Permalänk

Z77 moderkort pris?

Hej, tänkte bara fråga vad ett moderkort på plattformen Z77 kostar på ett ungefär om det är i fullt fungerande skick lyckas inte hitta några annonser där ett moderkort sålts separat nämligen

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan ju bero ganska mycket på vilket kort det är. Bara Z77 säger inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

500 och uppåt, beror som sagt vad för modell

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Lite som å fråga "hur mycket är min volvo värd", beror ju givetvis på modell.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av snskiller:

Hej, tänkte bara fråga vad ett moderkort på plattformen Z77 kostar på ett ungefär om det är i fullt fungerande skick lyckas inte hitta några annonser där ett moderkort sålts separat nämligen

Sålde ett P67 moderkort på sweclockers för 550kr häromdagen, samma sockel, också upplåst. Z77 är ju bättre än P67, även om både kan hantera tex 2600k. Så 500kr bör du lätt få iaf.

För ca 6 månader sedan sålde jag ett Z77 moderkort, helt nytt i förpackning för ca 1300kr på tradera, så priskrig är verklig sak på dessa kort om man har lite tur som säljare.

Moderkorten till dessa äldre kostar mer då CPUerna är så billiga och i så stort antal. Finns massor med 2500k och 2600k därute så det blir brist på Z77 moderkort.

Permalänk

Okej tack för alla svar, jag syftade på ett entry level moderkort dvs bara ett som funkar men som inte kostade överdrivet mycket nytt typ ett msi z77a-s01