Söker folk till Overwatch

Permalänk

Söker folk till Overwatch

Jag och min vän har börjat bli alldeles för gråhåriga på detta spelet. Så fort vi kör DuoQ rasar vår SR, vi hamnar i stomp matcher där MM bestämt sig att vi inte ska avancera, för sen totalt vända bordet där vi stompar dom (inte tal om jämna matcher).
När vi spelar själva klättrar vi och får "mer" jämnare (diskutabelt) matcher. Men så fort vi är 3-4 premade börjar spelet vända och bli betydligt roligare, mer utmanande matcher och mer fair fight rakt igenom kontra DuoQ.
Min vän är skräckexemplet, från 2980 till 2000 SR på 2 dagar.

Så, men andra ord, vi söker nu efter efter 4st goa gubbar/gummor att spela med
Vi spelar oftast runt 18 och framåt på vardagarna. Discord samt Twitch/Curse används flitigt.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Hedersmedlem

Åh, jag känner igen det där så totalt. Det blir exakt samma fenomen när jag och min fru spelar.

Du har inte skrivit ut hur ni är rankade, den här säsongen har min fru 2024 i max (hon ligger där just nu faktiskt) och jag ligger på 1839 high (1658 current, orkar sällan solo-köa dock!)

Om det är intressant så har jag PM:at dig våra battletags.

Jag mainar Mercy och har typ 90% på min speltid där men det är kul att spela annat också. Min fru spelar lite olika, men har nyligen upptäckt att hon gillar och är bra på Reaper, men hon spelar annat oxå.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Åh, jag känner igen det där så totalt. Det blir exakt samma fenomen när jag och min fru spelar.

Du har inte skrivit ut hur ni är rankade, den här säsongen har min fru 2024 i max (hon ligger där just nu faktiskt) och jag ligger på 1839 high (1658 current, orkar sällan solo-köa dock!)

Om det är intressant så har jag PM:at dig våra battletags.

Jag mainar Mercy och har typ 90% på min speltid där men det är kul att spela annat också. Min fru spelar lite olika, men har nyligen upptäckt att hon gillar och är bra på Reaper, men hon spelar annat oxå.

Oj förlåt jag missade det, just nu är vi båda på ca 2150-2200. det är bara att skicka på!
Min vän spelar oftast Torb på defense (över 150h)
Jag är flexibel men dva och zenyatta står högt i värde

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

det finns 2st platser kvar till fullt premade!

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Ingen som är sugen på dra ihop ett gäng för ikväll?

Permalänk
Medlem

@Pontus1: Jag kan tänka mig att följa med på några matcher, men jag ska på middag i afton. Dock är jag nog hemma ganska tidigt (runt 22). Skicka PM med battletag om det finns plats.

Permalänk
Medlem

Kanske är intresserad i framtiden. Inte idag dock.

Förra säsongen så gjorde jag ett misstag (två gånger dessutom), där jag körde comp sen kväll/natt på helgen. Droppade 600sr båda gångerna. Tog hela veckan (dvs två veckor totalt) att komma tillbaka.
Efter den gången så svor jag att inte köa så sent eller på helgen, samt att förlorar jag tre matcher på raken så spelar jag senare eller quick play istället.
Slutade på 600sr över min började sr tack vare det!

E:
Problemet för mig där var att folk i långt högre sr körde sina smurfs på natten så därför föll jag totalt. Jag tror första helgen så förlorade jag 23 matcher i rad eller något vansinnigt. Det sög.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem

Jag är väl inte i första hand ute efter att köra premade på ett helt lag men jag skulle definitivt inte banga för det. Jag skulle bara vilja ha fler på friends-listen som spelar samma spel som mig, så man slipper sitta ensam och nöta.

Landade på 2652 senaste säsongen, brukar oftast försöka fylla laget med det som behövs så det har blivit en hel del support. Däremot vill jag själv tro att jag är en helt okej soldier och till viss del D.va. Naturligtvis kan jag spela andra karaktärer också men dessa känner jag mig mest säker med. Tränar på Winston för tillfället i QP men kan inte säga att det går speciellt bra, vilket får en att tappa suget och så lägger man ned istället.

Hojta till om det är intressant, så kan jag skicka min battle-tag i ett PM.

Permalänk

Instämmer med ovanstående talare. Skulle gärna ha fler folk på friends list som är spelsugna med jämna mellanrum. Har för tillfället 3820 SR och alla polare ligger runt 2500-3000 så jag spelar knappt på mitt main konto. Lånar därför oftast en kompis konto för att spela på lägre rating ifall jag vill slippa spela solo Med det sagt så har jag möjlighet att spela på allt mellan 1600-4000+

Spelar i huvudsak Genji oavkortat. Men flexar även utifrån situation såklart. Ana, McCree, Hanzo, Torbjörn vågar jag påstå att jag är hyfsat vassa på t.ex, men jag spelar allt. Utom Mercy... Hojta ifall ni är spelsugna någon kväll så får ni Battle Tag.
MVH

Permalänk
Medlem

Söker några att spela med då jag har gått ifrån spela på Xbox till PC. Skicka PM till mig med Battletag så så addar jag er mvh Makkish.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 750D, Processor: Intel Core i7-4770K 4.3 GHz, Hårddisk: SSD Sandisk Ultra Plus 128GB , Moderkort: MSI Z87-G45 GAMING, GPU: Gigabyte G1 GAMING GeForce GTX 1060 6GB ,Ram Minne: G.Skill Ripjaws Gaming 8GB 2133MHz , PSU: CoolerMaster GM 750W Modular, Kylning: Corsair H100i, Belysning:NZXT Sleeved LED Kit Cable 2M Blue

Permalänk
Medlem

Hur går det med den här gruppen? Jag är intresserad av att spela med likasinnade. Jobbar ganska olika men kan oftast spela kvällar när jag inte jobbar. SR ~2300

BNet: Garnish#21210

Permalänk
Medlem

@Borgen: addar dig på en gång 😁

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 750D, Processor: Intel Core i7-4770K 4.3 GHz, Hårddisk: SSD Sandisk Ultra Plus 128GB , Moderkort: MSI Z87-G45 GAMING, GPU: Gigabyte G1 GAMING GeForce GTX 1060 6GB ,Ram Minne: G.Skill Ripjaws Gaming 8GB 2133MHz , PSU: CoolerMaster GM 750W Modular, Kylning: Corsair H100i, Belysning:NZXT Sleeved LED Kit Cable 2M Blue