South Park: The Fractured But Whole får systemkrav

Trädvy Permalänk
Cylon
Registrerad
Dec 1999

South Park: The Fractured But Whole får systemkrav

Om cirka två månader lanseras det senaste spelet baserat på South Park-varumärket. Inför detta går nu Ubisoft ut med systemkrav för speltiteln på PC.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Konstigt spel svårt att förstå vad som är gameplay, men det går att hitta lite gameplay på youtube som har lite sjuk humor minst sagt.. Och det får säkert många att bli lite upprörda.

Nå höga systemkrav utifrån grafik och effekter i spelet, men såna hära spel använder de nog generella komponenter till och det gör inget om det ej blir lika optimerat när systemkraven ändå är låga.

i7 7700 & Ryzen 1800X. Båda har 64GB ram, 500 GB 960 Evo m.2. Grafikkort är något jag hittade i en container..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

Det förra var kul, misstänker att detta är något liknande sett till gameplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700 @ 3.7ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Aka_The_Barf:

Det förra var kul, misstänker att detta är något liknande sett till gameplay.

Ja det är samma sorts gameplay, bara det att temat nu är superhjältar i stället för fantasy. Ser fram emot det här då, precis som du sa, ettan var riktigt roligt.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Kom plötsligt på att jag glömt spela igenom första spelet

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

@Gender Bender: Skillnaden blir då att istället för legendariska RPG-utvecklaren Obsidian så är det Ubisoft som står för ettorna och nollorna. Studion i fråga (dvs. de som utvecklar) har tidigare gjort klassiker som Rocksmith och Rocksmith 2014. Förvisso minns jag att Rocksmith var bra, men det är också hela deras katalog.
Jag tolkar studions ringa storlek som att de kommer att hålla sig väldigt nära det förra spelet och troligtvis inte försöka sig på några egna innovationer. Som bekant blir det oftast kattbajs när Ubisoft försöker vara "kreativa", så det är väl bäst så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Är det lika bra som tidigare så kommer det bli riktigt kul. Jag älskar South Park

http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)
Jag finns också på Spotify, Jamendo,och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Tycker systemkraven känns något höga.

AMD PII X6 1055T@3.5 | ASUS GTX770DC II | VaTyst! Ren Sten | Gigabyte GA-FX990-UD7 | 8GBDDR3 | TRE STJÄRNOR 850 EVO 250+750GB HDD | KorsLuft RM550x | KorsLuft Karbid 600q | AOC i2481FXH | StålSerier Rival 300 | Logitech G610 Orion Brun | Sennheiser HD598SE

Citera för svar :) Kylpasta på profilbilden...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Krävs skiten kallad Uplay? Nämns inget om det och det är det som avgör om spelet går att köpa eller ej.

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Spelet gjort i gammal verre av unity eller? skumt höga krav

2500K @ 4,5Ghz - 32GB RAM - 16GB Ram Cache - X-Fi - Tac2 - GTX770 - 120hz - vattenkylning - vad mer behöver man veta? =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Förra spelet var överraskande bra så ser framemot detta, varit försenat så många gånger nu.

Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4,5Ghz | Asus GTX 970 black | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02

https://prism-break.org/sv/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Bruce Wayne:

Kom plötsligt på att jag glömt spela igenom första spelet

Jag tyckte det var väldigt roligt. Spelade som rogue, kul klass. Finns "Jude" också, vars ena attack är "Omskärelse" vilket ger en blödeffekt ;-).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Ja, har hört att det ska vara bra

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Vill verkligen spela det här spelet då jag hade mer än kul med Stick of truth, men jag är väldigt skeptiskt mot Ubisoft och deras Uplay.
Då de har förstört spel som Heroes of might and magic vii och jag orkar inte ens börja med For Honor igen efter alla buggar.
Blir då inget förköp, jag väntar in alla andras recensioner innan ev. köp.
Håller iaf tummarna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

Jag och en polare spelade igenom första spelet. De va grymt kul. Speciellt om man uppskattar serien. Detta är ett givet köp!

Gaming-PC > Intel 4770K > Asus Maximus VI Hero > EVGA 1080 FTW > Samsung EVO 500gb
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD HD6950 > Kingstone V300 240gb
Playstation 4 Network > TaunyTiger - Främst NHL 17

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av muffinet:

Krävs skiten kallad Uplay? Nämns inget om det och det är det som avgör om spelet går att köpa eller ej.

Det går att köpa på Steam men jag misstänker att det blir på samma sätt som det är med Rainbox Six Siege, man startar det på steam vilket sedan startar Uplay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009

Sjukt höga systemkrav för ett spel som detta imo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007

Jobbigt dilemma man sitter I nu. Lätt att vara kluven... Älskade första spelet, ledsen att det blev som det blev att det inte kom några DLC's.

Nu när det är hanterat av Ubi så blir man lite nojjig... Får se vad priset landar på, om man köper det dag 1 eller inte. Tvekar inte på att det är kul men undrar hur lång storyn är, och hur det ser ut med buggar. Vart det försenat för att de vill göra det helt rätt, eller blev det till slut släppt för att de inte orkar vänta längre?

Känner jag mig själv så... om jag inte har något bättre för mig på release dagen köper jag det.

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Arcifer:

Jobbigt dilemma man sitter I nu. Lätt att vara kluven... Älskade första spelet, ledsen att det blev som det blev att det inte kom några DLC's.

Nu när det är hanterat av Ubi så blir man lite nojjig... Får se vad priset landar på, om man köper det dag 1 eller inte. Tvekar inte på att det är kul men undrar hur lång storyn är, och hur det ser ut med buggar. Vart det försenat för att de vill göra det helt rätt, eller blev det till slut släppt för att de inte orkar vänta längre?

Känner jag mig själv så... om jag inte har något bättre för mig på release dagen köper jag det.

Det bästa är väl att vänta på recensioner som kan prata om buggar och story etc, de är säkert ute på releaseday