Judge Dredd och brittiska serier i senaste Fulkultur

Permalänk
Melding Plague

Judge Dredd och brittiska serier i senaste Fulkultur

Det vankas dystopisk framtid tillsammans med Judge Dredd, samt andra godsaker från de brittiska öarna. Ratta in senaste avsnittet av Fulkultur.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vad lämpat! Gissa vilken film jag såg här om dagen?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Judge Dredd är anmärkningsvärd i att det fiktiva Lawgiver vapnet har inspirerat verkliga smarta vapen med fingeravtryck, loggning och spårbarhet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lawgiver_(Judge_Dredd)

Permalänk
Medlem

Grymt bra avsnitt då jag verkligen gillar Judge Dredd. Ett litet förtydande bara...

2000 AD släpptes 26 februari 1977 men Judge Dredd var inte med i första numret utan kom med i andra den 5 mars 1977

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Inget Strontium Dog?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Judge Dredd är ju en favorit jag vuxit upp med. När det äntligen skulle bli film av serietidningen så hade jag stora förväntningar. Måste nämna att jag gick med besvikna steg och bitter eftersmak i munnen ut från biosalongen, spottade på gatan och mumlade något i stil med "vilken jä-la dynga!".

JD är precis som Fantomen: -Don't show his fu**ing face! men vad är det första man får se i filmen?! Stallones nuna...*brrr*

"You betrayed the law!" acting at its finest... lite humor om inte annat.

Så när rykten om en ny film om Judge Dredd började ta fart hade jag inga större förväntningar men nu var Judge Dredd i Karl Urban's version mer som "min" JD.

Jag hoppas verkligen det blir fler filmer då det finns så ruskigt mycket material att göra film av:

  • "Block Mania/Apocalypse War" Där en Rysk East Meg agent infiltrerar Mega City 1 som inledningen av en Rysk invasion.

  • "Judgement on Gotham"(JD möter Batman! Bara det är ju en given kultklassiker! ) Har fortfarande kvar serietidningen då jag älskar Simon Bisleys stil som tecknare + hans version av anti-hjälten "Lobo" som också är en en mina favoriter.

  • "Cursed Earth Saga" där JD med beger sig ut i den radioaktiva vildmarken för att transportera ett vaccin till Mega City 2.

  • "The Dark Judges" Judge Death, Judge Fear, Judge Mortis & Judge Fire, behöver jag säga mer?

  • "The Judge Child" PSI-divisionen förutser att Mega City 1 kommer att förstöras om inte JD finner en pojke vid namn Owen Krysler som bl.a. besitter telepatiska förmåga. Här träffar även JD på det skruvad gänget "Angel Gang" med bl.a. "Mean Machine".

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Aldrig hörttalas om Judge Dredd men såg nyss filmen från 2012 med titeln "Dredd". Gillade faktiskt den! Skön action och Gore, härligt 80-tals tema och rent allmänt sådär fulsnygg. Ganska siimpel men får helt klart godkänt i min bok!

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

får helt klart godkänt i min bok!

Dredd är skitbra, jag tycker det är bästa sci-fi filmen sen första Matrix.
Gick dock dåligt på bio, folk i USA läser inte serien så alla trodde det var en uppföljare till Stallones ganska ostiga film.
Den har gått mycket bättre på streamingtjänster, och Netflix har beslutat göra ett TV-serie, Dredd: Mega City One.

Permalänk
Medlem

Inget nämnande av resultatet från "the brittish invasion" och avknoppningen från Swamp thing : Hellblazer, svårt att komma i närheten av den perfektionen

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb