Ljudet hackar på precis alla program....

Permalänk
Medlem

Ljudet hackar på precis alla program....

Hej,

Det börja för några dagar sen och blir bara värre. nu kan jag varken spela musik på spotify, kolla youtube-klipp eller titta på film i VLC utan att det J...A ljudet hackar i typ 1 sekund sen kommer det i 10 sekunder osv osv. blir galen. har testat formatera om datorn. Funka bra i typ 1 dag sen börja det igen. vad ska jag göra??

MVG,
jimbo040

Permalänk
Skrivet av Jimbo040:

Hej,

Det börja för några dagar sen och blir bara värre. nu kan jag varken spela musik på spotify, kolla youtube-klipp eller titta på film i VLC utan att det J...A ljudet hackar i typ 1 sekund sen kommer det i 10 sekunder osv osv. blir galen. har testat formatera om datorn. Funka bra i typ 1 dag sen börja det igen. vad ska jag göra??

MVG,
jimbo040

hej

det finns viss info som saknas för att man ska kunna svara på din fråga..

  • bärbar/stationär ? modellnummer på moderkort om det är stationärt.

  • vilka drivrutiner används till ljudkortet ?

  • testa installera något annat OS som Ubuntu eller annan Windows version 7:an

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Det är en stationär Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P8P67 DELUXE (LGA1155)
Graphics
1023MB NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
har inte installerat något speciellt mer än det vanliga som behövs.

Permalänk

Hej!

Har du realtek audio drivers?

Om du har det, kontrollera att " front panel jack detection" är Disabled. (klicka upp realteks menu, och under en knapp uppe till höger, ser ut som en gul mapp, finns valet att stänga av det.)

Det hjälpte mig, jag hade exakt samma problem.

Permalänk
Medlem

@RIFTsimon: Hej, ja jag har realtek och gjorde det som du beskrev men då fungera inget ljud alls...

Permalänk
Skrivet av Jimbo040:

@RIFTsimon: Hej, ja jag har realtek och gjorde det som du beskrev men då fungera inget ljud alls...

Är ljudet inkopplat där fram?
Prova i så fall att koppla in det bak på moderkortet så du utersluter att det inte är ingången som strular.

Permalänk
Medlem

@RIFTsimon: jag har ljudet kopplat via hdmi-kabel från grafikkortet till en receiver och vidare ut i golvare.

Permalänk

@Jimbo040: Okej, då vet jag tyvärr inte, hoppas du hittar en lösning.

Permalänk
Medlem

@RIFTsimon: fandå.. tack iaf!

Permalänk

Hackar det även om du spelar upp någon musk/film som finns lagrad på datorn? Har troligen att göra med nätverket om det bara uppträder vid streaming.

Permalänk
Medlem

@ByteBitten: det sker även när jag ser på film som är lagrad i datorn.

Permalänk

@Jimbo040: hackar ljudet om du använder Stereopluggen istället för hdmi ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Jimbo040: Jag har haft samma problem som dig med hackande ljud och använde då programmet Latency Monitor, som kollar om någon drivrutin på datorn orsakar hög DPC-latens, vilket kan göra att t.ex. ljudet hackar.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Nej, det hackar inte när jag använder hörlurar i det vanliga 3.5 mm uttaget. så fort jag drar ut den och ljudet går över till högtalarna börjar det hacka. vill klargöra att det inte är receivern eller högtalrna det är fel på då det fungerar utmärkt att se på tv, spela xbox osv. enbart datorn som klyddar med ljudet.

Permalänk
Medlem

Har du testat en annan kabel?
Kanske är ditt grafikkort som strular (senaste drivare?)
Testa koppla ljudet via ljudkortet.
Har du installerat nått progg på sista tiden, som kanske stör på nått sätt?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren, det löste sig! Visa sig vara glapp i hdmi-kabeln. Ibland är de så lätt att det blir svårt.

Skickades från m.sweclockers.com