Permalänk
Medlem

Prisvärd DAC

Tjena, köpte mig ett Razer Kraken 7.1 för ett tag sen och nu har jag en RØDE NT-USB som mic, och är sugen på en DAC eller dylikt för att öka ljudkvalitén. Några tips? Ska helst inte vara megadyrt då jag är student!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Båda är ju USB? Du kan inte använda en DAC till det. RØDE NT-USB har dessutom en bra inbyggd redan. Vill du ha bättre ljudkvalitet så får du skrota Razer hörlurar.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Är inte det ett USB-headset? Dvs. inbyggd DAC.

Dessutom är det ju inte precis några HiFi-lurar, så frågan är om det ändå inte varit att slänga pengarna i sjön på en bra DAC till sådana.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Tjena, köpte mig ett Razer Kraken 7.1 för ett tag sen och nu har jag en RØDE NT-USB som mic, och är sugen på en DAC eller dylikt för att öka ljudkvalitén. Några tips? Ska helst inte vara megadyrt då jag är student!

Vill du ha bättre ljud får du köpa andra hörlurar, du kan inte köpa en DAC till ett headset som använder USB då det använder sin egna inbyggda DAC.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

skrota razer lurarna, köp typ audiotechnica ath-m50x behöver du knappt DAC till dessutom

Visa signatur