Köpråd. Headset vs Headphones.

Permalänk
Medlem

Köpråd. Headset vs Headphones.

Hejsan!

Sitter med Siberia v2 usb headset och en modmic. Blev lite sugen att uppgradera när jag såg Logitech G933 för 1190kr på Elgiganten.

Nu till frågan: Är det värt att köpa 7,1 gaming headset? Jag använder i stort sett bara hörlurar när jag spelar och många gånger på ganska hög nivå, så vill verkligen ha all hjälp jag kan få med att tydligt kunna lokalisera fotsteg osv. Bryr mig inte om RGB ljus, att de är trådlösa är ett litet plus men inget krav.

Ska jag istället satsa på ett okej par hörlurar och använda modmic (som jag redan har) tex Beyerdynamic DT770 eller liknande. Förstår att ljudet är överlag mycket bättre men kommer jag kunna lokalisera fotsteg osv lika bra eller kanske tom bättre?

Tacksam för svar rean tar slut redan idag.
Mvh Simon

Permalänk
Medlem

@eNtr0py: Jag använder sennheiser HD 558 med modmic 5. Funkar bra för mig att höra fotsteg och annat.

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen ett par DT770 pro 80ohm och kom från ett par hyperx 2. Har endast testat i pubm än så länge men upplever att jag hör mer detaljer klarare fast på ett annat sätt än i Hyper. Skulle inte nödvändigtvis säga att det är bättre, snarare annorlunda, så mer en smaksak. Däremot så har ju lurarna klara fördelar i andra användningsområden än just spel. Kör även med en modmic vilket funkar galant.