Netflix prishöjer för andra gången på två år

Permalänk
Melding Plague

Netflix prishöjer för andra gången på två år

Efter att under förra året höjt priserna på sina abonnemang gör nu Netflix detta återigen. Detta innebär att priset för en standardprenumeration framöver blir 109 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

År 2020 kommer det kosta 500kr?

Själv tycker jag det är fult att smyghöja priserna.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ah näh inget jag är direkt sugen på! Sa upp mig från Netflix förra månaden.. Kommer inget nytt sevärt förutom någon ny säsong av en serie då och då. Deras utbud av filmer är brutalt dåligt!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Fult är vad det är.

Permalänk
Medlem

"smyghöja"?

man får väl ett mail om att priserna höjs, och nya kunder vet ju direkt vad de ska betala. Så så mycket smyg vet jag inte om det är. Och som andra medier skriver, "chockhöjning", är det inte heller tal om.

Med det sagt, tråkigt tycker jag. Jag ligger redan på gränsen vad jag tycker att det är värt att betala för Netflix. Det är väldigt få av deras eget material jag ser på, och andra tjänster har bättre filmutbud

Permalänk
Medlem

Man tycker de borde sänka priset när Disney faller bort vid årsskiftet men de gör alltså tvärtom, höjer priset innan folk märker att de ska ta bort Disney.

Det är OK med högre pris om utbudet blir så pass mycket bättre att det känns värt det. Tycker det varit lite halvdåligt utbud än så länge så det är nästan tveksamt redan med de tidigare priserna. Tror också att folk blir mer skeptiska när det går upp i 3-siffriga belopp. Även om det bara är 10 kr i höjning så är det en psykologisk skillnad när det blir 3-siffrigt.

Permalänk
Inaktiv

Netflex har ett gigantisk skuldberg. https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/07/31/analytiker-...
De har ett val att öka intäkterna eller lägg ner verksamheten.
Jag vet väldigt många som missbrukar tjänsten och de kunde göra en billigare version som enbart är låst till en dator.

Permalänk
Medlem

Helt klart rätt att de höjer priserna, är löjligt billigt just nu. Tycker de borde höja mer så att de kan köpa in mer material och framför allt se till att de finns kvar även framöver.

Permalänk
Medlem

Om dom bara ökar utbudet till att vara internationellt så visst, helt ok.

Antar dom kommer minska det istället :/

Permalänk
Medlem

Wow, tyckte redan deras utbud var lite för svagt.. och nu höjer dom priset ännu mer? Nej tack.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Om jag ska betala 139kr/mån för 4K så vill jag ha högre bitrate/kvalitet också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

År 2020 kommer det kosta 500kr?

Själv tycker jag det är fult att smyghöja priserna.

500kr är ok om man får valuta för pengarna.
Sen rör det sig väl inte om någon "smyghöjning", Netflix har ju gått ut med nyheten. Det är upp till varochen om man vill fortsätta eller inte.

Permalänk
Medlem

Helt rätt att höja om utbudet är svagt just nu. Är faktiskt beredd att betala mer åt Netflix för att de ska släppa mer filmer och serier.

Permalänk
Medlem

Om de tar bort regionslåset så betalar jag gärna 600kr/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Netflex har ett gigantisk skuldberg. https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/07/31/analytiker-...
De har ett val att öka intäkterna eller lägg ner verksamheten.
Jag vet väldigt många som missbrukar tjänsten och de kunde göra en billigare version som enbart är låst till en dator.

Känns ju rätt billigt när man kan dela 4 pers på ett konto och få 4k för ca 30 kr / månaden / person

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Fick mailet av netflix igår och det är inte ok. Downgradade från 4k till vanligt. Funderar på att prova HBO i stället.
Motiveringen Netflix gav för höjningen var att dom lagt till bland annat filmen Troy. En film med över tio år på nacken. Vem orkar ens se den filmen igen?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Netflex har ett gigantisk skuldberg. https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/07/31/analytiker-...
De har ett val att öka intäkterna eller lägg ner verksamheten.
Jag vet väldigt många som missbrukar tjänsten och de kunde göra en billigare version som enbart är låst till en dator.

Fast Netflix går ju plus och rätt bra (enligt det senaste jag läste)

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att dom gör den här höjningen på grund av deras 20 miljarder dollar i lån som behövs betas av lite.

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

Får gärna höja priset men då ska utbudet bli större med vilket jag är tveksam till..Men det visar sig nog.Ger dom året ut,har det inte blivit bättre säger jag upp det

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Alright, kommer kalla till möte med sambon ikväll för att avgöra våran fortsatta användning av tjänsten som tar, numera, 140kr för att ha "allt" förutom det jag alltid vill titta på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Helt klart rätt att de höjer priserna, är löjligt billigt just nu. Tycker de borde höja mer så att de kan köpa in mer material och framför allt se till att de finns kvar även framöver.

Kommer aldrig att hända. Mer och mer gör egna streamingtjänster istället för att licensera deras serier och filmer till Netflix. Disney kommer ju dra sig ut från Netflix 2019 då deras kontrakt tar slut och släppa en egen tjänst. Sen har man ju Amazon Prime, Hulu, HBO och säkert fler jag missat. Det blir exakt samma modell som med kabel-tv (alla gör sina egna varianter) som folk ville slippa med streamingtjänsterna.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Fick mailet av netflix igår och det är inte ok. Downgradade från 4k till vanligt. Funderar på att prova HBO i stället.
Motiveringen Netflix gav för höjningen var att dom lagt till bland annat filmen Troy. En film med över tio år på nacken. Vem orkar ens se den filmen igen?

HBO har inte mycket kul utöver sina egna serier.

Tycker fortfarande det är billigt för det utbudet de har, men jag ser mest serier och inte film.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Blir att kolla The Defenders och sen säga upp det. För 139kr är det inte värt med Netflix längre.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt, vad är en smyghöjning? det är väl bara en vanlig prishöjning eller? Ser inga artiklar när ICA smyghöjer mjölkpriset från 9:- till 9,20:-

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Om jag ska betala 139kr/mån för 4K så vill jag ha högre bitrate/kvalitet också..

Du kommer i alla fall få atmos.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt logiken. Man vill gärna ha nya kunder men agerar exakt så som är lämpligt om man inte vill ha några nya kunder alls, och dessutom få de som idag betalar att istället gå över till piratstreamat material i högre kvalitet med tidigare releasedatum. Osmart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Helt klart rätt att de höjer priserna, är löjligt billigt just nu. Tycker de borde höja mer så att de kan köpa in mer material och framför allt se till att de finns kvar även framöver.

man skulle önska det men jag tror inte det händer. Gissar på att de sitter i en rävsax med filmbolagen som vägrar licenisera ut filmer till ett lågt pris, speciellt när det är nytt, därmed det egna materialet vilket de kan styra själv.
Så länge dinosaurierna inte fattar vad vi vill ha och hur mycket pengar de kan tjäna på att tillmötesgå kunderna så kommer det se likadant ut.

Jag har netflix men har knappt nånsin användning av den men väljer att använda gratisalternativen på nätet istället till den bitterheten att man får stå ut med lagg och dålig kvalité allt som oftast. Vore guld att använda netflix oftare.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

HBO har inte mycket kul utöver sina egna serier.

Tycker fortfarande det är billigt för det utbudet de har, men jag ser mest serier och inte film.

Tyckte att priset var överkomligt innan. Nu kommer en höjning med ett svepskäl för att höja priserna. Man betalar ju redan månadsvis för att dom ska köpa in nya filmer och serier.
Tycker inte Netflix har så mycket kul heller efter några månader. Det mesta som kommit nytt har varit standup-shower och indiska filmer känns det som.

Jag måste i alla fall ta mig en funderar på om jag ska fortsätta betala till Netflix.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt att man väljer att spräcka "hundringen". 99/mån klingar bra i säljsnack. 4K är för ovanligt för svensson ännu.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det är för jävligt att öka med hela 10 kr.

Får börja ta från sparkassan nu.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe