponenter som bör bytas ut p.g.a. att det finns billigare komponenter som ger snarlik effekt. Men ASUS är det alltså att köra på på CPU'n, det betyder att jag behöver byta ut moderkortet också, korrekt (?). Tack för svar.