Val av nytt grafikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljusdal
Registrerad
Dec 2003

Val av nytt grafikkort

Ska till och uppgradera datorn lite, har idag ett 760 gtx men tänkte köpa ett nytt/beg för max 3k. Tips?
Övrig hårdvara
AMD FX-8370
Gigabyte GA-970 Gaming
Corsair 16GB DDR3 (4x4GB) CL9 1600MHz VENGEANCE PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Nytt: GTX 1060 6GB.
Begagnat: GTX 1070.

GTX 1070 är ju klart snabbast. Din CPU lär dock agera bottleneck, så skulle ta och byta ut den också inom kort.

CPU: i7-6700K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS Z170-A. Minnen: HyperX Fury Black DDR4 8GB 2666MHz. GPU: ASUS GTX 1080 Strix Gaming (8G). SSD: Corsair Force LE 240GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 400C + Be Quiet! Shadow Wings 2 PWM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

Mitt förslag:

Nytt: RX 580. Strået vassare än GTX 1060 6GB till ett marginellt lägre pris bortanför kryptovalutaruschen. Nackdelen är väntetiden, den är slut överallt. En stor omgång landar precis i början av september, så lägger du en beställning nu får du en då. Tålamod är en dygd Du kan ju alltid avbeställa.

Begagnat: GTX 980 Ti. Kraftigare än ett 1070 har jag för mig, men går ändå för en mindre peng. 1070 är svår att få under 3 papp.

500 watt räcker för en elementär dator oavsett grafikkort utan överklockning. Räkna ut annat på OuterVision Power Supply Calculator. Power. Performance. PRIME.
Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljusdal
Registrerad
Dec 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

@lindberg88 Ser ut som ett riktigt bra val! Återkom gärna med hur det går

500 watt räcker för en elementär dator oavsett grafikkort utan överklockning. Räkna ut annat på OuterVision Power Supply Calculator. Power. Performance. PRIME.
Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian