South Park: The Fractured But Whole får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

South Park: The Fractured But Whole får systemkrav

Om cirka två månader lanseras det senaste spelet baserat på South Park-varumärket. Inför detta går nu Ubisoft ut med systemkrav för speltiteln på PC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Konstigt spel svårt att förstå vad som är gameplay, men det går att hitta lite gameplay på youtube som har lite sjuk humor minst sagt.. Och det får säkert många att bli lite upprörda.

Nå höga systemkrav utifrån grafik och effekter i spelet, men såna hära spel använder de nog generella komponenter till och det gör inget om det ej blir lika optimerat när systemkraven ändå är låga.

Permalänk
Medlem

Det förra var kul, misstänker att detta är något liknande sett till gameplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Det förra var kul, misstänker att detta är något liknande sett till gameplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är samma sorts gameplay, bara det att temat nu är superhjältar i stället för fantasy. Ser fram emot det här då, precis som du sa, ettan var riktigt roligt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kom plötsligt på att jag glömt spela igenom första spelet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Skillnaden blir då att istället för legendariska RPG-utvecklaren Obsidian så är det Ubisoft som står för ettorna och nollorna. Studion i fråga (dvs. de som utvecklar) har tidigare gjort klassiker som Rocksmith och Rocksmith 2014. Förvisso minns jag att Rocksmith var bra, men det är också hela deras katalog.
Jag tolkar studions ringa storlek som att de kommer att hålla sig väldigt nära det förra spelet och troligtvis inte försöka sig på några egna innovationer. Som bekant blir det oftast kattbajs när Ubisoft försöker vara "kreativa", så det är väl bäst så.

Permalänk
Medlem

Är det lika bra som tidigare så kommer det bli riktigt kul. Jag älskar South Park

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Tycker systemkraven känns något höga.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Krävs skiten kallad Uplay? Nämns inget om det och det är det som avgör om spelet går att köpa eller ej.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Spelet gjort i gammal verre av unity eller? skumt höga krav

Permalänk
Medlem

Förra spelet var överraskande bra så ser framemot detta, varit försenat så många gånger nu.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Kom plötsligt på att jag glömt spela igenom första spelet

Jag tyckte det var väldigt roligt. Spelade som rogue, kul klass. Finns "Jude" också, vars ena attack är "Omskärelse" vilket ger en blödeffekt ;-).

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Ja, har hört att det ska vara bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Vill verkligen spela det här spelet då jag hade mer än kul med Stick of truth, men jag är väldigt skeptiskt mot Ubisoft och deras Uplay.
Då de har förstört spel som Heroes of might and magic vii och jag orkar inte ens börja med For Honor igen efter alla buggar.
Blir då inget förköp, jag väntar in alla andras recensioner innan ev. köp.
Håller iaf tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag och en polare spelade igenom första spelet. De va grymt kul. Speciellt om man uppskattar serien. Detta är ett givet köp!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

Krävs skiten kallad Uplay? Nämns inget om det och det är det som avgör om spelet går att köpa eller ej.

Det går att köpa på Steam men jag misstänker att det blir på samma sätt som det är med Rainbox Six Siege, man startar det på steam vilket sedan startar Uplay

Permalänk
Medlem

Sjukt höga systemkrav för ett spel som detta imo

Permalänk
Medlem

Jobbigt dilemma man sitter I nu. Lätt att vara kluven... Älskade första spelet, ledsen att det blev som det blev att det inte kom några DLC's.

Nu när det är hanterat av Ubi så blir man lite nojjig... Får se vad priset landar på, om man köper det dag 1 eller inte. Tvekar inte på att det är kul men undrar hur lång storyn är, och hur det ser ut med buggar. Vart det försenat för att de vill göra det helt rätt, eller blev det till slut släppt för att de inte orkar vänta längre?

Känner jag mig själv så... om jag inte har något bättre för mig på release dagen köper jag det.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcifer:

Jobbigt dilemma man sitter I nu. Lätt att vara kluven... Älskade första spelet, ledsen att det blev som det blev att det inte kom några DLC's.

Nu när det är hanterat av Ubi så blir man lite nojjig... Får se vad priset landar på, om man köper det dag 1 eller inte. Tvekar inte på att det är kul men undrar hur lång storyn är, och hur det ser ut med buggar. Vart det försenat för att de vill göra det helt rätt, eller blev det till slut släppt för att de inte orkar vänta längre?

Känner jag mig själv så... om jag inte har något bättre för mig på release dagen köper jag det.

Det bästa är väl att vänta på recensioner som kan prata om buggar och story etc, de är säkert ute på releaseday