Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Vad är det här för RJ45-kabel?

En nisse från BBB var här för ett tag sen och glömde kvar en sån här kabel under soffan. Den lyckas inte leda fram internet till min laptop så vad är den till för, månne? det står bara 72-125901 3200 på den. När jag googlar det får jag fram "Cisco Blue RJ45 to RJ45 Rollover Console Cable". Kan jag som vanlig hemmadatoranvändare använda den här kabeln till nåt eller ska jag slänga den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007

Används enbart för pc till management port på cisco prylar, rollover kabel. Hade du sökt vidare hade du hittat, det gjorde jag på försök 1. Du kan inte få nät från den som vanlig nätverkskabel.
https://learningnetwork.cisco.com/thread/32423

rollover cable (serial) will connect the PC to the router's console port and will therefore allow terminal communications (null modem = dumb terminal)
Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700x @ Corsair 16gb 3200mhz lpx @ Gigabyte 7950 @ Msi x370 plus @ Evga 650 80+gold modulärt @ Fractal r5 @ Corsair hydro 110i = Benq 144hz 1920-1080 24tum

i5 4670k @ Asus z-87a @ Corsair vx450 @ Corsair 16gb 1600mhz @ Fractal r3

c2d e4400 @ 4gb noname @ 10tb+ @ noname chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av pigge_85:

En nisse från BBB var här för ett tag sen och glömde kvar en sån här kabel under soffan. Den lyckas inte leda fram internet till min laptop så vad är den till för, månne? det står bara 72-125901 3200 på den. När jag googlar det får jag fram "Cisco Blue RJ45 to RJ45 Rollover Console Cable". Kan jag som vanlig hemmadatoranvändare använda den här kabeln till nåt eller ska jag slänga den?

http://i.imgur.com/a5zpQG4.jpg

Skrivet av sleepyoh:

Jag gissar på att paren inte är tvinnade med tanke på utseende, kanske använder något proprietärt protokoll för manage av cisco-grejer, troligtvis bäst att kasta..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en konsolkabel för att kunna koppla upp mot bland annat switchar och routers

Project Three Leaves
Daylight / Night Vision / Setup
V8 Ocean
Bygglogg / In sunlight / By night
Facebook //Sebastian