Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Skum IP på Facebook

Hallojsan!

Kolla precis mina inloggade enheter på facebook och upptäckte något väldigt mysko...

Jag såg att en samsunglur hade loggat in på min facebook några mil från vart jag bor. Jag har ingen samsunglur och har inte haft på några år. Jag har dock haft en samsunglur som blivit stulen.

Facebook har lämnat en IP till mej. Jag är väldigt okunnig på att hitta sånthär, men med hjälp av svaga kunskaper och google har jag fått fram att IP'n tillhör ett teliaabonnemang lokaliserat i en annan stad några mil från här.

Undrar om det finns något vis att få reda på vilket nummer denna IP är förknippad med eller få fram någon mer info!

MVH!

AMD PII X6 1055T@3.5 | ASUS GTX770DC II | VaTyst! Ren Sten | Gigabyte GA-FX990-UD7 | 8GBDDR3 | TRE STJÄRNOR 850 EVO 250+750GB HDD | KorsLuft RM550x | KorsLuft Karbid 600q | AOC i2481FXH | StålSerier Rival 300 | Logitech G610 Orion Brun | Sennheiser HD598SE

Citera för svar :) Kylpasta på profilbilden...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

byt lösenord på din facebook så kommer denna samsunglur blockas automagiskt nästa gång den försöker komma åt det.

antar att luren vart polisanmäld när den stals? men troligen preskriberat om de gått för lång tid du kan ju alltid kolla med något lokalt poliskontor och lämna in vad du hittat till dem kanske de slutar äta munkar och jaga fildelare för en gång skull.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Rouge of Darkness:

byt lösenord på din facebook så kommer denna samsunglur blockas automagiskt nästa gång den försöker komma åt det.

antar att luren vart polisanmäld när den stals? men troligen preskriberat om de gått för lång tid du kan ju alltid kolla med något lokalt poliskontor och lämna in vad du hittat till dem kanske de slutar äta munkar och jaga fildelare för en gång skull.

Redan gjort! Flera år sedan den blev stulen, så det får nog bli munkar imorgon också...

AMD PII X6 1055T@3.5 | ASUS GTX770DC II | VaTyst! Ren Sten | Gigabyte GA-FX990-UD7 | 8GBDDR3 | TRE STJÄRNOR 850 EVO 250+750GB HDD | KorsLuft RM550x | KorsLuft Karbid 600q | AOC i2481FXH | StålSerier Rival 300 | Logitech G610 Orion Brun | Sennheiser HD598SE

Citera för svar :) Kylpasta på profilbilden...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Ehhh, langa ip så leker vi lite

Skickades från m.sweclockers.com