Permalänk
Medlem

ASUS Cashback

Typiskt att man köpte sitt ROG-STRIX-1080Ti OC den 10 augusti.
För vad jag förstår det hela så gäller den enbart köp från 14 augusti eller har jag fel?
100 euro hade ju inte suttit fel

https://www.asus-promotion.com/mb_vga/se-en/

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@fermia: Ja tyvärr, ASUS är också bedrövligt petiga med datumen har jag fått erfara

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fermia:

Typiskt att man köpte sitt ROG-STRIX-1080Ti OC den 10 augusti.
För vad jag förstår det hela så gäller den enbart köp från 14 augusti eller har jag fel?
100 euro hade ju inte suttit fel

https://www.asus-promotion.com/mb_vga/se-en/

Förutom datumen så krävs det ju även ett ASUS-moderkort.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Du lär inte se röken av några pengar oavsett. Jag köpte min i maj eller något har fått ansökan godkänd men ingen utbetalning

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Förutom datumen så krävs det ju även ett ASUS-moderkort.

Måste man köpa moderkort och grafikkort? Ja då sket det sig ändå då jag köpte MSI moderkort hehe

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du lär inte se röken av några pengar oavsett. Jag köpte min i maj eller något har fått ansökan godkänd men ingen utbetalning

Japp PR grej kanske..Dåligt isåfall

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fermia:

Läste du hela för det står

2.Participating Graphics Card of STRIX GTX1070- and GTX1080-series** så nej det gäller inte enbart moderkort

Ja, men du läste uppenbarligen varken vad jag skrev eller vad som står på sidan.
Du måste köpa både moderkort och grafikkort, inte bara det ena tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Haha Asus har motvilligt den 4 oktober betalat min cashback. Tog x antal månader för dem att släppa förtreten och faktiskt betala.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Haha Asus har motvilligt den 4 oktober betalat min cashback. Tog x antal månader för dem att släppa förtreten och faktiskt betala.

Men du har ingen GPU från Asus?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Haha Asus har motvilligt den 4 oktober betalat min cashback. Tog x antal månader för dem att släppa förtreten och faktiskt betala.

Jag har för mig att de anger upp till 60 dagar som utbetalningstid och jag minns att det tog ett bra tag innan jag fick mina pengar när jag ansökte om återbetalning vid en tidigare cashbackkampanj. Man bör nog räkna med 3-4 månader från ansökan till utbetalning och se det som en bonus ifall det går snabbare än så.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har för mig att de anger upp till 60 dagar som utbetalningstid och jag minns att det tog ett bra tag innan jag fick mina pengar när jag ansökte om återbetalning vid en tidigare cashbackkampanj.

Det tog mer än 60 dagar här. 22 maj las ordern Nu så räkna jag inte dagarna utan hade en rätt så cynisk approach till det hela. Jag köpte Intel 7700 plus asus moderkort därav cashback

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det tog mer än 60 dagar här. 22 maj las ordern Nu så räkna jag inte dagarna utan hade en rätt så cynisk approach till det hela. Jag köpte Intel 7700 plus asus moderkort därav cashback

Märkligt, man brukar väl inte ens kunna skicka in sin ansökan förrän minst 30 dagar efter köp? Så har det i alla fall fungerat tidigare. Edit:

Citat:

The participant can start his personal claim 30 days after the date of his purchase.

Om du genomförde köpet 22/5 och ansökte om cashback 22/6 så har det alltså gått ca tre månader från det att ansökan skickades in (obs! ej godkändes) till utbetalning vilket nog får ses som helt OK eftersom de, i alla fall tidigare, angav 'upp till 60 dagar' från godkänd ansökan till utbetalning.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Märkligt, man brukar väl inte ens kunna skicka in sin ansökan förrän minst 30 dagar efter köp? Så har det i alla fall fungerat tidigare. Edit:
Om du genomförde köpet 22/5 och ansökte om cashback 22/6 så har det alltså gått ca tre månader från det att ansökan skickades in (obs! ej godkändes) till utbetalning vilket nog får ses som helt OK eftersom de, i alla fall tidigare, angav 'upp till 60 dagar' från godkänd ansökan till utbetalning.

Ok är de ju inte max 3 arbetsdagar och man kan skicka in direkt efter hade vart okay

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Hej!

Är det så att det är fler som haft problem med utbetalningar av våra olika cashback-kampanjer så ber jag er att skjuta ett meddelande rakt in i min inkorg så ska jag hjälpa er! Sedan vill jag passa på att be om ursäkt till er som har haft långa ledtider på era utbetalningar.

Permalänk
Medlem

Snor tråden liten.

Är i fas med att beställa nytt.
Hade tänkt mig asus prime z370-a och 8700. Ser nu att asus har cashback på 8700k och den ligger just nu på 3690kr och 8700 för billigast 3190. och cashback är 50eur. Så man "får" ett "k" för samma pris som 8700 kan man säga?

Är det ens värt besväret om man inte har några större planer på klockning?

Permalänk

@Sweina: Alla dagar i veckan! Det kan alltid vara bra att för framtiden ha möjlighet till att överklocka.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

@SE_Larsson: För att inte tala om andrahandsvärdet!

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk

Så jag har skickat in ansökan på cashback, köpt 8700k + strix e z370 i elgiganten.
Men jag har inget svar eller någonting efter en vecka, hur länge skall man vänta?

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av lejonhead:

Så jag har skickat in ansökan på cashback, köpt 8700k + strix e z370 i elgiganten.
Men jag har inget svar eller någonting efter en vecka, hur länge skall man vänta?

Det är svårt att säga exakt hur lång tid man måste vänta. Men jag skulle råda att hålla ett öga i skräppostmappen så att att svaret inte hamnat där.

Permalänk

@ROG_Johan:

Hej, tack för svar. Nej, jag är ganska säker jag inte fått någon mail än. Läst på nu och det står det kan ta upp till 20 arbetsdagar att svara, så jag antar jag är några veckor för tidigt ute. Hoppas det löser sig.

Permalänk

@lejonhead:

Fick du något svar? Jag är också med i kampanjen, väntar på pengarna. De har fortf en vecka kvar innan tidsramen går ut för mig.

Visa signatur

Intel I7 8700k / Asus Rog Strix Z370-F / Asus Dual RTX 2080

Permalänk
Medlem

Jag fick en confirmation och application id 24/2 och sedan hade jag pengarna 5/4. Så det tog ju ca 6v totalt.

Permalänk

@Sweina:

Jag fick 26/2, men inga pengar än. 60 dagar står det, så får väl vänta ett tag till innan jag hör av mig

Visa signatur

Intel I7 8700k / Asus Rog Strix Z370-F / Asus Dual RTX 2080

Permalänk
Medlem

Har utnyttjat ett liknande erbjudande själv på en laptop och allt fungerade utan problem. Tyvärr så är de petiga med datumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte Z370-F + 8700K från Dustin där i Februari omkring och gjorde cashback ansökan direkt det gick men inte fått något än... Inte ens fått någon bekräftelse tror jag.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken på asus här. Jag köpte också en cashback hos dustinhome.

* Första problemet var att man som Dustinhome-kund inte får någon faktura via PDF om man handlar med kort, man fick bara en köp/orderbekräftelse via mail.
Denna tyckte inte Asus räckte, så det var en jävla massa dravel där.

* Det tog veckor innan man sedan fick bekräftat att ärendet var ”ok”

* Nu var jag i kontakt med dom i måndags, då man fortfarande den 14:e maj inte fått några pengar, långt efter deras ”max 60 dagar”. Svaret då är ”din ansökan är ok men pga ’oväntat’ högt tryck går det långsamt”.

Men hur jäkla långsamt kan det gå? Känns som det är absolut 0 prio på att lösa dessa utbetalningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sjukt besviken på asus här. Jag köpte också en cashback hos dustinhome.

* Första problemet var att man som Dustinhome-kund inte får någon faktura via PDF om man handlar med kort, man fick bara en köp/orderbekräftelse via mail.
Denna tyckte inte Asus räckte, så det var en jävla massa dravel där.

* Det tog veckor innan man sedan fick bekräftat att ärendet var ”ok”

* Nu var jag i kontakt med dom i måndags, då man fortfarande den 14:e maj inte fått några pengar, långt efter deras ”max 60 dagar”. Svaret då är ”din ansökan är ok men pga ’oväntat’ högt tryck går det långsamt”.

Men hur jäkla långsamt kan det gå? Känns som det är absolut 0 prio på att lösa dessa utbetalningar.

Klart det är 0 prio, de vill dra ut på det så mycket de kan så folk inte orkar eller glömmer bort.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Klart det är 0 prio, de vill dra ut på det så mycket de kan så folk inte orkar eller glömmer bort.

Fast det är ju ett kortsiktigt tänk, jag har köpt asusgrejor i många år nu och varit nöjd med hårdvaran, nu riskerar dom ju att förlora mig som kund till konkurrenterna enkom på grund av att inte hedra en deal dom själva gick ut med...

Ingen med nån som helst business-mind kan ju ha det som ett upplägg.