Permalänk

Billigt ATX-chassi sökes

God dag.

Jag söker ett lite enklare ATX-chassi för en rimlig penning, skick är inte jätteviktigt bara det inte ser ut som själva fan så duger det.

Ska slänga i lite överblivna haswell-prylar och rensa förrådet lite, en i5 4570 monterat på en ett Asus Z87-C, men de flesta ATX-chassi ska väl passa om jag förstår det rätt. Nämner innehållet lite mest så ni mer tekniskt kunniga hindrar mig om jag gjort en tankevurpa och prylarna inte skulle passa

Ju mindre chassit är, desto mer intressant är det.

En fördel är om det finns i Östergötland, Södermanland eller Stockholm.
Själv bor jag i Norrköping men åker frekvent till Stockholm.

Skriv gärna en rad om ni har något lämpligt så diskuterar vi vidare

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Du har PM

Permalänk
Medlem

Har ett Cooler Master Silencio 550 över.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=871215

Saknas gör alla drive covers för 5.25. Men det är ju lucka så det syns inte.

Dvs det så saknas hotswap mojängen osså.

Lika så den löstagbara buren för hdds.

Men det sitter ju så man kan montera 3st 3.5" fast så att säga.

Drive rails till dessa finns. Ingår gör även en 2.5" till 3.5" adapter.

250:-

Permalänk
Medlem

Tja. Har ett Cooler Master 690 och ett NXZT 410 vit ifall någon av de skulle vara intressanta.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

Har ett Cooler Master Silencio 550 över.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=871215

Saknas gör alla drive covers för 5.25. Men det är ju lucka så det syns inte.

Dvs det så saknas hotswap mojängen osså.

Lika så den löstagbara buren för hdds.

Men det sitter ju så man kan montera 3st 3.5" fast så att säga.

Drive rails till dessa finns. Ingår gör även en 2.5" till 3.5" adapter.

250:-

Tackar! Är kanske ingen dålig idé. Det som var mest synd är att drive covers för 5.25 saknas, ser ju lite trist ut även om det finns en lucka. Jag ska fundera lite. Det finns i Norrköping eller?

Skrivet av subonez:

Tja. Har ett Cooler Master 690 och ett NXZT 410 vit ifall någon av de skulle vara intressanta.

Tackar! Det är väl CM 690 som jag är lite mer sugen på isf. Det som talar emot är väl avståndet, men jag ska ta mig ne funderar och tackar för att du skrev. Jag återkommer!

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Tackar! Är kanske ingen dålig idé. Det som var mest synd är att drive covers för 5.25 saknas, ser ju lite trist ut även om det finns en lucka. Jag ska fundera lite. Det finns i Norrköping eller?

Tackar! Det är väl CM 690 som jag är lite mer sugen på isf. Det som talar emot är väl avståndet, men jag ska ta mig ne funderar och tackar för att du skrev. Jag återkommer!

Nästan på vägen till Stockholm ju, hojta ifall du vill ha bilder på det

Permalänk
Medlem

@marmeladov:

Yes den finns i norrköping.

Ska rota lite. Möjligt att dom finns. Kan fylla slottarna med svarta dvds annars Hahah.. nävars.
Ska kolla när under kvällen.

EDIT:

Hittade 2st slotcovers som inte är original till chassit men de passar i guess.
Kan fixa bild vid intresse.

Permalänk
Skrivet av subonez:

Nästan på vägen till Stockholm ju, hojta ifall du vill ha bilder på det

Mjao, om man kör en nätt omväg iofs Men om du orkar kan du gärna få dra någon bild till mig i PM så kan jag kika och fundera lite

Skrivet av elixyr:

@marmeladov:

Yes den finns i norrköping.

Ska rota lite. Möjligt att dom finns. Kan fylla slottarna med svarta dvds annars Hahah.. nävars.
Ska kolla när under kvällen.

EDIT:

Hittade 2st slotcovers som inte är original till chassit men de passar i guess.
Kan fixa bild vid intresse.

Grymt!
Skicka gärna några vräkiga bilder på skapelsen till mig i PM. Detta låter lovande

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk

Tack för alla som visade intresse. Jag har nu införskaffat mig ett chassi jag känner mig nöjd med och avslutar tråden

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM