Permalänk

Magnetisera fläktfilter

Jag vet inte om detta är rätt forumdel för detta, om det finns något bättre ställe får mod gärna flytta.

Jag har i alla fall ett magnetiskt fläktfilter från demciflex. Det har börjat fästa ganska dåligt och det är inte alls lika magnetiskt längre. Går det att få tillbaka lite magnetism igen? Någon som har några hushålls-tips?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

En stark magnet mot magneterna borde lösa det på några timmar om jag kommer ihåg fysiken rätt.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

ja asså om du kan hitta nå fet neodymmagnet så kan du använda den men jag misstänker att det e en väldigt stor yta som behöver remagnetisera så jag skulle nog bara köpa ett par små neodymmagneter å sätta dom i hörnen.

Permalänk
Medlem

Använder detta så fungerar utmärkt, skär till att passa utkanterna !
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-s...

Permalänk

@Gunior: Bra tips! tackar.