Permalänk
Medlem

Något nytt om hur man kan köpa en? Webhallen har inte i lager

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

intel i7 5960X - MSI X99A Godlike Gaming - 32GB Trident Z DDR4 - EVGA 1070ti - AX1500i - intel 750 ssd 1.2tb - Enthoo Primo SE Red - Bitspower & EKWB cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagusen:

Något nytt om hur man kan köpa en? Webhallen har inte i lager

Skickades från m.sweclockers.com

Pc konsulten har den. Har postats om det tidigare. Dom hade jätte bra pris på 20000:-

Permalänk
Medlem

Onekligen trevlig storlek på den för att vara 15", men 20k känns aningen dyr för en dator av plast imo.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Proshop säljer vad jag vet Aorus och även Gigabyte så kan vara värt höra med dom.

Dom är relativt billiga dessutom 👍

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk

PC konsulten har 3 veckors väntetid på Aero 15 just nu efter att ha mailat med dem. Man är ju riktigt sugen men det blir väl bara att vänta!

Permalänk

Webhallen

Beställde från webhallen förra veckan, fick veta att det borde ta 2 veckor. Idag fick jag veta att den utgått ur sortimentet. Fick detta meddelande:

"Hej,

Det verkar dessvärre som att tillverkaren var sen med att meddela att de slutar tillverka dem och vi kan därför inte få in fler.
Vad tycker du är passande åtgärd med din beställning?"

Känns väldigt skumt att de slutar tillverkas! Vad ska man nu ta sig till? extremt svårt att hitta en laptop som passar både till spel och jobb som inte ser förkastlig ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg att den har utgått från sortimentet hos webhallen. Det ska komma ut en ny version som heter Gigabyte Aero 15x med en 1070 maxq grafikkort istället. Allt annat ska vara lika förutom finishen som ska vara helsvart. (Man kan se det på gigabytes hemsida.)
Någon från notebookreview forumet frågade Gigabyte om produktionen av den vanliga skulle sluta, och de hade sagt nej. Samt att det skulle komma en 4k variant snart.

Permalänk

Aero 15x ser onekligen väldigt trevlig ut. Men frågan är hur länge man måste vänta tills den kommer till sverige, blir det som med aero 15 är man ju inte ens säker på att det går att få tag på den.

Permalänk
Medlem

@robster-se:
Den finns att beställa redan nu hos Pckonsulten. Dock med en väldigt saftig prislapp på 24990kr.

Permalänk
Medlem

1000kr rabatt på både aero 15 och aero 15x just nu på pc-konsulten.

Permalänk

Är det någon som vet vart man kan köpa dem nu när de är slut hos pc-konsulten?

Permalänk
Medlem

@A_Warning: 1060 varianten finns fortfarande kvar. Jag måste dock råda dig att läsa igenom gigabyte aero 15 och 15x forumdelen hos notebookreview.. Så många problem hos båda modeller. Detta fick mig att avstå från att köpa även om jag varit jätte taggad länge på att få äga en. Betalar jag 2200 -2400 kr för en dator så vill jag inte ha några problem som keychattering ( tangentbordet registrerar flera tangentslag även om man trycker en gång), att skärmen är skit (och då snackar jag inte bara om backbleeding vilket existerar till viss del på de flesta IPS skärmarna). 15 varianten har även en ssd med sämre speeds än 15x också. Men läs igenom på det forumet innan du bestämmer dig.
Aero 15x är backordered i många många butiker i usa etc och vet att webhallen hade den uppe ett tag innan de skrev att varan hade utgått. Aero 15 går att beställa på webhallen och pckonsulten/cdon och säkert på proshop inom snar framtid

Permalänk

@TravisP:
Tack för ditt svar, jag har också sett att folk inte är helt nöjda. Fast det är svårt att hitta en slim bärbar med GTX 1070 >. Jag hade en XPS och skärmen var trevlig men jag hade en del andra problem med den samt att 1050 kortet inte håller måttet för det jag vill kunna göra med min bärbara.

Jag vill ha en 15"6 under 2.5 kg med gtx 1070 > och gärna en UHD skärm och något man kan plocka upp på ett möte utan att skämmas. 15x levde nästan upp till det.

Permalänk
Medlem

@A_Warning: det var det som jag också var ute efter!
Kollat på asus ux550ve zenbook pro? Den throttlar vid gpu+cpu maxload dock då den är designad så pga dålig cooling.. men presterar ändå bättre än en laptop med en 1050.

Jag har dock bestämt mig att invänta CES 2018.. lär vara många som använder sig av maxq designen :).

Permalänk

Jag fick hem min 15x i fredags (efter att ha försökt få tag på en sedan slutet av november) och måste säga att jag är sjukt nöjd. Jobbar som webbutvecklare, men då jag knackar vr spel på fritiden så behöver jag ha någonting som är lätt att plocka med sig samtidigt som att den orkar med vive/rift.

Utseende: Svart utan lampor och annat krafs.
Skärm: Klart över förväntan, har en xps 15 hemma och ser ingen större skillnad.
Tangentbord: Har varit lite orolig men det funkar bra, inte märkt av några problem än så länge.

Rent allmänt så är det en fantastisk maskin. Den är tyst, ruskigt snabb och funkar bra att utveckla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilstastic:

Jag fick hem min 15x i fredags (efter att ha försökt få tag på en sedan slutet av november) och måste säga att jag är sjukt nöjd. Jobbar som webbutvecklare, men då jag knackar vr spel på fritiden så behöver jag ha någonting som är lätt att plocka med sig samtidigt som att den orkar med vive/rift.

Utseende: Svart utan lampor och annat krafs.
Skärm: Klart över förväntan, har en xps 15 hemma och ser ingen större skillnad.
Tangentbord: Har varit lite orolig men det funkar bra, inte märkt av några problem än så länge.

Rent allmänt så är det en fantastisk maskin. Den är tyst, ruskigt snabb och funkar bra att utveckla på.

Vart köpte du den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Per

Permalänk

@perka78: Fick tag på den hos pckonsulten, någon hade avbokat en förhandsbokning så den dök upp på webben i ett par minuter.

Har även upptäckt keychattering på 6'an, det är inte ett problem då det finns program som löser det mjukvarumässigt men det kan vara värt att nämna. Är inte helt sugen på att skicka tillbaka den.

Permalänk
Medlem

@Gigabyte_Michael Hur ser det ut med tillgång på Aero 15X eller Aorus modellerna i Sverige? Känns ju nästan som om Gigabyte gett upp svenska marknaden helt och hållet gällande laptops