Vad tycker ni om Nokia 8

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Nokia 8

Jag har börjat kollat på Nokia 8 deras flaggskepp och blir intresserad av den. Men undrar vad ni tycker så långt som Nokia har vissat up detaljerna på den.

Jag är helt klart intresserad av den. Men vi får se när den väl släpps på marknaden vad den går för då!

Skrivet av Falcon:

Även jag ser Nokias återtåg som mycket intressant. Även om det egentligen inte är en "riktig" Nokia.

Lite mer specs: Kanske kan TS eller moderator infoga detta i första inlägget.
http://www.gsmarena.com/nokia_8-8522.php

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog ge Nokia en ny chans med denna. Jag måste skaffa en ny personlig telefon.
Jag tycker det är synd att Microsoft gav upp Windows Phone.

Det kan bli en Nokia 6 också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag kommer nog ge Nokia en ny chans med denna. Jag måste skaffa en ny personlig telefon.
Jag tycker det är synd att Microsoft gav upp Windows Phone.

Det kan bli en Nokia 6 också

Jag håller med på den punkten. För det jag hörde från dom som körde Windows phone tyckte Windows phone var bra. Men även att den kändes snabb. Men sen skulle jag personligen inte köra windows längre.

Men jag tycker det är synd varje gång det blir mindre konkurans på marknade

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Avstängd

Jag kommer köpa en Nokia 8.

Min smartphone historia började med Samsung, Samsung S2 och blev förälskad, blev en S3, S4, S5, Note 2, Note 3.

Bytte sedan till Sony vilket var det bästa jag kunde göra och har haft Sony Z Ultra, Z1, Z2, Z3, Z3+, Z5, Z5P, XZ, XZS och slutligen nu XZ Premium. Anser lätt att det är Sonys bästa mobil hittills.

Det ska bli kul med något nytt och jag har alltid sagt till mig själv att när Nokia släpper en Android mobil så slår jag till.

Permalänk

Köpte en 5a

Jag köpte en Nokia 5, budgetlur men jag är mäkta imponerad. Byggkvalité känns väldigt bra, Androiden är riktigt fin, den är fullt tillräckligt snabb för mitt bruk och batteritiden är typ en dag men då använder jag den rätt mycket.
Displayen är ljus som satan, jag ser saker i direkt solsken vilket jag inte riktigt kunde göra på min förra telefon. Den viktigaste detaljen är att det står NOKIA med fina bokstäver uppe till höger. Jag kan rekommendera denna enhet, 5 toasters av 5 möjliga till det priset.

Lite minus, den har inte automagisk ljusstyrka på display vilket jag hade i min förra men den ville ändå alltid vara för mörk.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Jag kommer köpa en Nokia 8.

Min smartphone historia började med Samsung, Samsung S2 och blev förälskad, blev en S3, S4, S5, Note 2, Note 3.

Bytte sedan till Sony vilket var det bästa jag kunde göra och har haft Sony Z Ultra, Z1, Z2, Z3, Z3+, Z5, Z5P, XZ, XZS och slutligen nu XZ Premium. Anser lätt att det är Sonys bästa mobil hittills.

Det ska bli kul med något nytt och jag har alltid sagt till mig själv att när Nokia släpper en Android mobil så slår jag till.

Jag kommer nog köpa en Nokia 8. Då jag sitter kvar på en samsung Note 3 Den fungerar. Men får ingen ny Android. Samt så har jag en spricka i glaset. Men den fungerar. Men har inte varit sugen på att betala 8k för en flaggskepp Så har suttit och kollat på Oneplus Men är inte ett fan av kinesiska saker. Don't trust them!

Skrivet av samiranta:

Jag köpte en Nokia 5, budgetlur men jag är mäkta imponerad. Byggkvalité känns väldigt bra, Androiden är riktigt fin, den är fullt tillräckligt snabb för mitt bruk och batteritiden är typ en dag men då använder jag den rätt mycket.
Displayen är ljus som satan, jag ser saker i direkt solsken vilket jag inte riktigt kunde göra på min förra telefon. Den viktigaste detaljen är att det står NOKIA med fina bokstäver uppe till höger. Jag kan rekommendera denna enhet, 5 toasters av 5 möjliga till det priset.

Lite minus, den har inte automagisk ljusstyrka på display vilket jag hade i min förra men den ville ändå alltid vara för mörk.

Funktionen med automagisk ljusstyrka då jag är så ljuskänslig. Men jag tycker min Note 3 sätter sig lite på för ljus sidan. Men det är något jag kan lära mig. Brukar bli nöjd när jag stänger av automagisk och drar ner ljusstyrkan till lägsta.

Men jag blir lite kär i polerad blå färgen på telefonen. Sen att den kommer kosta 6k. Så blir jag lite mer imponerad

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Priset talar ju för sig egentligen
Riktigt bra prestanda för det priset.Konkurrenterna ligger väl nästan 2000kr dyrare med liknande hårdvara
Gillar koppar färgen.Kommer helt klart ha NOKIA i tankarna när jag ska uppgradera min nuvarande Huawei P9 nästa sommar.Kanske Nokia 9 har kommit då.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Även jag ser Nokias återtåg som mycket intressant. Även om det egentligen inte är en "riktig" Nokia.

Lite mer specs: Kanske kan TS eller moderator infoga detta i första inlägget.
http://www.gsmarena.com/nokia_8-8522.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Även jag ser Nokias återtåg som mycket intressant. Även om det egentligen inte är en "riktig" Nokia.

Lite mer specs: Kanske kan TS eller moderator infoga detta i första inlägget.
http://www.gsmarena.com/nokia_8-8522.php

Så jag läser av den där sidan. Så verkar det som min favorit färg Polished Blue. Kommer ha 6 GB ram 128GB storage medans dom andra färgerna kommer ha 64GB storage och 4GB ram

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Har ägt 3st Nokia Windows mobiler och dom va riktigt bra. Det jag tyckte va det bästa med just Nokia va att dom va riktigt väl byggda , låg bra i handen och tålde hyfsat med stryk.
Kan absolut tänka mig en sån som nästa mobil även om jag har blivit en stor fan av Huaweis mobiler.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Använde utan oro min Nokia N9 istället för träbit när jag deliddade processorn

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Använde utan oro min Nokia N9 istället för träbit när jag deliddade processorn

Det låter som Nokia!

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Men har inte varit sugen på att betala 8k för en flaggskepp Så har suttit och kollat på Oneplus Men är inte ett fan av kinesiska saker. Don't trust them!

HMD Global litar du på men inte OnePlus? Håller med om att 8k för en telefon i dagsläget är för mycket. Min gräns har alltid gått runt 3k men de tiderna är väl förbi så man får väl räkna med runt 5k om man nu inte köper någon midrangetelefon eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

HMD Global litar du på men inte OnePlus? Håller med om att 8k för en telefon i dagsläget är för mycket. Min gräns har alltid gått runt 3k men de tiderna är väl förbi så man får väl räkna med runt 5k om man nu inte köper någon midrangetelefon eller dylikt.

Ja HMD är Finnsk inte Kinesiskt!Oneplus är Kinesiskt

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Hedersmedlem

Bidrar jag med pengar till finsk ekonomi kommer jag absolut överväga en ny Nokia och det jag sett hittills verkar bra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart sugen på en Android Nokia (det beslutet bodde tagits ist. för skiten WP).

Dock tycker jag att skärmarna är för små och att de har för lite RAM för att vara värda att uppgradera till.

Jag skulle gärna se en ~6" MED >=6Gb RAM.

(Sitter med en Galaxy Note 3 nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Även jag ser Nokias återtåg som mycket intressant. Även om det egentligen inte är en "riktig" Nokia.

Lite mer specs: Kanske kan TS eller moderator infoga detta i första inlägget.
http://www.gsmarena.com/nokia_8-8522.php

På GSMArena har iallafall Nokia fanboysen kommit upp i varv igen
Samma visa som innan Winphone som under Winphone tiden.
Försöker få lite info om användares åsikter om Nokia 8 men känner bara avsmak, när fanboysen kommer igång

"...nokia is a big company they do a lot of things for their users not just only producing phones..."
"...and f/2.0 (the main reason quality of pics in low light)" (f/1,7 är norm på premium mobiler)
"sammy fanboy trolling, Samsung has the most problem with displays, why the services are full with samsung phones"
"This is teir 1st Android Flagship.. i guess this is like a test . They will make best products in future."
"Carl zeiss lens is a beast! This phone has it all ! The beast is back in the game!"
"I also use Lumia 920.but now I shall buy nokia 8.windows os is rubbis" (Det var nog annat ljud i källan för inte så länge sedan)
"I can play games longer. Only this phone has a bigger battery (3100mAh)"
Listan kan göras mycket längre.

Hoppas Nokia fanboys på SweClockers har större förståelse att för mycket amatörmässigt sk*tsnack kan förstöra den mest professionella marknadsföringen.
Kanske hade Winphone haft en något större chans de första 2-3 åren, om vissa Nokia fanboys hade undvikit att posta några inlägg

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Verkar sakna aptx?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Önskar nästan att den fysiska knappen haft en blå outline i nostalgiskt syfte

Förövrigt tycker jag telefonen är jättefin och hade absolut kunnat överväga en sådan i framtiden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9