Permalänk

Lite råd kring grepp vid nytt musinköp

Tänkte jag skulle ta och införskaffa en ny mus. Har haft en Mionix Naos 5000 väldigt länge och känner mig väldigt bekväm med utformningen, att den är ergonomisk och nästan smälter in i min hand. Efter en del research har jag fallit för G900 Spectrum men när jag var och klämde på en idag så kändes den nästan lite jobbig att hålla, vilket säkert beror på utformningen. Ni som gått från "formgjutna" (i brist på bättre ord) möss till mer ambidextriöst utformade möss, har den övergången vart jobbig? Bör jag liksom leta efter en mus med samma utformning som min gamla naos?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Om du tycker om din Mionix Naos 5000 så kanske Qpad 5k/8k hade varit något för dig? En riktigt välbyggd mus som även den är lite tung. Ser lite annorlunda ut från din.

Kanske skulle vara något att överväga i alla fall!

https://www.inet.se/produkt/6101545/qpad-5k-pro#specs

Lycka till i djungeln av möss!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Jag har en Speedlink Decus Gaming mouse, mycket nöjd där du kan ställa in dpi som du önskar via deras program och ligger perfekt i handen, dock är den ganska tung, men passar mig som spelar med hög sense.

Finns mycket att välja på , spelar du med låg sense, kanske denna, rätt tunga mus inte är så lätt att använda. Finns mycket att välja på, hoppas du hittar någon som passar dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Vintervilan: Gick nyligen från en Qpad 8K Optical till en Zowie EC1-A. Kan ju låta löjligt men det kändes ansträngt i handen de första dagarna men gav sig fort efter det. Haft Qpad både hemma och på jobb i stort sett sen 5K modellen kom så det är ett par år, men gick fortare än väntat att vänja sig. Anledningen till byte var sensorn Qpad använder sig av. Välkänt fel, ibland gör den en 90 graders sväng, eller plötsligt drar den ner siktet i golvet (spelar CSGO), buggar helt enkelt.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Köpte nydligen en Logitech MX Master och rekommenderar den varmt!

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem

Fick en Logitech MX Master häromdagen på nya jobbet, kan rekommenderas starkt!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Augustini:

@Vintervilan: Gick nyligen från en Qpad 8K Optical till en Zowie EC1-A. Kan ju låta löjligt men det kändes ansträngt i handen de första dagarna men gav sig fort efter det. Haft Qpad både hemma och på jobb i stort sett sen 5K modellen kom så det är ett par år, men gick fortare än väntat att vänja sig. Anledningen till byte var sensorn Qpad använder sig av. Välkänt fel, ibland gör den en 90 graders sväng, eller plötsligt drar den ner siktet i golvet (spelar CSGO), buggar helt enkelt.

Tack för inlägget Ja, jag tror man vänjer sig ganska fort ändå. Ska åka och klämma på G900 lite till, men det blir nog ett köp

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Om du inte just vill testa en ny modell med annan form utan bara vill ha en ny fräsch mus med samma form och med ny sensor så har ju cdon bra pris (299 kr) på Naos 7000:

http://cdon.se/hemelektronik/gamingweek/mionix/

[edit]förtydligande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Tack för inlägget Ja, jag tror man vänjer sig ganska fort ändå. Ska åka och klämma på G900 lite till, men det blir nog ett köp

Du kan även kolla på lillebror G403 (finns trådad eller med samma trådlösa som G900) eller den uppdaterade generationen g703 som kom precis tillsammans med den uppdaterade versionen av G900 som kallas G903.
G403 och G703 har en lite större yta och mer formad som kanske passar dig bättre. Älskar min G900 men en lite bredare mus hade varit trevligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14