Vilket webhotell bör jag satsa på?

Permalänk
Medlem

Vilket webhotell bör jag satsa på?

Jag letar efter ett stabilt och snabbt webhotell men har ingen större koll på vad exakt man ska kika på. Jag har ungefär 2000st besök i månaden och hemsidan har endast två sidor utan effekter eller dylikt.

Dessa har jag kikat på, vad finns det för nackdelar och fördelar? Vilken av dem är bättre än resten och varför? Vad ska man leta efter?

www.Godaddy.se
www.One.com
www.Binero.se
www.1and1.com
www.Bluehost.com
www.iPage.com

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk

Jag har kört på one.com i flera år och tycker det fungerar klockrent. Jag vet inte hur deras priser står sig rent konkurrensmässigt men jag trivs så bra med deras system och allt så jag har inte ens orkat bry mig om att kolla andra alternativ.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Ta en titt på egensajt.se

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Jag har kört på one.com i flera år och tycker det fungerar klockrent. Jag vet inte hur deras priser står sig rent konkurrensmässigt men jag trivs så bra med deras system och allt så jag har inte ens orkat bry mig om att kolla andra alternativ.

Skrivet av Florrpan:

Ta en titt på egensajt.se

Tack för förslagen! Jag har köpt en månad på godaddy och ska se hur det känns efter det. Responstiden är det absolut viktigaste för min del så jag hoppas på det bästa

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brekker:

Tack för förslagen! Jag har köpt en månad på godaddy och ska se hur det känns efter det. Responstiden är det absolut viktigaste för min del så jag hoppas på det bästa

Jag känner flera som både har registrerat sin domän hos GODADDY och även har sin sida hos dom så jag tror valet är ett bra val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Tack för förslagen! Jag har köpt en månad på godaddy och ska se hur det känns efter det. Responstiden är det absolut viktigaste för min del så jag hoppas på det bästa

GoDaddy är ju rena skräpet tyvärr. Går något fel kan du räkna med att inte få mycket hjälp. Deras tjänst har många brister. Inom WordPress communityn varnas det hejvilt för GoDaddy pga att det endast är strul med dem.

Stick medan du fortfarande kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Du kan kolla inleed.se också dom har sina servrar i vackra landskapet dalarna. Och dom har bra upptid och support.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Fördelen men inleed är att dom är inga stora aktörer så dom har väldig snabb support och grymt hjälpsamma, men jag byte från dom till one.com just pga priset.

Dock tycker jag deras kontrollpanel va lite rörig, är vann vid binero och den va simpel att hitta och mecka med.
Och nu som sagt har jag one, det är enbart för epost å och ifall man skulle få ett ryck med hemsida.

Så jag är nöjd me både inleed,binero och one.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ej www.one.com, har haft dem i flera år och det har strulat många gånger.
Orkar inte byta till någon annan då jag har så många sidor hos dem redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

GoDaddy är ju rena skräpet tyvärr. Går något fel kan du räkna med att inte få mycket hjälp. Deras tjänst har många brister. Inom WordPress communityn varnas det hejvilt för GoDaddy pga att det endast är strul med dem.

Stick medan du fortfarande kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Ajaj, jag betalar månad till månad så jag testar och ser först. Stämmer det så får jag leta vidare!

Har du något tipps på host?

Skrivet av Sandia:

Du kan kolla inleed.se också dom har sina servrar i vackra landskapet dalarna. Och dom har bra upptid och support.

Tack! Jag ska kika på dem!

Skrivet av Toivo83:

Fördelen men inleed är att dom är inga stora aktörer så dom har väldig snabb support och grymt hjälpsamma, men jag byte från dom till one.com just pga priset.

Dock tycker jag deras kontrollpanel va lite rörig, är vann vid binero och den va simpel att hitta och mecka med.
Och nu som sagt har jag one, det är enbart för epost å och ifall man skulle få ett ryck med hemsida.

Så jag är nöjd me både inleed,binero och one.

Vilken av dem föredrar du?

Skrivet av Mister-C:

Rekommenderar ej www.one.com, har haft dem i flera år och det har strulat många gånger.
Orkar inte byta till någon annan då jag har så många sidor hos dem redan.

Ah okej, mycket downtime eller vad är det som har strulat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Vilken av dem föredrar du?

Alla har fungerat, så de va priset som håller mig kvar hos one.com
men ska man driva hemsida osv, så får man kolla efter funktioner, t.ex one.com har ju bara stöd för 1 domän till kontot om man inte vill betala mer osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Ajaj, jag betalar månad till månad så jag testar och ser först. Stämmer det så får jag leta vidare!

Har du något tipps på host?

Har redan tipsat om egensajt.se
Hos dem kan du enkelt öka resurserna efter dina behov. De är det enda webbhotellet i Sverige (tror jag) där du kan dynamiskt reglera resurserna, vilket innebär att du kan få billigare webbhotell än one.com, men ändå den bästa prestandan för en billig peng.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

2000 besök är inte mycket om du inte har någon stor fil som alla dessa laddar ner.
Om det endast är 2st sidor och 2000 besök i månaden så fungerar alla alternativ du nämnt.
Räkna inte med någon bra support om du får bekymmer oavsett om dessa är orsakade av dig eller av annat på samma server.
Jag har upplevt riktiga skräckexempel med vissa av de du nämner och man blir mörkrädd när man inser att den tekniska kompetensen många gånger är riktigt låg.

Permalänk
Medlem

@Brekker: Hänt flera gånger att html/css koderna försvinner när jag sitter och arbetar med dem på deras sida, jag har sparat filen så fort jag gör en ändring. Otroligt frustrerande varje gång det händer då halva koden helt plötsligt försvinner även om jag var 1000% säker på att jag har sparat filen och att filen var hel och komplett innan jag började att jobba med det.
Har påpekat detta till deras support men de vet inte själva vad felet är och skyller på att det måste vara mitt fel....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mister-C:

Rekommenderar ej www.one.com, har haft dem i flera år och det har strulat många gånger.
Orkar inte byta till någon annan då jag har så många sidor hos dem redan.

@Brekker: Sällar mig till skaran som avråder från One.com. Mitt arbete gör att jag kommer i kontakt med dem från och till i olika ärenden och kan bara konstatera att och deras service är så j-a onödigt fyrkantig och på gränsen till fånig att jag avråder alla från att ha med dem att göra utan att behöva gå in på detaljer....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

citysites.se Har jag testat och haft en hemsida med ca 1000 hits om dagen. Absolut inga fel och responstiden är sjukt bra. Kan rekommendera dem.

Permalänk
Medlem

Varför inte AWS eller Azure? Det ger dig mer flexibilitet att välja exakt de lösningar och implementationer du vill ha. Prismässigt vet jag inte hur det ligger till för 2000 hits i månaden, men har du företag så tror jag fortfarande du kan få 3år gratis bizspark som inkluderar MSDN prenumeation och 1500kr/månad på Azure. Alltså för din web-app blir det 0kr/månad i tre år.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk

Har testkört både AWS och Azure. Tycker att AWS är bättre funktionalitet. Men krångligt att lära sig deras dashboard. Azure är enklare. AWS micro servers är billigare. Som referens kostar en AWS micro server *utan trafik* en dollar i månaden.

Permalänk
Medlem

Ingen som tipsat om http://misshosting.se tycker att de är kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Ingen som tipsat om http://misshosting.se tycker att de är kanon.

Dem är skräp dem med.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera http://oderland.se som har sina servrar i Göteborg. Har haft med dem att göra under några år nu och allt har fungerat kanon. Supporten är snabb och vettig med.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Jag har använt https://www.namecheap.com/hosting.aspx i ett gäng år. Riktigt bra support och mycket för pengarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I valet av webbhotell tycker jag det absolut viktigaste är att man har någon sorts tillgång till SSL/TLS, samt att man kan ansluta till sin server med SSH.

SSL/TLS är ett måste om man vill ha säkra inloggningar, och egentligen annars också. Inom ett år kommer det vara standard på de flesta webbplatser. SSH (SecureSHell) är ett sätt att koppla upp sig mot sitt konto på webbhotellet för att ladda upp/editera filer direkt mot servern. Det är LÅNGT enklare att arbeta med än att traggla fram och tillbaka med FTP (som dessutom ofta inte är säkert.)

Lösningar som AWS/Azure/Digitalocean är jättetrevliga om man har lite kunskap då de går att skräddarsy helt efter ens egna behov och näst intill alltid har bättre prestanda än motsvarande webbhotellösning. Nackdelen är att det kräver mer know-how.

One.com har en webblösning med både SSL och SSH så de får min röst, har några futtiga sidor där. Skulle jag börja bygga något nytt och roligt för egen del idag skulle jag först kolla på digitalocean.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Kan rekommendera http://oderland.se som har sina servrar i Göteborg. Har haft med dem att göra under några år nu och allt har fungerat kanon. Supporten är snabb och vettig med.

Jag ska nog ge oderland ett försök. Vilket alternativ kör du med? Företagskonto eller premium+?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Jag använder själv surftown.se och är väldigt nöjd. Snabb & bra kundservice, stabil upptid, bra funktioner däribland fri SSL osv.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för det lokala företaget, http://www.fsdata.se

Definitivt inte billigast i norden, där ligger väl One bäst till överlag. Men väldigt tillmötesgående support, och paketen bra utformade.

Permalänk
Medlem

Om det bara är statiska sidor och du inte har krav på SSL (https) så kan du köra gratis hosting via github (https://pages.github.com/) det går att skapa en egen host-fil om du vill använda en egen domän.

Vill du ha SSL så kan du köra cloudflare i som CDN för din github-sida. Finns också som gratisplan.

Permalänk

Jag har kört https://www.citysites.se/ i flera år nu och är nöjd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

citysites är bra har haft dem i flera år och kört olika tjänster från dem
FSdata vill jag direkt varna för.
Oderland är riktigt grymma men priset är lite väl.
Binero är för övrigt det som blivit mest använt genom åren men jag lägger ett förslag jag med.
http://hostingbolaget.se

Har stöd för både PHP och .NET

Permalänk
Inaktiv

Får man fråga om det är en svensk sida eller engelsk, och vart besökarna kommer ifrån?

Är det en svensk sida kan jag starkt rekommendera Glesys om du vill ha låg latens och bra hastighet, visst dem kostar en del men satan vilken bra uptime dem har utifrån min erfarenhet. Har en server där med openvpn på och hostar en hemsida från en egen server på ett nätverk som inte har en publik ip, och glesysservern har varit uppe nu helt utan downtime i 1 år. Att deras servrar ligger i Sverige gör att det är låg latens, och dem verkar ha bra support också. Fått hjälp med lite tekniska frågor samt har fått information i förväg innan dem gjorde underhållsarbete som potentiellt skulle påverka mig.

Jag kör en vps som jag installerat ubuntu server på, tycker det funkar guld och om behovet av mer kraft skulle uppstå kan jag bara öka resurserna till servern utan att behöva ta ner sidan