extra grafikkort för extra skärm

Permalänk
Medlem

extra grafikkort för extra skärm

Hej!

Det är så att jag kör två skärmar just nu på mitt gtx 1070. JAg har ett annat amd hd 6950 som bara ligger. Så nu undrar jag om jag skulle kunna andvända det för extra skärmen för att boosta min fps. Brukar kolla youtube eller netflix samtidigt som jag spelar och kan dra ner min fps lite. I spel som csgo märks det inte men när jag kör spel som farcry vill jag ligga över 144 fps. När jag kollar så ligger jag runt 130-140 fps. Kanske inte gör någon större skillnad i upplevelse men vill endå använda min skärm max. Så skulle det gå att använda eller inte. VEt att det kan bli svårt med drivrutiner men det kan jag ta.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Avstängd

nog bättre isf att använda gpu'n i ditt 6700k för netflix-skärmen, hur mycket skillnad det skulle göra vet jag ej, men testa

amd drivisar och nvidia drivisar samtidigt brukar inte komma överrens alls, sen duger ju din igpu gott och väl åt netflix

Permalänk
Medlem

brukar inte vara värt tjafset att fixa köra olika gpu. Betvivlar att du ser skillnad på 130 och 144fps :). Stäng av FPS counter och lev lyckligt ovetande om din exakta fps :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har du testat vilken skillnad det blir om du bara kopplar ur den andra skärmen? Då märker du ju direkt hur stor skillnad det gör. Jag gissar på att det inte kommer göra någon märkbar skillnad eftersom grafikkorten har dedikerade kretsar för videoavkodning, men det är ju bara att testa. Om det skulle göra skillnad så är det nog som Klubba säger bättre att använda det integrerade grafikkortet i processorn istället, så slipper du den extra värmen.

Skrivet av geforce60:

Nej, du behöver två kort av samma modell. Slut.

Absolut inte, det går utmärkt att använda två olika kort på det sättet. Vill man köra SLI/CrossFire så måste man förstås ha två kort av samma modell, men det är ju inte det det handlar om här.

Permalänk
Medlem

Om ditt moderkort låter dig ha både det externa grafikkortet och CPU:ns integrerade aktiva samtidigt så skulle jag köra på Klubbas spår. Jag har kört så i flera år utan några direkta problem. På så viss kommer du undan majoriteten av den värmeutveckling ett extra grafikkort skulle ge, har lägre strömförbrukning och undgår drivrutinskrångel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Klubba: Tack för bra svar!

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz