Trips innanför skärm.

Permalänk
Medlem

Trips innanför skärm.

Nu under varma, fuktiga tider som i augusti så har tripsarna älskat att vara vid skärmen, även så att vissa tagit sig innan för skärmen, när jag säger innanför skärmen så menar jag framför pixlarna men bakom plastpanelen eller skyddet vad man nu kallar det, det man brukar torka av med fuktig mikrofiberduk för att ta bort fläckar och smuts.

Har ju vandrat en del sådana kryp, men det är en stackare som kände att den ville gå in och vila för evigt där inne, och jag har försökt vrida skärmen 90 grader åt båda hållen, dattat lite lätt med fingrarna och hoppats på att den skulle trilla åt sidan eller neråt så jag slipper se den på skärmen, utan att lyckas.

Hur gäller eran garanti när det kommer till tripsar eller insekter på skärmpanelen som inte går att ta bort utan att förbruka garantin?

Är ju väldigt irriterande att se den i ögonvrån hela tiden, om man upptäcker den och se man på en ljus bild så märker man den jätte tydligt och kan aldrig glömma av att den är där längre.

Äger två stycken ASUS MG278Q, båda har haft insekter som vandrat på insidan, men bara ena skärmen som fått en trips fast på skärmen.

FYI: En trips är en millimeter långt kryp, gillar när det är fuktigt och varmt och är jätte irriterande.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tripsar

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk

Hej @Kokefa

Har du möjlighet att fota dessa insekter och skicka det med en förklaring i ett mail till oss. Mailadressen finner du här: https://www.asus.com/se/support/

Vidare så brukar inte kryp innan för skärmen i regel ej täckas av garantin.

Permalänk
Medlem

@ASUS_Troy: Kontaktade eran support tidigare idag och skickade in bilder. Men fick som du sa att det inte täcks av garantin, får leva med min lilla insekt på skärmen, har kanske tur att den kan trilla ner i kanten med tiden.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10