Alarm fungerar ej på S7. "In a call"

Permalänk
Medlem

Alarm fungerar ej på S7. "In a call"

Hej,

Har försovit mig två dagar i rad, ganska duktigt. Detta har även hänt förr. Trott mest att jag är dålig på att vakna, men två dagar i rad, njae. Denna morgon vaknade jag en minut innan ett utav mina larm skulle ringa, och sedan såg jag larmet dyka upp i telefonen, fast ljudet gick aldrig av. I samband med detta gick jag in på larmet för att se om ljudet var nerdraget, det var det inte, jag testade sedan en annan melodi men fick då felmeddelandet " Cannot play while in a call " eller liknande. Efter en omstart så fungerade det direkt, när jag satte ett nytt larm 1 minut framåt.

Min fråga, har någon upplevt något liknande, eller behöver jag komplettera med en analog alarmklocka till min 8000 SEK överglorifierade smartphone?

Tack på förhand,
Simon

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@bandless: Svar, ja. Har en S7E med samma problem, blev svårt att förklara till päronen varför man var sen till plugget när det berodde på att "alarmet gick inte igång". Jag tog min gamla smartphone till endast väckarklocka istället...

Visa signatur

Stationär: i5-10400F丨ASUS B460M-PLUS丨16GB RAM丨ASUS GeForce GTX 1060丨nVME 1TB

Laptop : Crapple MacBook Pro 13" 2019

Permalänk
Medlem

Såg detta, testa!

"I have found a way to fix this issue with not being able to play anything or hear sounds.
After making a call if you do not hang up and let your device hang up for you your cell
thinks its still on a call. To fix this make a random call to anyone and then press the hang
up button right away. Problem solved."

I värsta fall får du annars göra en fabriksåterställning. Det lär lösa problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demtrest:

@bandless: Svar, ja. Har en S7E med samma problem, blev svårt att förklara till päronen varför man var sen till plugget när det berodde på att "alarmet gick inte igång". Jag tog min gamla smartphone till endast väckarklocka istället...

Du har aldrig försökt att ordna felet, listat ut vad det berodde på? Finner inget om det när jag söker runt ..

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Testat att ladda ner en tredjeparts app som väckarklocka?

Är väl ingen lösning som ska behövas men kan ju vara värt det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2