Permalänk

Tips till DJ-amatör

Hej Alla,

Jag har alltid varit fascinerad av DJ:andet. För hundra år sedan hade jag en Denon DJ-spelare (för CD) med tillhörande enkel Numark-mixer. Långt senare sprang jag på VirtualDJ och körde på datorn, men det dog ut utan Spotify-integration. För några år sedan skaffade jag DJay2 till Android-plattan, och nu har jag testat lite med DJay Pro på laptoppen, vilka fungerar kanon med Spotify.. men. Nu tänkte jag satsa lite för skoj skull och också skaffa en USB/MIDI-kontroller. Budgeten ligger väl på max 3000.- (kontroller + SW) Och allt ska fungera i Windows 10.

Så till frågorna:
1. Jag har haft problem med Pre-cuing i DJay Pro, dubbla ljudkort och så. Om kontrollern har eget ljudkort, är det inget problem då?
2. Nåt tips på (smidig) kontroller och mjukvara som fungerar bra ihop? (har tittat på Numark Mixktrack Platinum som finns för 2,300.-)
3. Alla övriga tips tas tacksamt emot.

PS. Jo jag har Googlat, men tycker det inte finns några tvärsäkra svar på vad som verkligen fungerar.

Tack!

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Du borde kunna få tag på en Native Traktor kontrol S4 rätt billigt idag, rekommenderar starkt en usb-baserad över en midi-baserad kontroller alla dagar.

Funkar klockrent i Win 10. och osx för den delen med.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.