Read-only, folders default

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Read-only, folders default

Hej

Har ett litet störande problem, när jag skapar en ny mapp i win 7 så blir det med attributen read-only.
Går in i inställningar och bockar av, för att sedan spara och ok.

Så långt allt gott men attributen ändrar sig inte, fortf. read-only när man återigen går in i inställningar för mappen.

Någon som vet mer?

Ett par datorer.

Marknadsreferenser

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Du råkar inte ha t.ex BitDefender installerat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Har inte installerat det programmet.

När du skriver det så visst får jag upp en ruta om att någonting....butdefender... när jag stänger av datorn, men inget vad jag kan se ha installerats eller har installerats av mig.

Skumt, kanske dags att installera om datorn ändå, haft tanke på det dem senaste 2 åren.

Ett par datorer.

Marknadsreferenser

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Kan vara bitdefender's ransomware-skydd., Installera om datorn? Varför då? Säger bitdefender rutan något speciellt?

Vänligen ladda ner Farbar Recovery Scan Tool och spara den på skrivbordet.

OBS: Du måste köra version kompatibel med ditt system. Om du är osäker på vilken version gäller för ditt system ladda dem båda och försök och köra dem. Endast en av dem kommer att köras på ditt system som kommer att vara den rätta versionen.

[LIST]
[*] Högerklicka för att köra som administratör (XP-användare klickar Kör efter mottagandet av Windows Security Varning - Öppna fil). När verktyget öppnas klickar du på Ok
[*] Tryck Scan knappen.
[*] Det kommer att producera en logg som heter FRST.txt i samma katalog verktyget körs från.
[*] Kopiera och klistra loggarna tillbaka hit.
[*] Första gången verktyget körs den genererar en annan log ( Addition.txt - som också finns i samma katalog som FRST.exe / FRST64.exe). Vänligen också klistra loggarna tillsammans med FRST.txt in ditt svar.