Nvidia önskar AMD välkommen tillbaka med Ryzen Threadripper

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Haha, jag anar en smula ironi här!
Well played nVidia, well played!

Skrivet av RVX:

Hmmm, detta var ju onekligen dagens högst oväntade händelse.
Men jag anar också en smula ironi i detta...

Skrivet av magma86:

haha, lite oväntat. Vad har nvidia i kikaren?

Tro inte för ett ögonblick att detta är något slags goodwill. Det är ren business. Som jag skrev i kommentartråden till Threadripper-recensionen så är Nvidia (än så länge) beroende av PCIe-banorna för att kunna äta in sig i den mycket luckrativa datacentermarknaden som Intel (också) dominerar. Intel har strategiska motiv till att begränsa detta. AMD har det inte, de har allt att vinna och inget att förlora, därför gödslar Threadripper och Epyc med PCIe-banor och det gör Nvidia glada.

http://www.alexstjohn.com/WP/2017/06/10/the-age-of-nvidia/
(om sidan inte är tillgänglig, vilket händer ofta, så sök på den och kolla en cashad version. Just nu får jag inte fatt i en cashad version heller av någon anledning...)

Ping även till @awe m

Skrivet av anon12433:

... Sedan att jag inte skulle begära lika mycket av AMD som Nvidia när det gäller grafikkretsar vore väldigt märkligt.
...

Eh nej, tvärtom, eftersom Nvidia är större än AMD trots att de bara gör grafikchip och har långt större FoU-budget. Saker och ting existerar inte i ett vakuum. Var glad att det över huvud taget finns ett alternativ och lite konkurrens istället för att ihärda med dina känsloargument om vinnardyrkan och marknadstalibanism. Jag utelämnade övriga osakligheter och felaktiga påståenden.

Skrivet av anon12433:

Om det vore så att Nvidia marknadsfört 1080Ti som ett beräkningskort så hade det inte varit så lyckat nej. Men det är ju helt och hållet riktat till gamers, precis som RX Vega. Att RX Vega kommer sälja bra tack vare miners är inte detsamma som att det är ett lyckat spelkort.

Varför jag anser att 500-serin var en flopp är på grund av att det var en ful rebranding och ett försök att sälja mer kort genom att vilseleda konsumenterna (detta är ju dock ingenting unikt för AMD). RX580 drog mer ström än någonsin och klockade lika bra som RX 480 (åtminstone som mitt 480). Enda förbättringen jag kunde se var större kylare över lag.

Jag hoppas att AMD får sälja tillräckligt med Vega så att utvecklingskostnaderna betalar sig men att de sedan gör om och gör rätt. Att lansera 15 månader "för sent" kan dock vara ödesdigert om Nvidia bestämmer sig för att släppa gamingkorten med Volta inom kort.

Detta diskvalificerar dig fullständigt från debatten, tyvärr. Du har uppenbarligen ingen susning om hur halvledarindustrin fungerar. Det är standardförfarande att använda samma chipdesign i flera generationer, ibland med filade hörn som i fallet med RX 500-serien. Det som spelar roll är om designen är relevant för sin tid och kunkurrenskraftig för sitt pris.

Du har vettiga saker att komma med på många andra områden, men detta gör mig besviken. Jag tål inte när någon förbiser och indirekt försvarar tillverkarinlåsningar, kundfientlighet och konkurrenssabotage, men sedan klagar på "rebrands". Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Förresten finner jag det märkligt att ovan nämnda företeelser är helt okej om det är Nvidia som står bakom, men är satans otyg när det är Apple. Inte riktat till veckans utan bara en allmän reflektion här på forumet.

Skrivet av hACmAn:

@Stoff3th3m4n:
Javisst

En människa är smart men människor i grupp är dumma.

Duger det?

Tror du verkligen att om man tar 100000000 myror så kommer då fram till en bättre läsning på 10 år än 10000 människor?

Helt uppenbart du inte förstår skillnaden mellan att lägga it mycket pengar på personal som inte ger innovativa innovativre ider och att lägga ut mycket pengar på personal som ger innovativa ider.

Läste du ens hela inlägget?

Edit:
För att förtydliga det hela. Så gog jag det som att du trodde att har man mer pengar blir det per automatik en bättre produkt. Vilket inte är fallet. Kolla på AMD K7 x86-64 mm.

Situationen var diametralt annorlunda på den tiden. x86 var en skitprocessor, i princip alla andra arkitekturer var bättre då. Det fanns alltså gott om idéer och uppfinningar att plocka från andra redan existerande produkter och implementera i x86.

Skrivet av tvelander:

"Jag är intresserad av att veta vad du tror att t. ex ett 1070 skulle kosta om inte AMD var med längre"!

Kan inte hända.
Pga av regler så då hade Nvidia behövt splitta på sig och det vill dom inte så dom hade räddat AMD.

Vad ska de dela upp? Nvidia har bara en verksamhet. Konkurrenslagarna fungerar inte på så "små" saker, det måste finnas olika grenar som gynnar varandra alternativt nära monopol för kritiska produkter. Intel finns kvar som gör grafik även om de är klart klenare, men jag tror juridiken nöjer sig med att det faktiskt finns alternativa bildvisningschip. Intel gör ju väsentligt mycket fler chip faktiskt. Hade Nvidia och AMD varit de enda som kunnat visa polygongrafik hade det däremot varit något, men det finns ju ingen funktionsbegränsning med Intel-chip, bara prestanda. Och inte är det heller som Microsoft som säljer separata program med inlåsningmekanismer till sitt eget OS.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Om AMD helt slutat med GPUs så hade Nvidia räddat AMD med pengar för annars hade Nvidia behövt göra en split på företaget och börja konkurrera mot sig själva.
Du får ej ha monopol.

Ytterst sällan som splittar verkar användas, det verkar väl ofta kunna bli ett krav i samband med uppköp. Kan inte påminna mig om att det tillämpats i ett fall då en konkurrent valt att sluta med en viss produktion, om det har hänt låter det mycket ovanligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GilbertG:

Eh jo, det är väldigt märkligt eftersom Nvidia är större än AMD trots att de bara gör grafikchip. Saker och ting existerar inte i ett vakuum. Var glad att det över huvud taget finns ett alternativ och lite konkurrens istället för att ihärda med dina känsloargument om vinnardyrkan och marknadstalibanism.
Detta diskvalificerar dig fullständigt från debatten, tyvärr. Du har uppenbarligen ingen susning om hur halvledarindustrin fungerar. Det är standardförfarande att använda samma chipdesign i flera generationer, ibland med filade hörn som i fallet med RX 500-serien. Det som spelar roll är om designen är relevant för sin tid och kunkurrenskraftig för sitt pris.

Du har vettiga saker att komma med på många andra områden, men detta gör mig besviken. Jag tål inte när någon förbiser och indirekt försvarar tillverkarinlåsningar, kundfientlighet och konkurrenssabotage, men sedan klagar på "rebrands". Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Förresten finner jag det märkligt att ovan nämnda företeelser är helt okej om det är Nvidia som står bakom, men är satans otyg när det är Apple. Inte riktat till veckans utan bara en allmän reflektion.

Nu motsäger du dig själv i samma inlägg. Du anklagar mig för känsloargument för att sedan prata om kundfientlighet, konkurrenssabotage. Du försöker försvara en rebrand avsedd för att vilseleda konsumenter med hänvisningen till att RX 500 skulle vara förbättrad produkt värdig ett nytt namn. Låt oss säga att RX 500 är en ny produkt och bedöma den utifrån det. Då är den ändå en kalkon. Högre strömförbrukning än 400-serien, samma överklockningsförmåga och ett högre pris. Dessutom väldigt sent lanserat då de flesta redan har köpt GTX 1060 i den prisklassen. Du försvarar den serien till trots. Det är själva definitionen av känsloargument så jag tror det var du som precis diskvalificerade dig själv.
Du har väldigt dålig koll på komponentbranschen om du fått för dig att det är något standardförfarande. 290/390 är en rebrand som fick en del kritik. Men där är skillnaden betydande. 390 når högre klock på GPU men väldigt mycket högre på minnen. Det kommer även med dubbla VRAM mändgen. Med 400/500 serien är det svårt att påvisa några skillnader, om det finns några alls. Det förekommer ofta och inte bara hos AMD men är absolut ingenting man ska acceptera.

Jag bedömer Vega på dess tekniska egenskaper mer än någon annan i denna tråd. Även jag har en lite negativ bias mot vissa företag och inom komponentbranschen så handlar det ofta om Nvidia och Intel. Men jag till skillnad från andra låter inte det påverka min bedömning.
Nvidia tillverkar bästa spelgrafikkorten för pengarna idag och så är det bara. Detta kan jag säga trots deras giriga delning av skärmmarknaden med deras G-sync teknik eller prispåslag med Pascal serien. Det är enkelt när man inte påverkas av märkesdyrkan.

Permalänk
Medlem

Klockers!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att gratulationen är ärligt menad, Nvidia har saknat alternativ till Intel för sina proffstillämpningar och är säkerligen glada över att detta har ändrats.

Man ska inte heller glömma bort NVIDIAs nForce2 Ultra 400 chipset till AMDs CPUer.
Har ett ASUS A7N8X-Deluxe rev.B som gick att köra i 200MHz FSB efter en BIOS uppdatering(rev.C klarade det ur kartong).
Ligger i garderoben med en 3200 Barton i sockeln och en 2800 Barton fint packad bredvid...Fan....nu blev man ju nostalgisk

Som du säger så tror inte jag att nVidia har något emot AMDs CPUer.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jag bedömer Vega på dess tekniska egenskaper mer än någon annan i denna tråd. Även jag har en lite negativ bias mot vissa företag och inom komponentbranschen så handlar det ofta om Nvidia och Intel. Men jag till skillnad från andra låter inte det påverka min bedömning.
Nvidia tillverkar bästa spelgrafikkorten för pengarna idag och så är det bara. Detta kan jag säga trots deras giriga delning av skärmmarknaden med deras G-sync teknik eller prispåslag med Pascal serien. Det är enkelt när man inte påverkas av märkesdyrkan.

Har läst igenom tråden nu och dina argument är ju helt ute och cyklar, du jämför Vega FE med ett kort som ännu inte är släppt.
Vega FE är inte till för spel och har flera avancerade funktioner som inte är igång eller inte riktigt fungerande änn.
T.ex så är ju "Tile-based Rasterization" inte aktiverat på Vega FE m.m, till och med AMD representater sa vid evenemanget at detta inte var full fungerande änn, spelar ingen roll hur mycket eller lite prestanda detta kommer att ge, gav en fin prestanda för maxwell arkitekturen iaf.

Sammt att nya drivrutiner gav en rejäl boost till mining, så hur kan du veta hur detta kort presterar? du griper efter halmstrån innan produkten änns är lanserad!

Att du ens jämför med ett furyX, dessa rykten är gammla nu och på inget sätt sanna längre.

Detta skulle ju vara som att jag skulle påstå att Intel 8700k är en flopp för att den har bara 6 core medans amd har 8 core redan ute för vanliga konsument marknaden, då skulle man ju bli kallad idiot m.m.

Vega FE är ett beräknings kort och behöver inte alla funktioner som ett spel kort kommer att använda, så innan kortet är lanserat och testat så kan du ju dra ner några växlar eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Har läst igenom tråden nu och dina argument är ju helt ute och cyklar, du jämför Vega FE med ett kort som ännu inte är släppt.
Vega FE är inte till för spel och har flera avancerade funktioner som inte är igång eller inte riktigt fungerande änn.
T.ex så är ju "Tile-based Rasterization" inte aktiverat på Vega FE m.m, till och med AMD representater sa vid evenemanget at detta inte var full fungerande änn, spelar ingen roll hur mycket eller lite prestanda detta kommer att ge, gav en fin prestanda för maxwell arkitekturen iaf.
Sammt att nya drivrutiner gav en rejäl boost till mining, så hur kan du veta hur detta kort presterar? du griper efter halmstrån innan produkten änns är lanserad!

Att du ens jämför med ett furyX, dessa rykten är gammla nu och på inget sätt sanna längre.

Detta skulle ju vara som att jag skulle påstå att Intel 8700k är en flopp för att den har bara 6 core medans amd har 8 core redan ute för vanliga konsument marknaden, då skulle man ju bli kallad idiot m.m.

Vega FE är ett beräknings kort och behöver inte alla funktioner som ett spel kort kommer att använda, så innan kortet är lanserat och testat så kan du ju dra ner några växlar eller hur?

Det är ju du som griper efter halmstrån

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är ju du som griper efter halmstrån

Utveckla gärna vad du menar!

Permalänk
Medlem

LAJK till Nvidia!

Visa signatur

GTA V?

Permalänk
Avstängd

@Ozzed:
Jag hade väldigt gärna sett Amds grafik kort kunnat utklassa Nvidia.
Men är bara att inse att så kommer inte ske,inom överskådlig framtid.
Amds värsta kort är maxade från fabrik,med högre strömförbrukning.
Behövs det sägas mer.?
Du måste inse att du håller på det förlorande laget,inget mer än så.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Ozzed:
Jag hade väldigt gärna sett Amds grafik kort kunnat utklassa Nvidia.
Men är bara att inse att så kommer inte ske,inom överskådlig framtid.
Amds värsta kort är maxade från fabrik,med högre strömförbrukning.
Behövs det sägas mer.?
Du måste inse att du håller på det förlorande laget,inget mer än så.

Du vet exakt allt som sker hos de båda aktörerna. Om nu Nvidia är så bra hur kommer det sig att AMD har hunnit före med HBM. AMD har visat att de kan leka i samma liga däremot har AMD insett att det finns ingen ekonomisk lönsamhet eftersom det är en nisch med få köpare. Medan pengarna existerar inom det som AMD har försökt att introducera, kort som inte kostar allt för mycket även fast AMD är tvingade till att ha en tillverkning som är högre än den faktiska kostnaden så är det AMD är tvingade till att utföra att hålla sig levande. Medan Nvidia har kanske en annan modell där de kan tillverka färre enheter fast slutkostnaden för konsumenten blir högre. Sedan om man verkligen studerar de båda lagen så skiljer det väldigt lite i praktiken angående lagens likvärdiga kort. Som användare spelar det nada roll hur det ser ut på pappret så länge upplevelsen är den samma. Att säga den ena är bättre än den andra blir fel när företagen har olika ekonomiska modeller. Sedan ändras mycket från år till år. Ena året är Nvidia på toppen och nästa AMD eftersom företagen har olika externa parter som tillverkar själva dess chip som kommer olika långt i utvecklingen. Man kan inte skrika sig hes förrän man vet alla bakomliggande faktorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@buddaz:
Att ni bara måste ha så svårt för verkligheten.
Skulle ej förvåna mig om ni tror saab tillverkar bilar ännu.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nu motsäger du dig själv i samma inlägg. Du anklagar mig för känsloargument för att sedan prata om kundfientlighet, konkurrenssabotage. Du försöker försvara en rebrand avsedd för att vilseleda konsumenter med hänvisningen till att RX 500 skulle vara förbättrad produkt värdig ett nytt namn. Låt oss säga att RX 500 är en ny produkt och bedöma den utifrån det. Då är den ändå en kalkon. Högre strömförbrukning än 400-serien, samma överklockningsförmåga och ett högre pris. Dessutom väldigt sent lanserat då de flesta redan har köpt GTX 1060 i den prisklassen. Du försvarar den serien till trots. Det är själva definitionen av känsloargument så jag tror det var du som precis diskvalificerade dig själv.
Du har väldigt dålig koll på komponentbranschen om du fått för dig att det är något standardförfarande. 290/390 är en rebrand som fick en del kritik. Men där är skillnaden betydande. 390 når högre klock på GPU men väldigt mycket högre på minnen. Det kommer även med dubbla VRAM mändgen. Med 400/500 serien är det svårt att påvisa några skillnader, om det finns några alls. Det förekommer ofta och inte bara hos AMD men är absolut ingenting man ska acceptera.

...

Polaris 20, som chippet i 570/580 heter, är en tillverkningsförfinad Polaris 10 som drar mindre ström vid samma klockfrekvenser som P10 klarar och går att klocka lite högre än P10. Alltså värme/frekvens-kurvan har skjutits bort en bit. Sedan har AMD valt att använda det till att pressa frekvenserna ännu lite högre

Priset var vid lansering var lägre för 500-serien än 400-serien, tvärtom mot vad du påstår. AMD har i slutändan en produkt som presterar generellt något bättre än GTX 1060 6GB till ett lägre pris (innan kryptovalutarushen, vilket förresten också visar att det är en bra produkt).

Om den är "förtjänt" av siffran 5 först eller sist är en semantisk fråga av ringa betydelse. Att det sedan är en mindre upphetsande lansering är en helt annan sak. Produkten är högst relevant och konkurrenskraftig.

Det är standardförfarande i halvledarbranschen sedan decennier att återanvända chippdesigner i nyare serier, eventuellt med små förbättringar. Som sagt är det prestanda och pris för sin klass som spelar roll. Att okunniga gamers på forum blir upprörda över detta förändrar inte verkligheten. Att Nvidia gjort helt nya chipp till hela sina 10-grafikserie är en avvikelse och inte norm. De är i en unik sits där de både har möjlighet att göra det och tjäna pengar på det, för normalt sett betalar sig inte en sådan investering.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Ozzed:
Jag hade väldigt gärna sett Amds grafik kort kunnat utklassa Nvidia.
Men är bara att inse att så kommer inte ske,inom överskådlig framtid.
Amds värsta kort är maxade från fabrik,med högre strömförbrukning.
Behövs det sägas mer.?
Du måste inse att du håller på det förlorande laget,inget mer än så.

De enda jag "håller på" är konsumenterna, som jag vill ska få så billiga och bra kort som möjligt. Det får vi inte om konkurrens saknas, och därför ligger det såklart i mitt intresse att det går så bra som möjligt för AMD just nu då de har mindre kapital än Nvidia.

Om jag "höll" på AMD (så som du verkar hålla på Nvidia, vilket är extremt omoget och mycket irrationellt av dig) så skulle min önskan vara att de krossade Nvidia och att de gick i konkurs, men det gör jag inte.

Oavsett segment egentligen så vill inte jag att det skall finnas ett de-facto monopol, för det innebär högre priser och sämre produkter.

Se vad som hände med Intel när AMD inte konkurrerade med dem i prestandasegmentet. De satt och rehashade Sandy Bridge i flera år.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Och ditt uttalande är inte fanboyaktigt?

Man skulle kanske kunna tro det men Facebook, AMD, Nvidia, Intel, Valve eller nåt annat företag betyder ingenting mer för mig mer än de har en produktportfölj som jag potentiellt kan utnyttja för mina behov. Vissa här däremot bryr sig inte så mycket om själva produkterna men mer om vem de kommer ifrån. Facebook generellt verkar sticka i ögat på en del, därför vore det behövligt att "röra om i grytan"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@buddaz:
Att ni bara måste ha så svårt för verkligheten.
Skulle ej förvåna mig om ni tror saab tillverkar bilar ännu.

Well, nästan iaf,
https://www.nevs.com/en/
Inte samma företag, men närmaste man kommer till nya "saab" bilar.

Men, snälla, dra aldrig in bilar i argument. Bara löjligt.

Testerna kommer väl ut nästa vecka någon gång, om inte redan på måndag till och med. Själv så avvaktar jag med mina bedömningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tvelander:

Då P6000 presterar identiskt med 1080ti även lite bättre, så är det ju konstigt om VEGA helt plötsligt i 3dmark får enormt mer poäng på konsument kortet där Tiled har inget ting att göra + det är bara en driver "turn of"
Inget annat.

Vega FE GPU score: 22916
GTX 1080 GPU score: 21905
GTX 1080Ti GPU score: 28340

Om nu VEGA ska prestera som typ 1080, så gör det det enligt tester.
Så om VEGA konsument får någon stålmannen super driver då är jag också SKIT glad men det kommer inte hända.

Så tro att VEGA 64 kommer få något mega hopp över FE är bara hoppas på mirakel.

Påtal om mega uberdriver för VEGA...

Nej fick VEGA exakt samma prestanda som FE hmm vem kunde räknat ut det...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av aleves:

Well, nästan iaf,
https://www.nevs.com/en/
Inte samma företag, men närmaste man kommer till nya "saab" bilar.

Men, snälla, dra aldrig in bilar i argument. Bara löjligt.

Testerna kommer väl ut nästa vecka någon gång, om inte redan på måndag till och med. Själv så avvaktar jag med mina bedömningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt synd att NEVS tappade avtalet där de tilläts tillverka bilar under namnet SAAB.

Permalänk

Så trött på det där att se Vega som ren flopp. Oavsett om man syftar på gamers eller alla.

För gamers är nuvarande Vega ett dåligt val, men det gör inte produkten till en flopp. RX Vega för spel lär bli bättre, men hur mycket bättre återstår att se.

Jag tror att RX Vega kommer bli en bra produkt, men jag förväntar mig inte något mirakel a'la black magic nvidia killer

Skickades från m.sweclockers.com